Během včerejší oficiální tiskové konference FIA na okruhu v Monze padl dotaz na to, jak vnímají piloti nový kalendář závodů pro příští sezónu - respektive to, že jich bude opět o něco více.
Rubens BarrichelloAbych byl upřímný, mě se to docela líbilo, když jsem poprvé viděl kalendář, protože závody jsou podle mě lépe naplánovány - tento rok to je dost únavné: buď jste někde měsíc, nebo přijedete na dva dny domů a jedete zpět. Když budeme mít dvacet závodů, bude to pro vás lepší - odjet dva závodní víkendy v Asii, pak zaletět do Brazílie a pak zpět do Abú Zabí, pro nás je to mnohem volnější.
K tomu počtu 20 závodů: Vždy jsem říkal, že bych si přál mít závodů třicet a žádné testování, protože si myslím, že by to bylo efektivnější vzhledem k nákladům a my bychom z toho měli větší potěšení. Ženě jsem řekl, že bych mohl závodit dalších 15 let. Moc se jí to nelíbilo, ale mě by to zkrátka vyhovovalo: žádné testování a více závodů.
Jarno TrulliSouhlasím s tím, co říká Rubens. Závodění mám rád, vylepšení kalendáře zvyšuje jeho efektivitu a nám to usnadňuje práci, protože závodění není to, co nás stresuje, ale to cestování kolem bez pořádného správného rozvrhu. Konec letošní sezónu bude opravdu těžký. Pět posledních závodů bude možná náročnějších než celá sezóna.
Když se podle mě vyřeší ty přesuny v kalendáři a věci kolem toho, bude to fajn, protože se už netestuje. Obvykle mám nějaký čas na odpočinek, když jsme v Evropě - nějaký týden, což jsme v minulosti nemívali, takže jsem s tím spokojený.
Fernando AlonsoSouhlasím, nemám, co bych dodal. Pro lidi, kteří mají prémie za body, bude dvacet závodů dobrou věcí.
Jenson ButtonMyslím, že to je dobré pro sponzory, více vysílacího času, více přenosů. Jsem si jistý tím, že dvacet závodů za sezónu můžeme zvládnout. Podle mě je také pro sport a sponzory fantastické, že se pojede Velká cena Indie. Jo, je to vzrušující, vždy je to vzrušující, když přibude nový okruh. Neexistují okruhy, kterých bych se chtěl zbavit, je to fajn něco přidat do kalendáře.
Vitantonio LiuzziSouhlasím se vším, co řekli ostatní, obzvlášť Fernando. Je to dobrý pohled na věc. Stěžovali jsme si na nedostatek testování, protože jsme někdy bývali příliš dlouho mimo závodní tratě bez testovaní mezi závody, takhle je to podle mě mnohem lepší.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.
Kimi Antonelli ukončil páteční trénink v Zandvoortu předčasně, když zaparkoval svůj Mercedes v kačírku. Pro nováčka to znamenalo ztrátu cenných kol a dat na náročné trati u Severního moře.