SPA - 1. TRÉNINK; V pátečním dopoledním tréninku byl nejrychlejší Fernando Alonso na Ferrari před druhým Lewisem Hamiltonem a Robertem Kubicou. Počasí pilotům příliš nepřálo, téměř celé dopoledne v belgických Ardénách propršelo.
Ráno se nad belgickým okruhem přehnala silná bouřka, týmy se na chvíli dokonce potýkaly s výpadkem elektrické energie. Problémem by za deštivého počasí po celý víkend mohly představovat pneumatiky - každý pilot má totiž k dispozici pouze 4 sady přechodných (intermediate) a 3 sady mokrých (wet) pro všechny tři dny.
Před začátkem tréninku déšť sice na chvíli polevil, ale předpověď hlásila další silnou přeháňku. Teploty se pohybovaly pod 20 °C. Po hodině opravdu začalo opět více pršet, ale patnáct minut před koncem vykouklo slunce.
U HRT místo Karuna Chandhoka nastoupil opět Japonec Sakon Jamamoto. Testovací pilot Force Indie Paul di Resta ani Lotusu Fairuz Fauzy dnes nejezdili.
Rubens Barrichello v nových barvách připomínajících významný milník jeho kariéryV pravém výřezu nahoře jeho helma, v levém výřezu narozeninový dort pro Marka Webbera
Jako první z mokrých boxů vyplul Timo Glock se svým Virginem VR-01. Krátce na to jej následovali Alguersuari, Buemi, Jamamoto, Senna, v druhé vlně pak Di Grassi Kovalainen a De la Rosa.
Všichni piloti vyráželi na mokrých pneumatikách. Vozy následovala mohutná vlna vodní tříště.
Po hodince bylo pořadí následující:1. Alonso - 2:01,223 min2. Hamilton + 0,344 sec3. Vettel + 1,2274. Sutil + 1,4235. Button + 1,6906. Webber + 1,703
Ve vedení se střídaly obvykle vozy Ferrari, McLarenu a Red Bullu. Relativně dobře si vedl Bruno Senna s HRT, který byl před Lotusem Kovalainena a těsně za Trullim.
Renault se poprvé předvedl s F-kanálem
V úvodním tréninku vyjel letos poprvé Renault se svým řešením F-kanálu. Podmínky pro jeho testování však moc příznivé nebyly. Robert Kubica se svým vozem zajížděl velmi dobré časy, po většinu času patřil mezi pětici nejrychlejších pilotů. Nakonec se mohl těšit dokonce ze třetí příčky, když na nejrychlejší Ferrari ztratil 1,284 sekundy.
Počty odjetých kol
Pořadí dle nejvyšších dosažených rychlostí na dlouhé rovince před Les Combes:1. Hamilton - 277 km/hod, 2. Massa - 277, 3. Schumacher - 275, 4. Sutil - 274, 5. Alonso - 272 a 6. De la Rosa - 271.
Úvodní trénink se naštěstí obešel bez incidentů, nakonec ho vyhrál Fernando Alonso o 0,77 vteřiny před Lewisem Hamiltonem. Jeho týmový kolega Jenson Button byl šestý. Dobrý výkon předvedl mladý Japonec Kobajaši se Sauberem - patřila mu osmá příčka.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.