ÚVAHA; O nahrazení Pedra de la Rosy Nickem Heidfeldem jsme již psali. Jedná se o strategický tah Sauberu, jak získat výhodu pro příští sezonu?
Tým Sauber nahradí pro zbytek sezony Pedra de la Rosu Nickem Heidfeldem. Na první pohled by se to mohlo zdát jako krok vedoucí k lepšímu zapracování Nicka Heidfelda, který od loňské sezony nezávodil, do týmu před příští sezonou.
Ale je to tomu opravdu tak? Co týmu mohl Pedro de la Rosa ještě nabídnout? Jeho nesporné zkušenosti s vývojem vozu stáje tento rok bohužel moc nepomohly a na voze pro příští rok se Pedro jistě stačil podepsat dostatečně. Takže proč v týmu držet jezdce, který upřímně již nepatří mezi nejrychlejší?
Nick Heidfeld si opět zazávodí a nebude jen testovat...
Nick Heidfeld je také poměrně zkušeným jezdcem F1, ale jeho hlavní předností je, že jako jediný přesně ví, jak se chovají pneumatiky pro vozy F1 pro příští sezonu od společnosti Pirelli. Po těchto informacích prahne kterýkoliv tým. Že by Peter Sauber chytře využil situace a nechal do vývoje vozu pro příští sezonu dostatečně promluvit Pedra a pak si zajistil služby Nicka, který do týmu přinese informace, které na startovním roštu nebude mít žádný jiný tým do prvního testu nových gum, který je naplánován po posledním závodu sezony v Abu Dhábí?
Přechytračil tedy starý lišák, Peter Sauber, všechny kolem sebe? Na tuto odpověď si budeme muset nějakou dobu ještě počkat.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.