Tým Sauber potvrdil, že Nick Hidefeld nahradí Pedra de la Rosu v jejich kokpitu - a to už od příští Velké ceny Singapuru! Nová smlouva nabývá platnost v pátek 17. září 2010.
Nick Heidfeld si příliš testování nových pneumatik u firmy Pirelli, která bude od příštího roku obouvat monoposty Formule 1, neužil. Již od příštího víkendu usedne do závodního vozu Sauberu C29, s nímž odjede zbývajících pět velkých cen letošní sezóny místo Pedro de la Rosy.
Majitel závodního týmu Peter Sauber si od toho slibuje, že jim Heidfeld pomůže lépe pochopit chování jejich vozu: "Bylo to pro mne jakožto šéfa týmu těžké rozhodnutí, rád bych poděkoval Pedrovi za jeho profesionalitu. Podepsáním smlouvy s Nickem jsme získali pilota, kterého velmi dobře známe a který nám pomůže dále posoudit schopnosti našeho vozu."
Šokovaný De la Rosa nenadálou situaci komentoval slovy: "Jsem překvapený rozhodnutím týmu, ale respektuji jej. Rád bych všem popřál mnoho štěstí ve zbytku sezóny. Přesto bych v roce 2011 nechtěl ve Formuli 1 chybět."
Nick Heidfeld, který byl Mercedesem původně zapůjčen Pirelli pouze pro testování nových pneumatik bez možnosti spolupráce s jiným týmem, naproti tomu změnu pochopitelně vítá: "Šíleně se těším na možnost od Velké ceny Singapuru znovu závodit v dobrém voze Formule 1. Po uplynulých měsících jsem motivovanější, než kdykoliv dříve.
Pro mě je to jako návrat domů, protože za tým z Hinwilu jsem závodil celkem sedm let. Bezpochyby se v něm jako doma budu cítit od samotného počátku, což mi pomůže co nejdříve si zvyknout na auto. Chtěl bych poděkovat Peteru Sauberovi za důvěru, kterou ve mne projevil."
Přínos Němce vzhledem k unikátním prvnotním zkušenostem s pneumatikami Pirelli může být v počátečních fázích vývoje vozu pro rok 2011 velmi cenný.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.