Red Bull dnes svými demostračními jízdami, které se uskutečnily na budovaném okruhu v Jižní Koreji, trochu zmírnil obavy o to, zda jej pořadatelé stihnou včas připravit. Za volant se netradičně posadil Karun Chandhok z HRT.
Rakouský tým po něm sáhl proto, že jeho závodní piloti pro tuto akci nebyli dostupní. Ind ujel 14 kol po trati, která bude 24. října hostit první Velkou cenu Koreje.
"Když se podívám na ta zařízení, garáže a budovy pro týmy, jsou již většinou hotové a obrovské. Podle mě si stáje budou muset dovézt tak o 30% více nábytku, aby je zaplnily. Tribuny se již také zdají být z větší části hotové," popisuje Chandhok.
"Na samotné dráze je ještě třeba zapracovat na asfaltu a obrubnících, dle organizátorů ale vše probíhá dle plánu a věří, že vše včas zvládnou. Místo je to krásné, s výhledem na moře.
Jeho první dojmy z ní jsou velmi dobré, podle něj nabídne i spoustu míst pro předjíždění: "Je to opravdu zajímavý okruh. Nabízí dobrou směsici zatáček a myslím, že zde uvidíme spoustu předjížděcích manévrů v prvním sektoru - dlouhé rovinky tam jsou zakončeny pomalými vlásenkami.
Rovinka po zatáčce č. 1 a 2 je opravdu dlouhá, takže bychom mohli vidět jízdu v těsném závěsu, podobně jako v Šanghaji.
Po zatáčce č. 7 následuje rychlé sekce, zatáčky se střídají v rychlém sledu směrem zpět ke startovní/cílové čáře, takže si myslím, že kluci u Red Bullu budou mít ve druhém a třetím sektoru radost. Opravdu zajímavé rozvržený okruh," dodává Chandhok.
Dnešní akce se dle Red Bullu zúčastnilo 4 000 diváků. Na dráze se představila také Formule BMW a místní cestovní vozy.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.