Šéf týmu Mercedes GP se nechal slyšet, že obviňování soupeřů z porušování pravidel patří ke koloritu formule jedna. Ross Brawn si ho v loňské sezóně užil spoustu.
Již delší dobu jsou z údajného porušování pravidel ve formuli jedna podezřívána přední křídla Red Bullu a Ferrari. Podle některých soupeřů jsou příliš pružná. Brawn si myslí, že podobná obvinění k formuli jedna prostě patří.
„Na trati se děly jistým vozům určité očividné jevy, které nebyly vysvětlitelné. Volali jsme po objasnění, jak si máme vykládat pravidla. Tohle je proces, který se děje léta, proces, kterým všichni procházíme. Taková je povaha formule jedna,“ řekl Brawn v pátek na okruhu Spa-Francorchamps.
Přední křídlo McLarenu MP4-25 je podle některých soupeřů příliš pružné. Testy to neprokázaly.Šéf týmu Mervedes GP se domnívá, že nařknutí z podvádění je ve sportu, jako je formule jedna, běžné.
„Vím, že některé týmy neměly radost z toho, jak jsem se vyjadřoval, nebo jak se vyjadřoval McLaren, ale ani já neměl radost z jejich komentářů k dvojitým difuzorům loni. Taková je formule jedna. Takoví jsme a takhle pracujeme, když vidíme na cizím autě něco, co se nám nelíbí, postoupíme to FIA. Ta možná řekne : ´Ne, tak to má být,´ a my se přidáme do klubu,“ řekl Brawn.
Po pátečních trénincích byly monoposty Red Bullu a McLarenu podrobeny testům. Inspektoři se zaměřili na přední křídla a podlahy. Oba vozy podle nich odpovídají směrnicím FIA.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.