Osmatřicetiletý Rubens Barrichello oslaví při Grand Prix Belgie svůj třístý závod v F1 a stane se prvním pilotem, který tohoto mezníku dosáhl.
Jeho tým Williams uspořádal ve čtvrtek oslavu, jíž se zúčastnila většina startovního pole a také šéf F1 Bernie Ecclestone. „Cítím se skvěle, je velká čest závodit při takové příležitosti. Je to pro mě výjimečné, něco jako moje první pole position,“ řekl Barrichello. „Myslím, že je škoda, že Riccardo Patrese odjel 256 závodů a odešel. Mohl závodit ještě o trošku déle,“ připomněl Barrichello svého předchůdce v roli nejzkušenějšího jezdce v historii F1.
Za tajemství své závodní dlouhověkosti považuje Barrichello fakt, že si nepřipouští problémy, ale pokud se už vyskytnou, snaží se z nich poučit. „Každý rok jsem se dostal o něco dopředu. Vždycky jsem byl upřímný sám k sobě. Když jsem udělal chybu, přiznal jsem to. Tohle týmy oceňují. Proto jsem tady možná tak dlouho,“ vysvětlil Barrichello.
Barrichello přiznal, že jeho žena Silvana se někdy obává, že bude závodit navždy. „Nikdy neřekla, že chce, abych už s tím přestal. Ale děti si rozhodně myslí, že budu závodníkem pořád. Cítím, že to bude velmi těžké rozhodnutí, až se rozhodnu odejít.“
Brazilec by ze své kariéry v F1 nic nevynechal. „Nelituji ničeho. Řeknete, že jsem dosud nikdy nevyhrál mistrovství světa. No ano, nevyhrál. Ale hodně jsem se naučil. Možná jsem v F1 ještě pořád právě proto, že jsem dosud nevyhrál, ale nikdy jsem nepřestal o to usilovat,“ řekl Barrichello, který plánuje oslavit své jubileum při závodě speciální přilbou a v paddocku tričkem s číslem 300.
Podle německého Auto Motor und Sport však dosáhne Barrichello magické třístovky až za měsíc při Velké ceně Singapuru. Magazín totiž do celkového počtu nezahrnuje dvě Velké ceny v roce 2002, španělskou a francouzskou, protože při nich pilot kvůli technickým problémům svého vozu Ferrari nedokončil ani úvodní kolo. Podle magazínu není správné tyto závody počítat. Bylo by to prý totéž, jako tvrdit, že čtrnáct vozů, které v roce 2005 při Velké ceně USA zajely kvůli sporům výrobců pneumatik do boxů ještě před startem, do závodu odstartovalo. Vedle zmíněných dvou závodů je sporná také Velká cena Belgie 1998, kdy Barrichello nemohl nastoupit do restartovaného závodu kvůli zranění
Známý statistik F1 Jacques Deschenaux počítá Barrichellovi do dnešního dne pouze 296 závodů, které Barrichello skutečně absolvoval. Oficiální webové stránky mistrovství světa F1 ovšem Barrichellovi i tyto závody počítají a podle nich oslaví Brazilec ve Spa třístý závod.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.