Bridgestone oznámil poslední směsi, které doveze před svým odchodem z Formule 1 na zbývající závody letošního šampionátu. Žádné velké překvapení se ale nekoná.
Směsi se liší vždy ob jeden stupeň v tvrdosti: v Suzuce a v Koreji týmy za sucha budou obouvat měkkou a tvrdou směs, zatímco v Brazílii a finálovém Abú Zabí super-měkkou a střední.
Šéf vývoje sportovních pneumatik Bridgestone Hirohide Hamašima k tomuto výběru dodal: "Nejzajímavější na posledním výběru byla otázka, co přivézt do Koreje? Jak už to vždy u nových závodů bývá, při rozhodování úzce spolupracujeme s FIA, okruhem a týmy, ale krom toho máme vždy na mysli bezpečnost, proto budeme při prvním závodu v Koreji přirozeně konzervativnější. Pneumatiky pro Koreu jsou již odesílány a my se již těšíme na nové zázemí, kam se dostaneme za sedm týdnů.
V Suzuce dostávají pneumatiky hodně zabrat, proto budeme mít kombinaci tvrdé a měkké směsi, zatímco Sao Paolo a Jas Marina vyhovují lépe kombinaci super-měkké a střední. Vzhledem k povaze okruhů zde nebyl žádný prostor pro tvrdší se super-měkkou alokací, ačkoliv jsme vyhodnocovali i tuto možnost po tom, co jsme se naučili na Nürburgringu" [myslel Hockenheim, kam letos Bridgestone přivezl svou nejměkčí a nejtvrdší směs zároveň].
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.