Velká cena Belgie je zbožňovaná drtivou většinou jezdců v závodním poli. Těší se na ni i Sebastian Vettel, který věnoval část svého prázdninového volna intenzivnímu tréninku. Mladý Němec si však myslí, že Red Bull to nebude mít ve Spa snadné.
Belgický závod je po třítýdenním půstu vytouženou událostí pro všechny formulové fanoušky. Dočkat se jí často nemohou ani jezdci. Sebastian Vettel mezi ně patří."Miluji Spa, její sekce zatáček patří k nejlepším ve formuli jedna, jsou dlouhé, projíždí se rychle a svědčí našemu autu. V loňském závodě jsme byli velmi silní, ale v kvalifikaci jsme trochu ztráceli," připomněl Vettel. Největší problém budou pro vůz s rudým býkem představovat dlouhé rychlé části, kde se jezdí na plný plyn."Naše slabina budou dlouhé rovinky a sekce vedoucí do kopce. Víme, že to pro nás nebude lehké, ale jsem do závodu optimistický," věří si Němec.
Vettelovým největším soupeřem je jeho stájový kolega Mark Webber.Vettel strávil prázdniny kombinací odpočinku a tréninku. Snažil se tak co nejlépe připravit na zbytek sezóny, který mu už nedovolí vydechnout. "Dlouhá přestávka umožňuje naplánovat víc cvičení, protože když závodíte každý druhý týden, je těžké zlepšovat si fyzičku. V první části prázdnin jsem se snažil vypnout a potom intenzivně cvičil ve druhé půlce, abych se připravil na zbytek sezóny," popsal Vettel. Nejen fyzičku bude Sebastian Vettel do zbývajících sedmi závodů potřebovat. Nyní je v bodování jezdců na třetím místě, na prvního Marka Webbera ztrácí deset bodů. O šest bodů je lepší také Lewis Hamilton.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.