Formule jedna musí být přístupnější a zapracovat na své sebeprezentaci, myslí si vlastník týmu Renault Gerard Lopez. Jen tak podle něj bude schopná oslovovat nové lidi a rozšiřovat svůj věhlas do dalších dimenzí.
Vlastník a ředitel týmu Renault je přesvědčený, že formule jedna musí sestoupit z nebeských výšin a přiblížit se obyčejným lidem. Pozlátko královny motorsportu podle něj nebude samo o sobě fanoušky lákat donekonečna. Lopez je protřelý obchodník. Berniemu Ecclestonovi by jakožto majiteli komerčních práv formule jedna poradil využití nových technologií a velké změny v přístupu k fanouškům.„Formule jedna musí sama sebe jako celosvětový sport lépe propagovat. Zároveň se potřebuje lépe zpeněžit, což je něco jiného. Propagace znamená dávat do něčeho peníze a doufat, že se tak stanete známými. Zpeněžit znamená peníze vydělávat,“ vysvětlil Lopez serveru Autosport. „Budoucností tohoto sportu je evoluce ve smyslu zapojování dalších mediálních kanálů a zvyšování příjmů sportu. Jeho budoucností jsou také nové lokace, kam míří. Všichni víme, jak si získat publikum v těchto nových zemích – zaměstnáním místního závodníka,“ hovořil otevřeně šéf Renaultu. Lopez věří, že formule jedna potřebuje také změnu zevnitř. Zapracovat by se podle něj mělo na každodenním kontaktu pilotů s fanoušky o závodních víkendech.
„Kritizovat formuli jedna a držet si odstup je lehké. My ale nutíme naše jezdce, aby si ten kilometr k autům chodili bez ochranky. Proč? Myslíme si totiž, že je to dobré a nikdo je nezabije. Nikdo je neokrade. Lidi se jich maximálně dotknou. A to není konec světa, že? Přílišná snaha chránit jezdce je první krok směrem od fanoušků,“ prohlásil nekompromisně Lopez. Podle šéfa Renaultu si to jeho závodníci navíc sami pochvalují.„Dokud jim neříkáte, že je na tom něco špatného, užívají si to. Vitalij a Robert budou autogramy dávat hodinu. Jsou to maličkosti, které vám naznačí, že se jako tým musíte zlepšit. Někdy je to zlepšení v nicnedělání – neboli nedělat z komára velblouda. Podívejte se, tohle je formule jedna. Paddock má dvě stě na padesát metrů a někteří lidi si myslí, že je to středobod vesmíru, ale není. Mohli bychom jedině získat, kdybychom některé věci brali méně vážně,“ řekl Lopez. Majitel francouzské stáje si myslí, že největší chybou formule jedna je vyhýbání se nekonečným možnostem internetu. Lopez se obává, že by F1 mohla dopadnout podobně, jako hudební průmysl, který na svém odmítání fenoménu internetu prodělal. „Formule jedna podle mě velmi dobře dokáže, a teď mě za tuhle větu asi zabijí, nespolupracovat s internetem a čekat na něj. Můžete to udělat špatně, jako hudební průmysl, který nejdřív nedělal nic a pak vypustil něco hotové jen napůl, aby posléze zjistil, že má potíže. Bernie čekal dlouho, až trh uzraje. Formuli jedna není co vytknout co se ochrany týče, teď je ale čas jednat,“ domnívá se podnikatel.
Bernie Ecclestone uzavřel s mnoha televizními společnostmi kontrakty na živý přenos formule jedna a tím fakticky zabránil legálnímu vysílání na internetu, stále však existuje spousta dalších možností, jak internet využít k získání velkého objemu financí pro tento sport. „Například historické záběry – lidi by za ně platili.Víme, že všechny závody, dokonce i černobílé, jsou už digitalizované, takže existuje obrovské množství historického materiálu, který se dá prodat. Pak je tu sázení, ne jen vysoké sázky, ale i ty zábavné. Můžete mít mobilní sázení na tratích, mimo trať – a plné vsázení v kancelářích, všechny tyhle hry s penězi. Dál jsou tu počítačové hry. Technologie směřuje ke hře v reálném čase, takže můžete začít závod v neděli ve dvě a být tak součástí skutečného závodu,“ Vyjmenoval Lopez možné způsoby zapojení dynamicky se rozvíjejícího média do propagace formule jedna. Podle majitele Renaultu je především nezbytné, aby se týmy samotné zapojily do vývoje formule jedna a přicházely s vlastními nápady. „Je spousta oblastí, které se dají rozvíjet. Pochopitelně ale potřebujte vůli k rozvoji, kterou koneckonců Bernie má. Zároveň však potřebujete sport, kde se týmy jen nekritizují, ale také přichází s nápady.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.