Rakouský rezervní jezdec týmu HRT prozradil, že velmi usilovně pracuje na svém návratu do závodní sedačky na rok 2011.
Sedmadvaceticetý Klien dostal příležitost v Barceloně a Valencii, kde vyjel na trať v tréninzích, nicméně do závodu se ještě nedostal. V jiné pozici je Sakon Yamamoto, který má stejně tak podepsanou smlouvu rezervního jezdce a do závodů již několikrát nastoupil.
Klien doufá, že by Chandhoka mohl v budoucnu také nahradit. Přiznává ale, že rozhodnutí závisí na týmu – pokud se tak nestane letos, rozhodně se bude snažit stůj co stůj dostat do závodní sedačky v příštím roce. Ať už za stávající HRT tým nebo za jakýkoli jiný.
„Se všemi čtyřmi jezdci je v HRT zacházeno stejně. To je týmová zásada. Ale snažím se opravdu hodně o to, abych se dostal do auta a získal tak co nejvíce zkušeností.“
„Mým cílem je dostat se zpět do sedačky F1. Proto se nyní zaměřuji hlavně na F1. Pro rok 2011 komunikuji i s jinými týmy.“
Christian Klien, který před sezónou byl spojován se Sauberem a Renaultem, přiznal, že nedokázal sehnat dostatek finančních prostředků.
„Samozřejmě, že to bylo pro mě zklamání. Ale v těchto dvou případech šlo hlavně o sponzorské peníze. Ekonomická krize zasáhla také F1 a kdo dokázal přinést nejvíce peněz, ten vyhrál. Vždy potřebujete mít v zásobě plán B, a tím pro mě byl tým Hispania Racing.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.