Alessandro Zanardi se v těchto dnech účastní Mistrovství světa tělesně postižených cyklistů, které probíhá v kanadském Baie Comeau. Loni skončil na 15. místě, jeho cílem je poskočit výsledkovou listinou ještě výše a probojovat se tak na Paralympijské hry do Londýna 2012.
Bývalý pilot Formule 1, který mezi roky 1991 až 1999 odjel 41 velkých cen za týmy Jordan, Minardi, Lotus a Williams. Pro sezonu 1996 odešel do Spojených států, kde startoval v Champ Car. Zvítězil ve třech závodech a celkově skončil na třetí pozici. V letech 1997 - 1998 se stal dvojnásobným vítězem této série. Po těžké nehodě v roce 2001, mu byly amputovány obě dolní končetiny. Od roku 2005 opět pokračoval ve své automobilové kariéře, účastnil se mistrovství světa cestovních automobilů (WTCC). V současné době se věnuje para cyklistice a od 17. do 22. srpna bude bojovat o medaile na světovém šampionátu v Kanadě. O svých plánech a cílech se rozhovořil v dnešním vydání Gazzetty dello Sport.
Alex Zanardi v Baie Comeau zažívá již svou druhou účast na Mistrovství světa.Ne je to poprvé. To co jsem předvedl loni je spíše k zapomenutí a osobně jsem to hodil za hlavu. Myslím, že jsou to tak tři roky co laškuji s handbikem, ale letos je to moje první opravdová sezóna.
Co tak zásadního se změnilo?Ve skutečnosti všechno. Snažil jsem se všechno pochopit lépe, pokukoval jsem, jak to dělají ostatní. A hlavně jsem změnil výstroj, předtím jsem si kolo stavěl sám.
Co z toho pro Vás plyne?Změna pohybu. Předtím jsem pohyboval rukama asynchronně, jedna střídala druhou, jako když jedete na kole. Teď je pohyb synchronní, zabírám oběma rukama současně. Další změnou je délka klik, pozice hlavy, vyšší sedlo. Vím, že musím ještě zapracovat na dalších komponentech, musím zredukovat váhu kola o další tři kila.
Mistrovství světa je další etapou k Londýnu 2012?Paralympijské hry jsou docela reálné. Musím se zlepšit v mnoha věcech, i v těch, o kterých ještě ani nevím.
Máme si teda zvykat na Zanardiho cyklistu, poté co dokázal v autech?Od té doby co jsem cyklistiku objevil, nejsem schopen jí opustit. Objevil jsem svět a lidi zvláštního charakteru. Jako Franca Balleriniho, pokaždé když jsem potřeboval poradit, mohl jsem mu kdykoliv zavolat. Nebo jako mého kolegu z národku Vittoria Podestu. On je mistrem světa a naše první setkání bylo náhodné a hodně dramatické, potkali jsme se na jedné benzince a téměř se pohádali o parkovací místo. V jeho voze jsem viděl handbike, slovo dalo slovo a já ho vyzkoušel.
To byly začátky, ale teď Vás čeká Mistrovství světa.Poslední dva měsíce jsem denně trénoval. Zapsal jsem se na všechny disciplíny: časovku (dnes), silniční závod (sobota) a štafetu (neděle). Ve štafetě startuji spolu s Podestou a Cattaiem a musím říct, že tady máme největší šanci na úspěch. Časovka není moje silná disciplína, ale co zkusím to. Letos na světovém poháru ve Španělsku jsem dojel na čtvrtém místě, ani jsem neztratil příliš na vítězného Sancheze.
Věříte si na silniční závodJe to závod, kde se cítím lépe. Tady se může všechno rozhodnout až v závěrečném spurtu a tady můžu být konkurenceschopný, i proti Sanchezovi, který je světovou jedničkou. Jestli se dostanu do šance na spurt v posledních 300 metrech, vypustím duši.
Hodně štěstí a držíme palce.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.