Zachovat zákaz týmové režie, nebo ho zrušit? Mezinárodní automobilová federace (FIA) si chce na tohle pravidlo posvítit. Názory na jeho zachování se však různí. Kolik lidí, tolik pohledů. Platí to i mezi piloty.
Federace se ve středu rozhodla na nejednoznačné pravidlo detailněji podívat. Včera totiž za prohřešek proti této reguli stálo před Světovou radou motorsportu italské Ferrari. Tým z Maranella žádný další trest nedostal. Rada mu pouze potvrdila stotisícovou pokutu, kterou za teatrální výměnu pozic mezi Felipem Massou a Fernandem Alonsem na Velké ceně Německa dostal už na okruhu.Soupeři a fanoušci se bouří. Kritizují Federaci za to, že vlk se nažral, ale koza opět zůstala celá. A tak se funkcionáři FIA rozhodli pravidlo o zákazu týmové režie podrobit přezkoumání. Mezi ty, jež toto rozhodnutí vítají, patří i Jenson Button. Podle něj piloti potřebují jasně vědět, na čem jsou. "Důležité je, abychom všichni dostali jasné vysvětlení pravidel, abychom mohli pracovat podle stejných regulí. To je základ,“ nechal se dnes slyšet Button v Monze. Sám se však k týmové režii vyjadřovat nechtěl. „Evidentně názor nás (pilotů) nehraje v téhle záležitosti roli, rozhodnutí bylo na FIA, která je vládnoucím orgánem,“ řekl Brit.K tématu zrušení týmové režie se nechtěl vracet ani Fernando Alonso. Podle pilota Ferrari se toho na toto konto namluvilo už spousta. Teď záleží na Federaci, jak se k záležitosti postaví. „O rozhodnutí FIA jsme srozuměni a musíme ho přijmout. Je to pro nás minulost, soustředíme se na tenhle víkend. Myslím, že jsme o německé kontroverzi o srpnové pauze mluvili až příliš. Jak řekli mí kolegové, jsem rád, že si FIA posvítí na pravidla a pokud najde cokoli nejasného, pokusí se to vysvětlit. Pak to bude mezi námi všemi jasnější,“ prohlásil Alonso.
"Řečeno toho bylo až příliš," nechtěl se k Hockenheimu vracet Alonso.Jednoznačný názor na týmovou režii naopak zastává jezdec Lotusu Jarno Trulli. Myslí si, že by mělo být na rozhodnutí týmu, který z jeho jezdců bude upřednostněn. „Podle mě v tomhle sportu tým znamená tolik, co ve fotbale. Je pravda, že máme na trati dva jezdce, ne jedenáct hráčů, ale koneckonců používáme strategii a obrovské množství dat, které nasbíráme. A strategie hraje velkou roli. Používat týmovou strategii je součást tohoto sportu. Podle mě by Federace neměla stíhat stáje za týmovou režii,“ řekl Trulli v Monze. Podle něj je upozorňování na to, že týmová režie potírá sportovního ducha, holý nesmysl. Formule jedna už je totiž dávno především byznys.„Ano, je to sport, ale změnil se v byznys. Jsou týmy, které utrácejí velké peníze za vývoj auta, za vítězství svých pilotů a za propagaci svých sponzorů. Pro fanoušky je smutné, co se na Hockenheimu stalo. Ale je to součást byznysu a můžete to vidět v každém sportu – možná v trochu jiné formě a ne tak okatě jako na Hockenheimu, ale pořád se to děje. Spousta týmů to dělala i dřív, dokonce i za těchto pravidel. Měli by piloty nechat bojovat a týmy nechat rozhodovat, koho budou podporovat,“ prohlásil nekompromisně Ital.Ryze pragmatický pohled na věc má Polák Robert Kubica. Jezdec Renaultu se domnívá, že zrušení zákazu týmové režie přinese formuli jedna zjednodušení. „Podle mě by to bez zákazu bylo prostě jednodušší, nemuseli byste toho tolik skrývat. Je spousta způsobů, jak prohodit pořadí jezdců, i když bude pravidlo zachováno,“ řekla otevřeně jednička francouzské stáje.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.