Formule jedna musí být přístupnější a zapracovat na své sebeprezentaci, myslí si vlastník týmu Renault Gerard Lopez. Jen tak podle něj bude schopná oslovovat nové lidi a rozšiřovat svůj věhlas do dalších dimenzí.
Vlastník a ředitel týmu Renault je přesvědčený, že formule jedna musí sestoupit z nebeských výšin a přiblížit se obyčejným lidem. Pozlátko královny motorsportu podle něj nebude samo o sobě fanoušky lákat donekonečna. Lopez je protřelý obchodník. Berniemu Ecclestonovi by jakožto majiteli komerčních práv formule jedna poradil využití nových technologií a velké změny v přístupu k fanouškům.„Formule jedna musí sama sebe jako celosvětový sport lépe propagovat. Zároveň se potřebuje lépe zpeněžit, což je něco jiného. Propagace znamená dávat do něčeho peníze a doufat, že se tak stanete známými. Zpeněžit znamená peníze vydělávat,“ vysvětlil Lopez serveru Autosport. „Budoucností tohoto sportu je evoluce ve smyslu zapojování dalších mediálních kanálů a zvyšování příjmů sportu. Jeho budoucností jsou také nové lokace, kam míří. Všichni víme, jak si získat publikum v těchto nových zemích – zaměstnáním místního závodníka,“ hovořil otevřeně šéf Renaultu. Lopez věří, že formule jedna potřebuje také změnu zevnitř. Zapracovat by se podle něj mělo na každodenním kontaktu pilotů s fanoušky o závodních víkendech.
„Kritizovat formuli jedna a držet si odstup je lehké. My ale nutíme naše jezdce, aby si ten kilometr k autům chodili bez ochranky. Proč? Myslíme si totiž, že je to dobré a nikdo je nezabije. Nikdo je neokrade. Lidi se jich maximálně dotknou. A to není konec světa, že? Přílišná snaha chránit jezdce je první krok směrem od fanoušků,“ prohlásil nekompromisně Lopez. Podle šéfa Renaultu si to jeho závodníci navíc sami pochvalují.„Dokud jim neříkáte, že je na tom něco špatného, užívají si to. Vitalij a Robert budou autogramy dávat hodinu. Jsou to maličkosti, které vám naznačí, že se jako tým musíte zlepšit. Někdy je to zlepšení v nicnedělání – neboli nedělat z komára velblouda. Podívejte se, tohle je formule jedna. Paddock má dvě stě na padesát metrů a někteří lidi si myslí, že je to středobod vesmíru, ale není. Mohli bychom jedině získat, kdybychom některé věci brali méně vážně,“ řekl Lopez. Majitel francouzské stáje si myslí, že největší chybou formule jedna je vyhýbání se nekonečným možnostem internetu. Lopez se obává, že by F1 mohla dopadnout podobně, jako hudební průmysl, který na svém odmítání fenoménu internetu prodělal. „Formule jedna podle mě velmi dobře dokáže, a teď mě za tuhle větu asi zabijí, nespolupracovat s internetem a čekat na něj. Můžete to udělat špatně, jako hudební průmysl, který nejdřív nedělal nic a pak vypustil něco hotové jen napůl, aby posléze zjistil, že má potíže. Bernie čekal dlouho, až trh uzraje. Formuli jedna není co vytknout co se ochrany týče, teď je ale čas jednat,“ domnívá se podnikatel.
Bernie Ecclestone uzavřel s mnoha televizními společnostmi kontrakty na živý přenos formule jedna a tím fakticky zabránil legálnímu vysílání na internetu, stále však existuje spousta dalších možností, jak internet využít k získání velkého objemu financí pro tento sport. „Například historické záběry – lidi by za ně platili.Víme, že všechny závody, dokonce i černobílé, jsou už digitalizované, takže existuje obrovské množství historického materiálu, který se dá prodat. Pak je tu sázení, ne jen vysoké sázky, ale i ty zábavné. Můžete mít mobilní sázení na tratích, mimo trať – a plné vsázení v kancelářích, všechny tyhle hry s penězi. Dál jsou tu počítačové hry. Technologie směřuje ke hře v reálném čase, takže můžete začít závod v neděli ve dvě a být tak součástí skutečného závodu,“ Vyjmenoval Lopez možné způsoby zapojení dynamicky se rozvíjejícího média do propagace formule jedna. Podle majitele Renaultu je především nezbytné, aby se týmy samotné zapojily do vývoje formule jedna a přicházely s vlastními nápady. „Je spousta oblastí, které se dají rozvíjet. Pochopitelně ale potřebujte vůli k rozvoji, kterou koneckonců Bernie má. Zároveň však potřebujete sport, kde se týmy jen nekritizují, ale také přichází s nápady.“
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.