Co říkají piloti na 20 závodů za sezónu?

Alonso, Fernando
Alonso, Fernando, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 10. září 2010 6:30
Sdílej:

Během včerejší oficiální tiskové konference FIA na okruhu v Monze padl dotaz na to, jak vnímají piloti nový kalendář závodů pro příští sezónu - respektive to, že jich bude opět o něco více.

Rubens BarrichelloAbych byl upřímný, mě se to docela líbilo, když jsem poprvé viděl kalendář, protože závody jsou podle mě lépe naplánovány - tento rok to je dost únavné: buď jste někde měsíc, nebo přijedete na dva dny domů a jedete zpět. Když budeme mít dvacet závodů, bude to pro vás lepší - odjet dva závodní víkendy v Asii, pak zaletět do Brazílie a pak zpět do Abú Zabí, pro nás je to mnohem volnější.

K tomu počtu 20 závodů: Vždy jsem říkal, že bych si přál mít závodů třicet a žádné testování, protože si myslím, že by to bylo efektivnější vzhledem k nákladům a my bychom z toho měli větší potěšení. Ženě jsem řekl, že bych mohl závodit dalších 15 let. Moc se jí to nelíbilo, ale mě by to zkrátka vyhovovalo: žádné testování a více závodů.

Jarno TrulliSouhlasím s tím, co říká Rubens. Závodění mám rád, vylepšení kalendáře zvyšuje jeho efektivitu a nám to usnadňuje práci, protože závodění není to, co nás stresuje, ale to cestování kolem bez pořádného správného rozvrhu. Konec letošní sezónu bude opravdu těžký. Pět posledních závodů bude možná náročnějších než celá sezóna.

Když se podle mě vyřeší ty přesuny v kalendáři a věci kolem toho, bude to fajn, protože se už netestuje. Obvykle mám nějaký čas na odpočinek, když jsme v Evropě - nějaký týden, což jsme v minulosti nemívali, takže jsem s tím spokojený.

Fernando AlonsoSouhlasím, nemám, co bych dodal. Pro lidi, kteří mají prémie za body, bude dvacet závodů dobrou věcí.

Jenson ButtonMyslím, že to je dobré pro sponzory, více vysílacího času, více přenosů. Jsem si jistý tím, že dvacet závodů za sezónu můžeme zvládnout. Podle mě je také pro sport a sponzory fantastické, že se pojede Velká cena Indie. Jo, je to vzrušující, vždy je to vzrušující, když přibude nový okruh. Neexistují okruhy, kterých bych se chtěl zbavit, je to fajn něco přidat do kalendáře.

Vitantonio LiuzziSouhlasím se vším, co řekli ostatní, obzvlášť Fernando. Je to dobrý pohled na věc. Stěžovali jsme si na nedostatek testování, protože jsme někdy bývali příliš dlouho mimo závodní tratě bez testovaní mezi závody, takhle je to podle mě mnohem lepší.

Témata:
Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.