SPA - 1. TRÉNINK; V pátečním dopoledním tréninku byl nejrychlejší Fernando Alonso na Ferrari před druhým Lewisem Hamiltonem a Robertem Kubicou. Počasí pilotům příliš nepřálo, téměř celé dopoledne v belgických Ardénách propršelo.
Ráno se nad belgickým okruhem přehnala silná bouřka, týmy se na chvíli dokonce potýkaly s výpadkem elektrické energie. Problémem by za deštivého počasí po celý víkend mohly představovat pneumatiky - každý pilot má totiž k dispozici pouze 4 sady přechodných (intermediate) a 3 sady mokrých (wet) pro všechny tři dny.
Před začátkem tréninku déšť sice na chvíli polevil, ale předpověď hlásila další silnou přeháňku. Teploty se pohybovaly pod 20 °C. Po hodině opravdu začalo opět více pršet, ale patnáct minut před koncem vykouklo slunce.
U HRT místo Karuna Chandhoka nastoupil opět Japonec Sakon Jamamoto. Testovací pilot Force Indie Paul di Resta ani Lotusu Fairuz Fauzy dnes nejezdili.
Rubens Barrichello v nových barvách připomínajících významný milník jeho kariéryV pravém výřezu nahoře jeho helma, v levém výřezu narozeninový dort pro Marka Webbera
Jako první z mokrých boxů vyplul Timo Glock se svým Virginem VR-01. Krátce na to jej následovali Alguersuari, Buemi, Jamamoto, Senna, v druhé vlně pak Di Grassi Kovalainen a De la Rosa.
Všichni piloti vyráželi na mokrých pneumatikách. Vozy následovala mohutná vlna vodní tříště.
Po hodince bylo pořadí následující:1. Alonso - 2:01,223 min2. Hamilton + 0,344 sec3. Vettel + 1,2274. Sutil + 1,4235. Button + 1,6906. Webber + 1,703
Ve vedení se střídaly obvykle vozy Ferrari, McLarenu a Red Bullu. Relativně dobře si vedl Bruno Senna s HRT, který byl před Lotusem Kovalainena a těsně za Trullim.
Renault se poprvé předvedl s F-kanálem
V úvodním tréninku vyjel letos poprvé Renault se svým řešením F-kanálu. Podmínky pro jeho testování však moc příznivé nebyly. Robert Kubica se svým vozem zajížděl velmi dobré časy, po většinu času patřil mezi pětici nejrychlejších pilotů. Nakonec se mohl těšit dokonce ze třetí příčky, když na nejrychlejší Ferrari ztratil 1,284 sekundy.
Počty odjetých kol
Pořadí dle nejvyšších dosažených rychlostí na dlouhé rovince před Les Combes:1. Hamilton - 277 km/hod, 2. Massa - 277, 3. Schumacher - 275, 4. Sutil - 274, 5. Alonso - 272 a 6. De la Rosa - 271.
Úvodní trénink se naštěstí obešel bez incidentů, nakonec ho vyhrál Fernando Alonso o 0,77 vteřiny před Lewisem Hamiltonem. Jeho týmový kolega Jenson Button byl šestý. Dobrý výkon předvedl mladý Japonec Kobajaši se Sauberem - patřila mu osmá příčka.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.