Stáj Mercedes potvrdila, že uvolnila německého rezervního pilota Nicka Heidfelda, aby se mohl stát oficiálním testovacím jezdcem společnosti Pirelli, která od příští sezony bude výhradním dodavatelem pneumatik do F1.
Heidfeld se nové role už ujal, Pirelli zahájilo v úterý testování na okruhu v italském Mugellu s loňským monopostem stáje Toyota, která z F1 na konci minulého roku odešla.
"Můžeme potvrdit, že tým uvolní Nicka Heidfelda a umožní mu využít příležitosti u Pirelli," prohlásil šéf stáje Ross Brawn. "Nick je mimořádně zkušený jezdec a my jsme přesvědčeni, že jeho znalost závodění a techniky budou velmi užitečné pro Pirelli i pro F1 obecně. Nick byl pro náš tým velkým přínosem a my jsme rádi, že jeho kariéra postupuje," dodal Brawn.
Heidfeld se po minulé sezoně ocitl bez místa, když jeho bývalý tým BMW Sauber opustila německá automobilka a budoucnost stáje byla nejistá. Proto přijal post třetího, záložního pilota týmu Mercedes.ČTĚTE TAKÉ: Nick Heidfeld otestuje pneumatiky Pirelli
"Především bych rád poděkoval Rossu Brawnovi, Norbergu Haugovi a Nicku Fryovi, že mi umožnili odejít k Pirelli, kde budu oficiálním testovacím pilotem," ocenil vedení týmu Heidfeld. "Vždycky tvrdili, že mi nikdo nebude stát v cestě, kdyby se mi naskytla šance. To se teď stalo a oni byli tak laskaví, že mi umožnili využít tuto lákavou nabídku. Rád bych všem v Mercedesu poděkoval za skvělou spolupráci. Bylo mi potěšením pracovat s týmem úřadujícího mistra světa, přeji Mercedesu hodně úspěchů v této a dalších sezonách," prohlásil Heidfeld.
Tým Mercedes potvrdil, že s náhradou za Heidfelda nijak nespěchá. "Momentálně nemáme v plánu jmenovat nového záložního jezdce," řekl mluvčí týmu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.