Mark Surer nerozumí závodu Red Bullu v Monze, hovoří o pozoruhodné náhodě. Hodnotí výkone mladého Hülkenberga, Buttonovu zastávku a Ferrari.
K vidění byl pěkný boj o vítězství, chyba vedoucího muže šampionátu Hamiltona nebo kuriózní závody z pohledu Red Bull Racing. Fanoušek Formule 1 si určitě přišel na své, i když ve srovnání s Velkou cenou Belgie ve Spa nebyla Velká cena Itálie tak napínavá.
Mark Webber měl, stejně jako v Belgii, špatný start, ale hned v úvodu se začal dotahovat na kolegu Sebastiana Vettela. Ten ho pustil poměrně lehce před sebe (ač se někteří domnívají, že šlo o týmovou režii) a zdálo se, že Sebastian na Marka nemá. O to zvláštnější bylo, že v cíli byl díky odlišné strategii o dvě místa výš.
"Vettel měl problémy přesně ve chvíli, kdy se za něj dostal Webber,“ připomíná Marc Surer na Motorsport-Total.com. Němec si nejprve stěžoval na problémy s motorem a po závodech řekl, že neví, o co přesně šlo, ale za chvíli se prý vše srovnalo. Navíc tým Red Bull podal zprávu ještě během závodu, že jde o problémy s brzdami. Poradce Red Bullu Helmut Marko uvedl, že snad šlo o malý oheň v airboxu, protože to samé se objevilo během víkendu i u Marka Webbera. Prý se to vyřešilo jiným nastavením mapování motoru, ale po závodu o tom už nikdo nemluvil.
"OK, mohla to být náhoda, ale pozoruhodná náhoda," usmál se Surer. Zajímavé je to, že Vettelův motor od toho momentu fungoval na jedničku a jezdec z Heppenheimu byl najednou rychlejší než Webber, Nico Hülkenberg i Nico Rosberg.
Němec navíc jezdil až do posledního kola s první sadou pneumatik, na tvrdé přezul až 4 km před koncem. Tato taktika znamenala, že místo málo bodované pozice získal krásné čtvrté místo.
Švýcarovi se líbil i výkon Nica Hülkenberga: "Dlouho za sebou držel Webbera, zajel velmi dobrý závod. Byl rychlejší než jeho kolega Barrichello, podal skutečně velmi dobrý výkon."
Jenson Button na McLarenu v Monze dlouho vedl, ale po zastávce v boxech ho předjel Fernando Alonso. "Já bych na místě Buttona jezdil tak dlouho, dokud by ostatní nezajeli do boxů," tvrdí Surer. "Bylo jasné, že první kolo na tvrdých pneumatikách bude pomalé a vůz tak ztratí rychlost. McLaren přišel o vítězství špatnou strategií a pomalou zastávkou."
A co Ferrari a kandidát na vítězství v letošním šampionátu Alonso? "Tento tým mě připadá velmi nekonstantní. V Belgii jsem s nimi počítal, ale nic nepředvedli. V Monze jsem sázel na McLaren a najednou bylo rychlejší Ferrari. V tomto roce je těžké cokoliv tipovat, mění se to závod od závodu. Kdo najde dvě desetiny, je najednou vpředu. Je to úžasné," konstatoval Marc Surer. "Jde však i o chyby a Alonso letos udělal už tři. Nyní jednu přidal i Hamilton, ale to se při jeho divokých jízdách v prvních kolech může stát."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.