Jak vidí v Mercedes GP blížící se Velkou cenu Itálie. Nejen Michael Schumacher se na ní už hodně těší.
Velmi dobrý úspěch v minulém závodě (Spa, Belgie) díky zcela odlišné strategii oproti soupeřům, znamenal pro oba vozy Mercedes celkem slušný bodový zisk. Sám Michael Schumacher měl ze závodu velkou radost, když říká: “Ve Spa to byl zábavný víkend, rád se za ním ohlížím, protože jsme vzhledem k okolnostem získali dobrý výsledek.“
Nico Rosberg startoval ze 14. místa, dojel šestý, Michael Schumacher začínal až jako jednadvacátý, dojel na 7. místě. Je ale týden před Monzou i nadále optimistou? „Závod v Monze může být zábavný zcela jiným způsobem, jelikož pro náš tým bude opravdu náročný. Okruhy s vlastnostmi jako v Monze nám moc nesvědčí.“
Schumacher se ale předem nevzdává, zvláště když okruh Parco di Monza je díky jeho předešlému skvělému působení v týmu Ferrari skoro jeho „domácí tratí.“ Na svém německém webu říká: „Samozřejmě tam pojedeme připraveni a pokusíme se z našeho auta dostat maximum. Uvidíme, jak se nám to podaří. Na návrat do Monzy se velmi těším, protože se mi tam dlouhá léta dostávalo obrovské podpory od fanoušků.“
Nároky na trať v Monze přibližuje Ross Brawn: „Rozhodující je aerodynamická efektivnost při nízkém přítlaku, aby byl minimalizován odpor vzduchu, společně s dobrými brzdami, dobrou trakcí a výkonným motorem tak, aby auto na rovinkách dosahovalo potřebných maximálních rychlostí.“
Za týden uvidíme, nakolik se "tiffosi ferraristi", fanoušci stáje Ferrari, a především část, která stále fandí Michaelovi, podepíší na jeho celkovém umístění.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.