Cosworth se včera s Autosportem podělil o své ambiciózní plány - rád by opět vyhrát s některým z týmů F1 titul. Krom toho prozradil, že vedl zajímavá jednání ohledně letošní sezóny i s vedoucím Red Bullem.
Výrobce motorů sídlící v Northamptonu se do F1 vrátil na počátku letošní sezóny. S jejich pohonnými jednotkami jezdí Williamsy, Lotusy, HRT a Virginy. I když na vítězství zatím čekají a Lotus se rozhodl přejít k Renaultu, Cosworth si je vědom, co je k úspěchu potřeba a hodně si slibuje zejména od velkých změn připravovaných na rok 2013.
Výkonný ředitel Tim Routsis řekl, že si na nezájem stěžovat rozhodně nemohou. Krom toho, že už nyní spolupracují se čtyřmi týmy, je kontaktovali také potenciální zájemci o vstup do F1. Vysvětluje proč: "Nedodáváme pouze motor, který je konkurenceschopný a spolehlivý, ale i jeho výroba je velmi ekonomická. Poskytujeme velmi dobré řešení také z finančního hlediska. Nemusíte být raketový vědec, abyste pochopili, že týmy o to mají velký zájem."
Williams - letos nejúspěšnější zákaznický tým Cosworthu
Routsis prozradil, že na sklonku loňské sezóny jednali i s Red Bullem a moc nescházelo, aby rakouský tým letos poháněly agregáty Cosworthu: "Vedli jsme spousty rozhovorů s Red Bullem, žel tehdy jsme byli trochu v nevýhodě, protože jsme mluvili pouze o tom, co hodláme dokázat, ne o tom, co jsme dokázali. Myslím, že kdybychom mohli vrátit čas o 12 měsíců zpět, mohlo to dopadnout jinak."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.