MONZA - STARTOVNÍ PROCEDŮRA; Jak se povedlo pilotům odstartovat? Kdo z nich si po průjezdu cílem prvního kola polepšil a kdo se propadl?
Všeobecně můžeme prohlásit, že téměř všichni jezdci startující ze zadních pozic na skrumáži v první šikaně, vydělali. Nejhůře dopadl Lewis Hamilton, který kolidoval s Felipem Massou, což mělo neblahý účinek na přední pravé zavěšení stříbrného McLarenu. Závod pro britského pilota skončil v nájezdu do zatáčky Lesmo.
Dalším smolařem, byl Adrian Sutil, který se nechal vytlačit do kačírku a propadl se na konec startovního pole, poté co startoval z 11. pozice. Rozhodl se pro změnu strategie a hned v následujícím kole zajel ke svým mechanikům a přezul na tvrdé pneumatiky. Nakonec se ukázalo, že toto rozhodnutí nebylo až tak správné, Adrian musel do boxů znovu ve 36. kole, jako jediný tak absolvoval dva pit stopy.
Také Mark Webber, nedokázal zužitkovat start z přední pozice a po průjezdu prvním kolem u jeho jména svítila červená šipka, která poukazovala na ztrátu pěti pozic. Alonso, Vettel, Barrichello a Kovalainen se vypořádali vcelku obstojně se zmatkem v první šikaně a propadli se o jednu pozici.
Naopak nejlépe odstartoval, před závodem penalizovaný, Timo Glock, který získal sedm míst. Stejně dobře odstartovala většina jezdců ze zadních pozic, Jamamoto a di Grasi poskočili o tři pozice, Petrov a Liuzzi dokonce o pět míst. Pedro de la Rosa, získal čtyři pozice, stejně jako Kubica, nebo Schumacher, ale i Buemi s Toro Rosso.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.