Počasí si s piloty v Belgii opět pohrálo. Nejlépe se s tím dokázal poprat Australan Mark Webber, který opět uhájil pole position pro tým Red Bull. Těsně za ním skončil Hamilton a potvrdil tak dobré výkony z tréninků. Zklamáním je určitě až desáté místo Fernanda Alonsa.
Po měsíční přestávce se tento víkend motory formulí znovu rozburácely, tentokrát na jezdci velmi oblíbené trati v belgickém Spa Francorchamps. Oba páteční tréninky vyhrál Fernando Alonso a ukázal tak, že to s útokem na titul myslí opravdu vážně. Dnes dopoledne byl ale nejrychlejší Mark Webber. Spa je specifické často se měnícím počasím, což by mohlo přinést velice zajímavou kvalifikaci.První část kvalifikace: Na trať vyjeli téměř všichni piloti, jelikož déšť může přijít kdykoliv a každý zajetý čas na suché trati by mohl znamenat postup do další části. Hned při svém zaváděcím kole udělal chybu Petrov v Renaultu a zapříčinil přerušení kvalifikace. Pro ruského závodníka tak dnešní snažení končí dříve, než vůbec začalo. Vedení závodu rozhodlo o opětovném odstartování první části a opakuje se scénář z úvodu, kdy všichni piloti vyjeli ihned na trať. Na několika místech trati již prší!!! To, co se momentálně děje na trati, připomíná samotný závod. V jednu chvíli mimo trať hned pět pilotů, ale bez kolizí a mohou pokračovat. A je to tady!!! Prší hustě, a tak je dost možné, že pořadí, které je po osmi minutách bude v první části pořadím konečným. Na sestupových pozicích Petrov, Trulli, Di Grassi, Kovalainen, Alguersuari, Buemi, Senna. Neuvěřitelné je třinácté místo Yamamota v monopostu HRT. Déšť ustál a trať začíná osychat. Většina jezdců přezula na přechodné pneumatiky a snaží se vylepšit si své časy. Tak se také děje a zlepšení jsou výrazná. Pořadí se stále mění. Kubica se dostává na první místo před Hamiltona. Na třetí místo poskočil Alonso. Kobajaši dělá chybu a ihned ho následuje i jeho týmový kolega De La Rosa. Tragický závěr kvalifikace pro tým Sauber, jelikož oba uvízli v sestupové pasti. Dále nepostupuje Petrov, Tulli, Yamamoto, Senna a Di Grassi. Překvapením je postup Glocka a Kovalainena, kteří mohou děkovat deštivému počasí.Nepostupující: 24. V. Petrov, 23. L. Di Grassi, 22. P. De La Rosa, 21. S. Yamamoto, 20. B. Senna, 19. K. Kobajaši, 18. J. TrulliDruhá část kvalifikace: Předpověď počasí pro druhou část nepředpokládá déšť, což předznamenává její poklidnější průběh. Trať stačila oschnout a všichni piloti obuli měkké pneumatiky na sucho, leč na obrubnících se voda stále drží. Trať zrychluje a piloti zajíždí stále lepší a lepší časy. Pořadí pět minut před koncem: 1. Vettel, 2. Schumacher, 3. Kubica. Na sestupových pozicích očekávaně Kovalainen s Glockem, dále Liuzzi, Buemi, Button, Barrichello a Rosberg. Button poskočil na první místo a okamžitě v dalším měřeném kole opět zrychluje. McLaren prozatím nemá konkurenci. V posledních pokusech se všichni zlepšují a pořadí se stále mění. Díky zlepšením většiny pilotů se postupně propadly oba Mercedesy a Liuzzi v monopostu Force India. Hlavně pro Liuzziho je tento výsledek velkým zklamáním, jelikož jeho týmovy kolega Sutil postoupil s přehledem z pátého místa.Nepostupující: 17. T. Glock, 16. H. Kovalainen, 15. S. Buemi, 14. V. Liuzzi, 13. J. Alguersuari, 12. N. Rosberg, 11. M. SchumacherTřetí část kvalifikace: Desetiminutová poslední kvalifikační část začala a všichni piloti z první desítky jsou na trati. Slunce nad Spa stále zůstává a vypadá to, že už vydrží i do konce kvalifikace. Po prvních měřených pokusech pořadí následující: 1. Webber, 2. Kubica, 3. Vettel, 4. Hamilton, 5. Massa. Zatím poslední z pilotů postoupivších do poslední části je Fernando Alonso, kterému se první měřený pokus nepovedl. Bude mít už tak jen jednu šanci se zlepšit. Aprílové počasí přináší další překvapení v podobě lehkého deště. To by znamenalo, že rozhodly první pokusy. Alonso se již zlepšit nedokázal a končí desátý. Jediným, kdo se dokázal zlepšit je Hamilton, který poskočil na druhé místo.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.