Ferrari vyhrálo všechny tři části kvalifikace v italské Monze a zaslouženě před domácími fanoušky získalo svou první pole position v sezoně díky mistrovskému výkonu Fernanda Alonsa. V první řadě jej doplní Button na McLarenu. Kvalifikace se nepovedla Hamiltonovi a Vettelovi, kterým se dařilo v trénincích, leč nakonec obsadí společně až třetí řadu.
Poslední evropský závod v sezoně na italské Monze je tu. Již po minulé velké ceně se dalo předpokládat, že McLareny se svou rychlostí na rovinkách budou i na italské půdě hrát prim. Třetí trénink ale poukázal na vyrovnanost třech týmů, a těmi jsou McLaren, Red Bull a Ferrari. Už jen z tohoto pohledu může být kvalifikace samotná velmi zajímavou záležitosti, a tak tedy pojďme na ni.První část kvalifikace: v Monze máme krásné počasí a na trať nám postupně vyjíždí všichni piloti v čele s Timem Glockem. Jak už je zvykem, pokud se nestane něco neočekávaného bude boj o nepostupové příčky probíhat mezi piloty nových stáji a jednoho pilota ze zbytku startovního pole. Šest minut před koncem první části mají všichni jezdci na svém kontě měřený čas a pořadí na prvních pěti pozicích je následující: 1. Massa, 2. Alonso, 3. Hamilton, 4. Button, 5. Vettel. Ferrari zatím trochu překvapivě nejrychlejším týmem. Naopak na sestupových pozicích podle očekávání nové týmy a černého Petra má zatím Liuzzi. Ten je momentálně v boxech i dvě minuty před koncem. Vypadá to, že má blíže nespecifikovaný technický problém a již si svoji pozici nedokáže vylepšit. Dokonce ho na osmnáctém místě přeskočili Jarno Trulli a Kovalainen na Lotusu v tomto pořadí a tudíž Ital vyhrává mini souboj mezi piloty nováčkovských týmů. Nepostupující: 24. S. Yamamoto, 23. B. Senna, 22. L. Di Grassi, 21. T. Glock, 20. V. Liuzzi, 19. H. Kovalainen, 18. J. TrulliDruhá část kvalifikace: by měla být částí zajímavější. Střed pole už je přece jen vyrovnanější, a tak můžeme čekat pěkné boje o postup mezi nejlepších deset. S tímto postupem bude mít podle časů zajížděných v trénincích velký problém Michael Schumacher. Hned v úvodu se na prvním místě vystřídali Hamilton s Alonsem. Za nimi jejich týmoví kolegové Button a Massa. Po polovině druhé části na sestupových pozicích tito piloti: 11. Sutil, 12. Schumacher, 13. Buemi, 14. Kobajaši, 15. Petrov, 16. Alguersuari, 17. De La Rosa. Pořadí je stále stejné i čtyři minuty před koncem druhé části a piloti se chystají na poslední pokusy. Výborné výkony v Itálii podává Hulkenberg ve Williamsu a drží se těsně za třemi předními týmy a Kubicou na Renaultu. Pořadí se ani po posledních pokusech nijak výrazně nezměnilo, a tak nepostupující jsou následovní.Nepostupující: 17. P. De La Rosa, 16. J. Alguersuari, 15. V. Petrov, 14. S. Buemi, 13. K. Kobajaši, 12. M. Schumacher, 11. A. SutilTřetí část kvalifikace: Závěrečná rozhodující část kvalifikace započala svůj desetiminutový časový rámec a piloti houfně vyjíždí na trať. V této části mají jezdci z pravidla pouze dva pokusy na svá ostrá kola, jelikož pneumatiky podají nejlepší výkon právě a jenom v tom jednom měřeném pokusu. Po prvních pokusech v čele Alonso ve Ferrari s velkým náskokem necelých tří desetin před Buttonem, Massou a Hamiltonem. Poprvé se dostáváme časem pod jednu minutu a dva a dvacet vteřin. Tento čas se bude rivalům Fernanda Alonsa jen těžce překonávat. Poslední pokusy jsou tu a jak se dalo předpokládat nikdo nebyl schopný tento čas pokořit. Alonso si tak připisuje před domácím publikem první pole position ve Ferrari. Poslední část se nepovedla Hamiltonovi a Vettelovi, kteří do zítřejšího závodu odstartují ze třetí řady. Webber překvapivě nakonec obsadil čtvrtou pozici za druhým pilotem Ferrari Felipem Massou.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.