ÚVAHA; O nahrazení Pedra de la Rosy Nickem Heidfeldem jsme již psali. Jedná se o strategický tah Sauberu, jak získat výhodu pro příští sezonu?
Tým Sauber nahradí pro zbytek sezony Pedra de la Rosu Nickem Heidfeldem. Na první pohled by se to mohlo zdát jako krok vedoucí k lepšímu zapracování Nicka Heidfelda, který od loňské sezony nezávodil, do týmu před příští sezonou.
Ale je to tomu opravdu tak? Co týmu mohl Pedro de la Rosa ještě nabídnout? Jeho nesporné zkušenosti s vývojem vozu stáje tento rok bohužel moc nepomohly a na voze pro příští rok se Pedro jistě stačil podepsat dostatečně. Takže proč v týmu držet jezdce, který upřímně již nepatří mezi nejrychlejší?
Nick Heidfeld si opět zazávodí a nebude jen testovat...
Nick Heidfeld je také poměrně zkušeným jezdcem F1, ale jeho hlavní předností je, že jako jediný přesně ví, jak se chovají pneumatiky pro vozy F1 pro příští sezonu od společnosti Pirelli. Po těchto informacích prahne kterýkoliv tým. Že by Peter Sauber chytře využil situace a nechal do vývoje vozu pro příští sezonu dostatečně promluvit Pedra a pak si zajistil služby Nicka, který do týmu přinese informace, které na startovním roštu nebude mít žádný jiný tým do prvního testu nových gum, který je naplánován po posledním závodu sezony v Abu Dhábí?
Přechytračil tedy starý lišák, Peter Sauber, všechny kolem sebe? Na tuto odpověď si budeme muset nějakou dobu ještě počkat.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.