"Nejméně kolová" VC Belgie nahrává k tomu, podívat se, co se dělo v každém jejím kole. Pojďme si oživit vzpomínky.
Toto jsou nejdůležitější okamžiky Velké ceny Belgie (44 kol):
44. kolo - Hamilton vítězí a dostává se tak do čela letošního šampionátu. Na paty mu šlapou Weber, Vettell, Button, Alonso.
43. kolo - déšť nabírá na síle, žádná změna v pozici jezdců.
42. kolo - jezdci na čele zpomalují, nechtějí riskovat; Massa stále čtvrtý.
41. kolo - Rosberg šikovně předjel Schumachera při restartu závodu 4 kola do cíle.
40. kolo - nastává tlačenice, vozy se seřazují za Safety-carem.
39.kolo - příšerná zpráva pro fanoušky Ferrari, Alonso skončil s ulomeným kolem, vyjíždí Safety-car
38. kolo - pozice po ustálení zastávek v boxech: Hamilton, Webber, Kubica, Massa, Sutil, Schumacher, Kobajaši, Alonso, Rosberg, Petrov.
36. kolo - chybička Kubici v boxech, která ho stála druhou pozici. Weber děkuje a je druhý za Hamiltonem.
36. kolo - Hamilton, Kubica, Weber, první tři naposledy v boxech pro gumy do mokra.
35. kolo - začíná pršet. Hamilton zpomaluje, aby dojel do cíle první.
34. kolo - pořadí se zdá být stabilní, jedinou nadějí na změnu může být déšť.
32. kolo - pořadí: Hamilton, Kubica, Webber, Massa, Sutil, Schumacher, Rosberg, Kobajaši, Alonso, Petrov.
30. kolo - Alonso dotírá na Kobajašiho.
27. kolo - pokračuje smůla pro Vettla, kterému Liuzzi zničil zadní kolo. Míří do boxů, propadá se na konec.
24. kolo - pit stop Kubici, který se vrací před Weberem a Felipem Massou, ten zůstává na čtvrtém místě před Sutilem a Schumacherem.
23. kolo - Weber absolvuje svůj pit stop.
21. kolo - Vettel absolvuje penalizaci průjezd boxem.
20. kolo - Vetel je penalizován za sestřelení Buttona.
19. kolo - Hamilton vede o 10 sekund před Weberem, o 12 sekund před Kubicou, Vettel je až dvanáctý.
17. kolo - Hamilton pokračuje před Weberem a Kubicou
16. kolo - Vettel nechtěně sestřeluje Buttona, míří do boxů, ale jeho naděje jsou tytam.
15. kolo - Alonso předjíždí Liuzziho.
14. kolo - Hamilton má devíti sekundový náskok na Buttona.
13. kolo - krásný duel mezi Liuzzim a Alonsem, Němcem, který odolal Španělovi a vrací mu předjetí.
12. kolo - Hamilton má sedmi sekundový náskok na Buttona, další pořadí - Vettel, který atakuje Buttona, Kubica, Weber, Massa, Sutil.
11. kolo - Petrov předjíždí Rosberga, využívá toho i Schumacher, který je před Rosbergem s nalomeným kouskem předního křídla.
10. kolo - déšť podle předpovědi stáje McLaren se vrátí do 20 minut.
9. kolo - Alonso předjel Pedro dela Rosu a Trulliho, nyní je na 14. pozici.
8. kolo - Hamilton má 5 sekund navíc před Buttonem, dále jede Vettel, Kubica, Webber, Massa a Sutil.
7. kolo - Massa je šestý, kousíček za Webrem, Alonso je na 17. místě.
6. kolo - konec pro Barichella, Sena s velkými potížemi také v boxech.
5. kolo - Hamilton trochu poodjel Buttonovi, za ním je kousek Vettel.
4. kolo - pořadí: Hamilton, Button, Vettel, Kubica, Webber a Massa. Alonso se vrací pro suché pneumatiky; zdá se ale, že déšť ustává.
3. kolo - vozy znovu startují; Safety-car zajel do boxů;Vettel předjíždí Kubicu a Button atakuje Hamiltona; Massa atakuje Sutila; Alonso pokračuje na přechodných pneumatikách.
2. kolo - Safety-car na trati kvůli dešti. Hamilton na čele před Buttonem.
1. kolo - výborně odstartoval Hamilton, který se dostal před prvního Webera, který naopak špatně odstartoval; druhý Kubica pak Button; déšť v cílové rovině okruhu; Barichello sestřeluje Alonsa, pro Barichella tak jeho jubilejní 300. Velká cena končí; Alonso míří pro nové přední křídlo do boxů a mění gumy na přechodné.
- okruh je připravený na závod, nebe je zatažené, místy začíná pršet!
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.