Mezinárodní automobilová federace (FIA) uskuteční inspekci tratě pro letošní Velkou cenu Koreje, která se v kalendáři mistrovství světa F1 objeví poprvé, 21. září. Informaci přinesl v pátek server Autosportu.
Spekulace, že nový okruh nebude včas připraven na říjnový premiérový podnik F1, neustávají. FIA potvrdila, že s inspekcí počká do termínu, kdy do Velké ceny Koreje bude zbývat právě měsíc. Podle pravidel FIA by se sice inspekce neměly konat později než 90 dní před závodem, regule však v tomto případě nejsou zcela striktní.
Tento týden by měly přijít nové informace ohledně stavu připravenosti Koreje, vůz Red Bull má na nové trati předvést indický pilot Karun Chandhok.
Designér trati Hermann Tilke tvrdí, že nemá nejmenší pochybnosti, že Korea bude včas připravena, ačkoli připustil, že to bude možná těsné. "Trať ještě není připravená, ale bude včas," uvedl Tilke. "Samozřejmě to bude napjaté. Ale tak je to s každým novým okruhem. Vždycky je problém, že datum závodu je dané napevno. A nesmíme se zpozdit, ani když přijde špatné počasí nebo jiné nepříznivé okolnosti. Kdyby šlo o běžnou stavbu, mohli by říct, že to dokončí o týden nebo dva později. U trati F1 to není možné. V tom případě prostě nemáte týden navíc," vysvětlil Tilke.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.