Formule jedna musí být přístupnější a zapracovat na své sebeprezentaci, myslí si vlastník týmu Renault Gerard Lopez. Jen tak podle něj bude schopná oslovovat nové lidi a rozšiřovat svůj věhlas do dalších dimenzí.
Vlastník a ředitel týmu Renault je přesvědčený, že formule jedna musí sestoupit z nebeských výšin a přiblížit se obyčejným lidem. Pozlátko královny motorsportu podle něj nebude samo o sobě fanoušky lákat donekonečna. Lopez je protřelý obchodník. Berniemu Ecclestonovi by jakožto majiteli komerčních práv formule jedna poradil využití nových technologií a velké změny v přístupu k fanouškům.„Formule jedna musí sama sebe jako celosvětový sport lépe propagovat. Zároveň se potřebuje lépe zpeněžit, což je něco jiného. Propagace znamená dávat do něčeho peníze a doufat, že se tak stanete známými. Zpeněžit znamená peníze vydělávat,“ vysvětlil Lopez serveru Autosport. „Budoucností tohoto sportu je evoluce ve smyslu zapojování dalších mediálních kanálů a zvyšování příjmů sportu. Jeho budoucností jsou také nové lokace, kam míří. Všichni víme, jak si získat publikum v těchto nových zemích – zaměstnáním místního závodníka,“ hovořil otevřeně šéf Renaultu. Lopez věří, že formule jedna potřebuje také změnu zevnitř. Zapracovat by se podle něj mělo na každodenním kontaktu pilotů s fanoušky o závodních víkendech.
„Kritizovat formuli jedna a držet si odstup je lehké. My ale nutíme naše jezdce, aby si ten kilometr k autům chodili bez ochranky. Proč? Myslíme si totiž, že je to dobré a nikdo je nezabije. Nikdo je neokrade. Lidi se jich maximálně dotknou. A to není konec světa, že? Přílišná snaha chránit jezdce je první krok směrem od fanoušků,“ prohlásil nekompromisně Lopez. Podle šéfa Renaultu si to jeho závodníci navíc sami pochvalují.„Dokud jim neříkáte, že je na tom něco špatného, užívají si to. Vitalij a Robert budou autogramy dávat hodinu. Jsou to maličkosti, které vám naznačí, že se jako tým musíte zlepšit. Někdy je to zlepšení v nicnedělání – neboli nedělat z komára velblouda. Podívejte se, tohle je formule jedna. Paddock má dvě stě na padesát metrů a někteří lidi si myslí, že je to středobod vesmíru, ale není. Mohli bychom jedině získat, kdybychom některé věci brali méně vážně,“ řekl Lopez. Majitel francouzské stáje si myslí, že největší chybou formule jedna je vyhýbání se nekonečným možnostem internetu. Lopez se obává, že by F1 mohla dopadnout podobně, jako hudební průmysl, který na svém odmítání fenoménu internetu prodělal. „Formule jedna podle mě velmi dobře dokáže, a teď mě za tuhle větu asi zabijí, nespolupracovat s internetem a čekat na něj. Můžete to udělat špatně, jako hudební průmysl, který nejdřív nedělal nic a pak vypustil něco hotové jen napůl, aby posléze zjistil, že má potíže. Bernie čekal dlouho, až trh uzraje. Formuli jedna není co vytknout co se ochrany týče, teď je ale čas jednat,“ domnívá se podnikatel.
Bernie Ecclestone uzavřel s mnoha televizními společnostmi kontrakty na živý přenos formule jedna a tím fakticky zabránil legálnímu vysílání na internetu, stále však existuje spousta dalších možností, jak internet využít k získání velkého objemu financí pro tento sport. „Například historické záběry – lidi by za ně platili.Víme, že všechny závody, dokonce i černobílé, jsou už digitalizované, takže existuje obrovské množství historického materiálu, který se dá prodat. Pak je tu sázení, ne jen vysoké sázky, ale i ty zábavné. Můžete mít mobilní sázení na tratích, mimo trať – a plné vsázení v kancelářích, všechny tyhle hry s penězi. Dál jsou tu počítačové hry. Technologie směřuje ke hře v reálném čase, takže můžete začít závod v neděli ve dvě a být tak součástí skutečného závodu,“ Vyjmenoval Lopez možné způsoby zapojení dynamicky se rozvíjejícího média do propagace formule jedna. Podle majitele Renaultu je především nezbytné, aby se týmy samotné zapojily do vývoje formule jedna a přicházely s vlastními nápady. „Je spousta oblastí, které se dají rozvíjet. Pochopitelně ale potřebujte vůli k rozvoji, kterou koneckonců Bernie má. Zároveň však potřebujete sport, kde se týmy jen nekritizují, ale také přichází s nápady.“
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.