Šéf týmu Mercedes GP se nechal slyšet, že obviňování soupeřů z porušování pravidel patří ke koloritu formule jedna. Ross Brawn si ho v loňské sezóně užil spoustu.
Již delší dobu jsou z údajného porušování pravidel ve formuli jedna podezřívána přední křídla Red Bullu a Ferrari. Podle některých soupeřů jsou příliš pružná. Brawn si myslí, že podobná obvinění k formuli jedna prostě patří.
„Na trati se děly jistým vozům určité očividné jevy, které nebyly vysvětlitelné. Volali jsme po objasnění, jak si máme vykládat pravidla. Tohle je proces, který se děje léta, proces, kterým všichni procházíme. Taková je povaha formule jedna,“ řekl Brawn v pátek na okruhu Spa-Francorchamps.
Přední křídlo McLarenu MP4-25 je podle některých soupeřů příliš pružné. Testy to neprokázaly.Šéf týmu Mervedes GP se domnívá, že nařknutí z podvádění je ve sportu, jako je formule jedna, běžné.
„Vím, že některé týmy neměly radost z toho, jak jsem se vyjadřoval, nebo jak se vyjadřoval McLaren, ale ani já neměl radost z jejich komentářů k dvojitým difuzorům loni. Taková je formule jedna. Takoví jsme a takhle pracujeme, když vidíme na cizím autě něco, co se nám nelíbí, postoupíme to FIA. Ta možná řekne : ´Ne, tak to má být,´ a my se přidáme do klubu,“ řekl Brawn.
Po pátečních trénincích byly monoposty Red Bullu a McLarenu podrobeny testům. Inspektoři se zaměřili na přední křídla a podlahy. Oba vozy podle nich odpovídají směrnicím FIA.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.