Red Bull dnes svými demostračními jízdami, které se uskutečnily na budovaném okruhu v Jižní Koreji, trochu zmírnil obavy o to, zda jej pořadatelé stihnou včas připravit. Za volant se netradičně posadil Karun Chandhok z HRT.
Rakouský tým po něm sáhl proto, že jeho závodní piloti pro tuto akci nebyli dostupní. Ind ujel 14 kol po trati, která bude 24. října hostit první Velkou cenu Koreje.
"Když se podívám na ta zařízení, garáže a budovy pro týmy, jsou již většinou hotové a obrovské. Podle mě si stáje budou muset dovézt tak o 30% více nábytku, aby je zaplnily. Tribuny se již také zdají být z větší části hotové," popisuje Chandhok.
"Na samotné dráze je ještě třeba zapracovat na asfaltu a obrubnících, dle organizátorů ale vše probíhá dle plánu a věří, že vše včas zvládnou. Místo je to krásné, s výhledem na moře.
Jeho první dojmy z ní jsou velmi dobré, podle něj nabídne i spoustu míst pro předjíždění: "Je to opravdu zajímavý okruh. Nabízí dobrou směsici zatáček a myslím, že zde uvidíme spoustu předjížděcích manévrů v prvním sektoru - dlouhé rovinky tam jsou zakončeny pomalými vlásenkami.
Rovinka po zatáčce č. 1 a 2 je opravdu dlouhá, takže bychom mohli vidět jízdu v těsném závěsu, podobně jako v Šanghaji.
Po zatáčce č. 7 následuje rychlé sekce, zatáčky se střídají v rychlém sledu směrem zpět ke startovní/cílové čáře, takže si myslím, že kluci u Red Bullu budou mít ve druhém a třetím sektoru radost. Opravdu zajímavé rozvržený okruh," dodává Chandhok.
Dnešní akce se dle Red Bullu zúčastnilo 4 000 diváků. Na dráze se představila také Formule BMW a místní cestovní vozy.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.