Počasí si s piloty v Belgii opět pohrálo. Nejlépe se s tím dokázal poprat Australan Mark Webber, který opět uhájil pole position pro tým Red Bull. Těsně za ním skončil Hamilton a potvrdil tak dobré výkony z tréninků. Zklamáním je určitě až desáté místo Fernanda Alonsa.
Po měsíční přestávce se tento víkend motory formulí znovu rozburácely, tentokrát na jezdci velmi oblíbené trati v belgickém Spa Francorchamps. Oba páteční tréninky vyhrál Fernando Alonso a ukázal tak, že to s útokem na titul myslí opravdu vážně. Dnes dopoledne byl ale nejrychlejší Mark Webber. Spa je specifické často se měnícím počasím, což by mohlo přinést velice zajímavou kvalifikaci.První část kvalifikace: Na trať vyjeli téměř všichni piloti, jelikož déšť může přijít kdykoliv a každý zajetý čas na suché trati by mohl znamenat postup do další části. Hned při svém zaváděcím kole udělal chybu Petrov v Renaultu a zapříčinil přerušení kvalifikace. Pro ruského závodníka tak dnešní snažení končí dříve, než vůbec začalo. Vedení závodu rozhodlo o opětovném odstartování první části a opakuje se scénář z úvodu, kdy všichni piloti vyjeli ihned na trať. Na několika místech trati již prší!!! To, co se momentálně děje na trati, připomíná samotný závod. V jednu chvíli mimo trať hned pět pilotů, ale bez kolizí a mohou pokračovat. A je to tady!!! Prší hustě, a tak je dost možné, že pořadí, které je po osmi minutách bude v první části pořadím konečným. Na sestupových pozicích Petrov, Trulli, Di Grassi, Kovalainen, Alguersuari, Buemi, Senna. Neuvěřitelné je třinácté místo Yamamota v monopostu HRT. Déšť ustál a trať začíná osychat. Většina jezdců přezula na přechodné pneumatiky a snaží se vylepšit si své časy. Tak se také děje a zlepšení jsou výrazná. Pořadí se stále mění. Kubica se dostává na první místo před Hamiltona. Na třetí místo poskočil Alonso. Kobajaši dělá chybu a ihned ho následuje i jeho týmový kolega De La Rosa. Tragický závěr kvalifikace pro tým Sauber, jelikož oba uvízli v sestupové pasti. Dále nepostupuje Petrov, Tulli, Yamamoto, Senna a Di Grassi. Překvapením je postup Glocka a Kovalainena, kteří mohou děkovat deštivému počasí.Nepostupující: 24. V. Petrov, 23. L. Di Grassi, 22. P. De La Rosa, 21. S. Yamamoto, 20. B. Senna, 19. K. Kobajaši, 18. J. TrulliDruhá část kvalifikace: Předpověď počasí pro druhou část nepředpokládá déšť, což předznamenává její poklidnější průběh. Trať stačila oschnout a všichni piloti obuli měkké pneumatiky na sucho, leč na obrubnících se voda stále drží. Trať zrychluje a piloti zajíždí stále lepší a lepší časy. Pořadí pět minut před koncem: 1. Vettel, 2. Schumacher, 3. Kubica. Na sestupových pozicích očekávaně Kovalainen s Glockem, dále Liuzzi, Buemi, Button, Barrichello a Rosberg. Button poskočil na první místo a okamžitě v dalším měřeném kole opět zrychluje. McLaren prozatím nemá konkurenci. V posledních pokusech se všichni zlepšují a pořadí se stále mění. Díky zlepšením většiny pilotů se postupně propadly oba Mercedesy a Liuzzi v monopostu Force India. Hlavně pro Liuzziho je tento výsledek velkým zklamáním, jelikož jeho týmovy kolega Sutil postoupil s přehledem z pátého místa.Nepostupující: 17. T. Glock, 16. H. Kovalainen, 15. S. Buemi, 14. V. Liuzzi, 13. J. Alguersuari, 12. N. Rosberg, 11. M. SchumacherTřetí část kvalifikace: Desetiminutová poslední kvalifikační část začala a všichni piloti z první desítky jsou na trati. Slunce nad Spa stále zůstává a vypadá to, že už vydrží i do konce kvalifikace. Po prvních měřených pokusech pořadí následující: 1. Webber, 2. Kubica, 3. Vettel, 4. Hamilton, 5. Massa. Zatím poslední z pilotů postoupivších do poslední části je Fernando Alonso, kterému se první měřený pokus nepovedl. Bude mít už tak jen jednu šanci se zlepšit. Aprílové počasí přináší další překvapení v podobě lehkého deště. To by znamenalo, že rozhodly první pokusy. Alonso se již zlepšit nedokázal a končí desátý. Jediným, kdo se dokázal zlepšit je Hamilton, který poskočil na druhé místo.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.