Mark Surer nerozumí závodu Red Bullu v Monze, hovoří o pozoruhodné náhodě. Hodnotí výkone mladého Hülkenberga, Buttonovu zastávku a Ferrari.
K vidění byl pěkný boj o vítězství, chyba vedoucího muže šampionátu Hamiltona nebo kuriózní závody z pohledu Red Bull Racing. Fanoušek Formule 1 si určitě přišel na své, i když ve srovnání s Velkou cenou Belgie ve Spa nebyla Velká cena Itálie tak napínavá.
Mark Webber měl, stejně jako v Belgii, špatný start, ale hned v úvodu se začal dotahovat na kolegu Sebastiana Vettela. Ten ho pustil poměrně lehce před sebe (ač se někteří domnívají, že šlo o týmovou režii) a zdálo se, že Sebastian na Marka nemá. O to zvláštnější bylo, že v cíli byl díky odlišné strategii o dvě místa výš.
"Vettel měl problémy přesně ve chvíli, kdy se za něj dostal Webber,“ připomíná Marc Surer na Motorsport-Total.com. Němec si nejprve stěžoval na problémy s motorem a po závodech řekl, že neví, o co přesně šlo, ale za chvíli se prý vše srovnalo. Navíc tým Red Bull podal zprávu ještě během závodu, že jde o problémy s brzdami. Poradce Red Bullu Helmut Marko uvedl, že snad šlo o malý oheň v airboxu, protože to samé se objevilo během víkendu i u Marka Webbera. Prý se to vyřešilo jiným nastavením mapování motoru, ale po závodu o tom už nikdo nemluvil.
"OK, mohla to být náhoda, ale pozoruhodná náhoda," usmál se Surer. Zajímavé je to, že Vettelův motor od toho momentu fungoval na jedničku a jezdec z Heppenheimu byl najednou rychlejší než Webber, Nico Hülkenberg i Nico Rosberg.
Němec navíc jezdil až do posledního kola s první sadou pneumatik, na tvrdé přezul až 4 km před koncem. Tato taktika znamenala, že místo málo bodované pozice získal krásné čtvrté místo.
Švýcarovi se líbil i výkon Nica Hülkenberga: "Dlouho za sebou držel Webbera, zajel velmi dobrý závod. Byl rychlejší než jeho kolega Barrichello, podal skutečně velmi dobrý výkon."
Jenson Button na McLarenu v Monze dlouho vedl, ale po zastávce v boxech ho předjel Fernando Alonso. "Já bych na místě Buttona jezdil tak dlouho, dokud by ostatní nezajeli do boxů," tvrdí Surer. "Bylo jasné, že první kolo na tvrdých pneumatikách bude pomalé a vůz tak ztratí rychlost. McLaren přišel o vítězství špatnou strategií a pomalou zastávkou."
A co Ferrari a kandidát na vítězství v letošním šampionátu Alonso? "Tento tým mě připadá velmi nekonstantní. V Belgii jsem s nimi počítal, ale nic nepředvedli. V Monze jsem sázel na McLaren a najednou bylo rychlejší Ferrari. V tomto roce je těžké cokoliv tipovat, mění se to závod od závodu. Kdo najde dvě desetiny, je najednou vpředu. Je to úžasné," konstatoval Marc Surer. "Jde však i o chyby a Alonso letos udělal už tři. Nyní jednu přidal i Hamilton, ale to se při jeho divokých jízdách v prvních kolech může stát."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.