Alessandro Zanardi se v těchto dnech účastní Mistrovství světa tělesně postižených cyklistů, které probíhá v kanadském Baie Comeau. Loni skončil na 15. místě, jeho cílem je poskočit výsledkovou listinou ještě výše a probojovat se tak na Paralympijské hry do Londýna 2012.
Bývalý pilot Formule 1, který mezi roky 1991 až 1999 odjel 41 velkých cen za týmy Jordan, Minardi, Lotus a Williams. Pro sezonu 1996 odešel do Spojených států, kde startoval v Champ Car. Zvítězil ve třech závodech a celkově skončil na třetí pozici. V letech 1997 - 1998 se stal dvojnásobným vítězem této série. Po těžké nehodě v roce 2001, mu byly amputovány obě dolní končetiny. Od roku 2005 opět pokračoval ve své automobilové kariéře, účastnil se mistrovství světa cestovních automobilů (WTCC). V současné době se věnuje para cyklistice a od 17. do 22. srpna bude bojovat o medaile na světovém šampionátu v Kanadě. O svých plánech a cílech se rozhovořil v dnešním vydání Gazzetty dello Sport.
Alex Zanardi v Baie Comeau zažívá již svou druhou účast na Mistrovství světa.Ne je to poprvé. To co jsem předvedl loni je spíše k zapomenutí a osobně jsem to hodil za hlavu. Myslím, že jsou to tak tři roky co laškuji s handbikem, ale letos je to moje první opravdová sezóna.
Co tak zásadního se změnilo?Ve skutečnosti všechno. Snažil jsem se všechno pochopit lépe, pokukoval jsem, jak to dělají ostatní. A hlavně jsem změnil výstroj, předtím jsem si kolo stavěl sám.
Co z toho pro Vás plyne?Změna pohybu. Předtím jsem pohyboval rukama asynchronně, jedna střídala druhou, jako když jedete na kole. Teď je pohyb synchronní, zabírám oběma rukama současně. Další změnou je délka klik, pozice hlavy, vyšší sedlo. Vím, že musím ještě zapracovat na dalších komponentech, musím zredukovat váhu kola o další tři kila.
Mistrovství světa je další etapou k Londýnu 2012?Paralympijské hry jsou docela reálné. Musím se zlepšit v mnoha věcech, i v těch, o kterých ještě ani nevím.
Máme si teda zvykat na Zanardiho cyklistu, poté co dokázal v autech?Od té doby co jsem cyklistiku objevil, nejsem schopen jí opustit. Objevil jsem svět a lidi zvláštního charakteru. Jako Franca Balleriniho, pokaždé když jsem potřeboval poradit, mohl jsem mu kdykoliv zavolat. Nebo jako mého kolegu z národku Vittoria Podestu. On je mistrem světa a naše první setkání bylo náhodné a hodně dramatické, potkali jsme se na jedné benzince a téměř se pohádali o parkovací místo. V jeho voze jsem viděl handbike, slovo dalo slovo a já ho vyzkoušel.
To byly začátky, ale teď Vás čeká Mistrovství světa.Poslední dva měsíce jsem denně trénoval. Zapsal jsem se na všechny disciplíny: časovku (dnes), silniční závod (sobota) a štafetu (neděle). Ve štafetě startuji spolu s Podestou a Cattaiem a musím říct, že tady máme největší šanci na úspěch. Časovka není moje silná disciplína, ale co zkusím to. Letos na světovém poháru ve Španělsku jsem dojel na čtvrtém místě, ani jsem neztratil příliš na vítězného Sancheze.
Věříte si na silniční závodJe to závod, kde se cítím lépe. Tady se může všechno rozhodnout až v závěrečném spurtu a tady můžu být konkurenceschopný, i proti Sanchezovi, který je světovou jedničkou. Jestli se dostanu do šance na spurt v posledních 300 metrech, vypustím duši.
Hodně štěstí a držíme palce.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.