Během včerejší oficiální tiskové konference FIA na okruhu v Monze padl dotaz na to, jak vnímají piloti nový kalendář závodů pro příští sezónu - respektive to, že jich bude opět o něco více.
Rubens BarrichelloAbych byl upřímný, mě se to docela líbilo, když jsem poprvé viděl kalendář, protože závody jsou podle mě lépe naplánovány - tento rok to je dost únavné: buď jste někde měsíc, nebo přijedete na dva dny domů a jedete zpět. Když budeme mít dvacet závodů, bude to pro vás lepší - odjet dva závodní víkendy v Asii, pak zaletět do Brazílie a pak zpět do Abú Zabí, pro nás je to mnohem volnější.
K tomu počtu 20 závodů: Vždy jsem říkal, že bych si přál mít závodů třicet a žádné testování, protože si myslím, že by to bylo efektivnější vzhledem k nákladům a my bychom z toho měli větší potěšení. Ženě jsem řekl, že bych mohl závodit dalších 15 let. Moc se jí to nelíbilo, ale mě by to zkrátka vyhovovalo: žádné testování a více závodů.
Jarno TrulliSouhlasím s tím, co říká Rubens. Závodění mám rád, vylepšení kalendáře zvyšuje jeho efektivitu a nám to usnadňuje práci, protože závodění není to, co nás stresuje, ale to cestování kolem bez pořádného správného rozvrhu. Konec letošní sezónu bude opravdu těžký. Pět posledních závodů bude možná náročnějších než celá sezóna.
Když se podle mě vyřeší ty přesuny v kalendáři a věci kolem toho, bude to fajn, protože se už netestuje. Obvykle mám nějaký čas na odpočinek, když jsme v Evropě - nějaký týden, což jsme v minulosti nemívali, takže jsem s tím spokojený.
Fernando AlonsoSouhlasím, nemám, co bych dodal. Pro lidi, kteří mají prémie za body, bude dvacet závodů dobrou věcí.
Jenson ButtonMyslím, že to je dobré pro sponzory, více vysílacího času, více přenosů. Jsem si jistý tím, že dvacet závodů za sezónu můžeme zvládnout. Podle mě je také pro sport a sponzory fantastické, že se pojede Velká cena Indie. Jo, je to vzrušující, vždy je to vzrušující, když přibude nový okruh. Neexistují okruhy, kterých bych se chtěl zbavit, je to fajn něco přidat do kalendáře.
Vitantonio LiuzziSouhlasím se vším, co řekli ostatní, obzvlášť Fernando. Je to dobrý pohled na věc. Stěžovali jsme si na nedostatek testování, protože jsme někdy bývali příliš dlouho mimo závodní tratě bez testovaní mezi závody, takhle je to podle mě mnohem lepší.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.