Zachovat zákaz týmové režie, nebo ho zrušit? Mezinárodní automobilová federace (FIA) si chce na tohle pravidlo posvítit. Názory na jeho zachování se však různí. Kolik lidí, tolik pohledů. Platí to i mezi piloty.
Federace se ve středu rozhodla na nejednoznačné pravidlo detailněji podívat. Včera totiž za prohřešek proti této reguli stálo před Světovou radou motorsportu italské Ferrari. Tým z Maranella žádný další trest nedostal. Rada mu pouze potvrdila stotisícovou pokutu, kterou za teatrální výměnu pozic mezi Felipem Massou a Fernandem Alonsem na Velké ceně Německa dostal už na okruhu.Soupeři a fanoušci se bouří. Kritizují Federaci za to, že vlk se nažral, ale koza opět zůstala celá. A tak se funkcionáři FIA rozhodli pravidlo o zákazu týmové režie podrobit přezkoumání. Mezi ty, jež toto rozhodnutí vítají, patří i Jenson Button. Podle něj piloti potřebují jasně vědět, na čem jsou. "Důležité je, abychom všichni dostali jasné vysvětlení pravidel, abychom mohli pracovat podle stejných regulí. To je základ,“ nechal se dnes slyšet Button v Monze. Sám se však k týmové režii vyjadřovat nechtěl. „Evidentně názor nás (pilotů) nehraje v téhle záležitosti roli, rozhodnutí bylo na FIA, která je vládnoucím orgánem,“ řekl Brit.K tématu zrušení týmové režie se nechtěl vracet ani Fernando Alonso. Podle pilota Ferrari se toho na toto konto namluvilo už spousta. Teď záleží na Federaci, jak se k záležitosti postaví. „O rozhodnutí FIA jsme srozuměni a musíme ho přijmout. Je to pro nás minulost, soustředíme se na tenhle víkend. Myslím, že jsme o německé kontroverzi o srpnové pauze mluvili až příliš. Jak řekli mí kolegové, jsem rád, že si FIA posvítí na pravidla a pokud najde cokoli nejasného, pokusí se to vysvětlit. Pak to bude mezi námi všemi jasnější,“ prohlásil Alonso.
"Řečeno toho bylo až příliš," nechtěl se k Hockenheimu vracet Alonso.Jednoznačný názor na týmovou režii naopak zastává jezdec Lotusu Jarno Trulli. Myslí si, že by mělo být na rozhodnutí týmu, který z jeho jezdců bude upřednostněn. „Podle mě v tomhle sportu tým znamená tolik, co ve fotbale. Je pravda, že máme na trati dva jezdce, ne jedenáct hráčů, ale koneckonců používáme strategii a obrovské množství dat, které nasbíráme. A strategie hraje velkou roli. Používat týmovou strategii je součást tohoto sportu. Podle mě by Federace neměla stíhat stáje za týmovou režii,“ řekl Trulli v Monze. Podle něj je upozorňování na to, že týmová režie potírá sportovního ducha, holý nesmysl. Formule jedna už je totiž dávno především byznys.„Ano, je to sport, ale změnil se v byznys. Jsou týmy, které utrácejí velké peníze za vývoj auta, za vítězství svých pilotů a za propagaci svých sponzorů. Pro fanoušky je smutné, co se na Hockenheimu stalo. Ale je to součást byznysu a můžete to vidět v každém sportu – možná v trochu jiné formě a ne tak okatě jako na Hockenheimu, ale pořád se to děje. Spousta týmů to dělala i dřív, dokonce i za těchto pravidel. Měli by piloty nechat bojovat a týmy nechat rozhodovat, koho budou podporovat,“ prohlásil nekompromisně Ital.Ryze pragmatický pohled na věc má Polák Robert Kubica. Jezdec Renaultu se domnívá, že zrušení zákazu týmové režie přinese formuli jedna zjednodušení. „Podle mě by to bez zákazu bylo prostě jednodušší, nemuseli byste toho tolik skrývat. Je spousta způsobů, jak prohodit pořadí jezdců, i když bude pravidlo zachováno,“ řekla otevřeně jednička francouzské stáje.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.