Stáj Mercedes potvrdila, že uvolnila německého rezervního pilota Nicka Heidfelda, aby se mohl stát oficiálním testovacím jezdcem společnosti Pirelli, která od příští sezony bude výhradním dodavatelem pneumatik do F1.
Heidfeld se nové role už ujal, Pirelli zahájilo v úterý testování na okruhu v italském Mugellu s loňským monopostem stáje Toyota, která z F1 na konci minulého roku odešla.
"Můžeme potvrdit, že tým uvolní Nicka Heidfelda a umožní mu využít příležitosti u Pirelli," prohlásil šéf stáje Ross Brawn. "Nick je mimořádně zkušený jezdec a my jsme přesvědčeni, že jeho znalost závodění a techniky budou velmi užitečné pro Pirelli i pro F1 obecně. Nick byl pro náš tým velkým přínosem a my jsme rádi, že jeho kariéra postupuje," dodal Brawn.
Heidfeld se po minulé sezoně ocitl bez místa, když jeho bývalý tým BMW Sauber opustila německá automobilka a budoucnost stáje byla nejistá. Proto přijal post třetího, záložního pilota týmu Mercedes.ČTĚTE TAKÉ: Nick Heidfeld otestuje pneumatiky Pirelli
"Především bych rád poděkoval Rossu Brawnovi, Norbergu Haugovi a Nicku Fryovi, že mi umožnili odejít k Pirelli, kde budu oficiálním testovacím pilotem," ocenil vedení týmu Heidfeld. "Vždycky tvrdili, že mi nikdo nebude stát v cestě, kdyby se mi naskytla šance. To se teď stalo a oni byli tak laskaví, že mi umožnili využít tuto lákavou nabídku. Rád bych všem v Mercedesu poděkoval za skvělou spolupráci. Bylo mi potěšením pracovat s týmem úřadujícího mistra světa, přeji Mercedesu hodně úspěchů v této a dalších sezonách," prohlásil Heidfeld.
Tým Mercedes potvrdil, že s náhradou za Heidfelda nijak nespěchá. "Momentálně nemáme v plánu jmenovat nového záložního jezdce," řekl mluvčí týmu.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.