Lewis Hamilton se vítězstvím ve Velké ceně Belgie vrátil na čelo bodování jezdců. Závod ve Spa-Francorchamps pro něj však byl výjimečný i z jiného důvodu. Klasická závodní trať se těší výjimečnému uznání jezdců napříč historií formule jedna. Podobné renomé má i italská Monza, která se jede příští neděli. I na ni se Hamilton neobyčejně těší.
Několik tratí z kalendáře formule jedna každoročně vyčnívá. Belgická Spa-Francorchamps je jednou z nich. Většina jezdců ji považuje za unikátní, pokud ji rovnou neřadí mezi své oblíbené. Poprvé na ní v neděli vyhrál i Lewis Hamilton. První místo ze Spa si Hamilton mohl přidat ke sbírce vavřínů z Monaka a Silverstone, které se těší podobnému zájmu týmů i fanoušků. A měl z toho neskrývanou radost. „Vždycky jsem viděl tyhle trati jako výjimečné. Před pár lety David Coulthard řekl, že je hrdý na svá vítězství za McLaren v Monaku, Silverstone, Spa a Monze, protože se jimi cítí být nějak spojený s historií tohoto sportu. Přesně vím, jak to myslel. Je to tím, že tahle čtyři místa jsou unikátní, můžete na nich cítit závodní historii víc než kdekoli jinde. Proto jsem byl tak rád a hrdý, že jsem konečně vyhrál ve Spa – protože je to pojem tohoto sportu, pro každého jezdce, který tu závodil, to něco znamená,“ říká Hamilton. Britský šampion dobře ví, že ačkoli jede McLaren do Monzy s předpokladem dobrého víkendu, jistý si nemůže být ničím. Letošní sezóna mnohokrát ukázala, jak je štěstí proměnlivé. Svou přívětivější tvář ukázalo Hamiltonovi v Belgii, když na mokré trati uklouzl a zajel do kačírku. Dokázal se však vrátit na trať bez ztráty vedení a závod vyhrát. „Příšerně mi bušilo srdce! Vtipné na tom je, že v tu chvíli jsem ani nejel moc tvrdě, zrovna jsem po vysílačce komunikoval s týmem a popisoval jim, jaká je trať a jak moc se klouže. Zabrzdil jsem v bodě, který mi přišel dostatečně přizpůsobený podmínkám, ale auto prostě pokračovalo rovně, což bylo hodně, ehm, vzrušující! Takže jsem vyrovnal volant, snažil se co nejvíc zpomalit a pak dostat auto ze štěrku. Myslím, že jsem ráfkem levého předního kola políbil bariéru, bylo to těsné!“ popsal Brit, co se mu v kritický okamžik honilo hlavou.
Hamilton má Spa rád. Doufá, že podobný úspěch se mu po 14 dnech povede i na Monze.Ani zbytek závodu však nebyl pro Hamiltona dvakrát jednoduchý. „Trať byla jen místy trochu mokrá na startu, takže bylo celkem snadné najet si náskok. Začal jsem být nervózní, až když se dalo do deště, protože v tu chvíli víte, že máte náskok, ale můžete ho příliš snadno ztratit kvůli podmínkám. Bylo to děsné,“ přiznal kolega Jensona Buttona. Do příštího závodu však jde znovu s odhodláním vyhrát. „Do Monzy jedu za dalším vítězstvím a za posunem v poháru jezdců. Naše auto by mělo být dobré i tam, i když si nemůžete být nikdy ničím jistí, jak se letos ukazuje,“ dodal Hamilton.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.