Formule jedna musí být přístupnější a zapracovat na své sebeprezentaci, myslí si vlastník týmu Renault Gerard Lopez. Jen tak podle něj bude schopná oslovovat nové lidi a rozšiřovat svůj věhlas do dalších dimenzí.
Vlastník a ředitel týmu Renault je přesvědčený, že formule jedna musí sestoupit z nebeských výšin a přiblížit se obyčejným lidem. Pozlátko královny motorsportu podle něj nebude samo o sobě fanoušky lákat donekonečna. Lopez je protřelý obchodník. Berniemu Ecclestonovi by jakožto majiteli komerčních práv formule jedna poradil využití nových technologií a velké změny v přístupu k fanouškům.„Formule jedna musí sama sebe jako celosvětový sport lépe propagovat. Zároveň se potřebuje lépe zpeněžit, což je něco jiného. Propagace znamená dávat do něčeho peníze a doufat, že se tak stanete známými. Zpeněžit znamená peníze vydělávat,“ vysvětlil Lopez serveru Autosport. „Budoucností tohoto sportu je evoluce ve smyslu zapojování dalších mediálních kanálů a zvyšování příjmů sportu. Jeho budoucností jsou také nové lokace, kam míří. Všichni víme, jak si získat publikum v těchto nových zemích – zaměstnáním místního závodníka,“ hovořil otevřeně šéf Renaultu. Lopez věří, že formule jedna potřebuje také změnu zevnitř. Zapracovat by se podle něj mělo na každodenním kontaktu pilotů s fanoušky o závodních víkendech.
„Kritizovat formuli jedna a držet si odstup je lehké. My ale nutíme naše jezdce, aby si ten kilometr k autům chodili bez ochranky. Proč? Myslíme si totiž, že je to dobré a nikdo je nezabije. Nikdo je neokrade. Lidi se jich maximálně dotknou. A to není konec světa, že? Přílišná snaha chránit jezdce je první krok směrem od fanoušků,“ prohlásil nekompromisně Lopez. Podle šéfa Renaultu si to jeho závodníci navíc sami pochvalují.„Dokud jim neříkáte, že je na tom něco špatného, užívají si to. Vitalij a Robert budou autogramy dávat hodinu. Jsou to maličkosti, které vám naznačí, že se jako tým musíte zlepšit. Někdy je to zlepšení v nicnedělání – neboli nedělat z komára velblouda. Podívejte se, tohle je formule jedna. Paddock má dvě stě na padesát metrů a někteří lidi si myslí, že je to středobod vesmíru, ale není. Mohli bychom jedině získat, kdybychom některé věci brali méně vážně,“ řekl Lopez. Majitel francouzské stáje si myslí, že největší chybou formule jedna je vyhýbání se nekonečným možnostem internetu. Lopez se obává, že by F1 mohla dopadnout podobně, jako hudební průmysl, který na svém odmítání fenoménu internetu prodělal. „Formule jedna podle mě velmi dobře dokáže, a teď mě za tuhle větu asi zabijí, nespolupracovat s internetem a čekat na něj. Můžete to udělat špatně, jako hudební průmysl, který nejdřív nedělal nic a pak vypustil něco hotové jen napůl, aby posléze zjistil, že má potíže. Bernie čekal dlouho, až trh uzraje. Formuli jedna není co vytknout co se ochrany týče, teď je ale čas jednat,“ domnívá se podnikatel.
Bernie Ecclestone uzavřel s mnoha televizními společnostmi kontrakty na živý přenos formule jedna a tím fakticky zabránil legálnímu vysílání na internetu, stále však existuje spousta dalších možností, jak internet využít k získání velkého objemu financí pro tento sport. „Například historické záběry – lidi by za ně platili.Víme, že všechny závody, dokonce i černobílé, jsou už digitalizované, takže existuje obrovské množství historického materiálu, který se dá prodat. Pak je tu sázení, ne jen vysoké sázky, ale i ty zábavné. Můžete mít mobilní sázení na tratích, mimo trať – a plné vsázení v kancelářích, všechny tyhle hry s penězi. Dál jsou tu počítačové hry. Technologie směřuje ke hře v reálném čase, takže můžete začít závod v neděli ve dvě a být tak součástí skutečného závodu,“ Vyjmenoval Lopez možné způsoby zapojení dynamicky se rozvíjejícího média do propagace formule jedna. Podle majitele Renaultu je především nezbytné, aby se týmy samotné zapojily do vývoje formule jedna a přicházely s vlastními nápady. „Je spousta oblastí, které se dají rozvíjet. Pochopitelně ale potřebujte vůli k rozvoji, kterou koneckonců Bernie má. Zároveň však potřebujete sport, kde se týmy jen nekritizují, ale také přichází s nápady.“
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.