Sebastien Buemi je v rodině Red Bullu maximálně spokojený a rád by s ní zůstal co nejdéle. Věří si také, že časem postoupí z Toro Rosso do "seniorského" závodního týmu.
Švýcarský mladík, jenž doposud během 29 závodů v F1 dojel sedmkrát na bodovaných místech, byl nedávno potvrzen jako závodní pilot Toro Rosso pro rok 2011 po boku Jaime Alguersuariho.
"Před několika lety jsem podepsal smlouvu s Red Bullem, takže nyní dále pokračuji s Toro Rosso," uvádí v oficiálním videorozhovoru, který tým zveřejnil. "Tým mě potvrdil pro příští rok, takže jsem opravdu rád, že mohu být členem rodiny a pokračovat ve společné práci s Toro Rosso v sezóně 2011."
I když si jej někteří spojovali s místem u Renaultu po boku Roberta Kubicy, Buemi by rád pokračoval tam, kde je, a doufá, že poustoupí časem do seniorského týmu Red Bullu. "Je samozřejmě dobré, když se po vás poohlížejí ostatní týmy, protože to znamená, že jste pro ně dost dobří. Je to příjemné, máte radost, když slyšíte takové věci.
Red Bull mi v minulosti tolik pomohl a stále mi pomáhá, proto bych s ním chtěl zůstat co nejdéle. Chci získávat body, vyhrávat závody a šampionáty. To je podle mě stejné pro všechny piloty. Musíme ale být realisté: s tím, co v současnosti máme v Toro Rosso, to opravdu není jednoduché.
Tvrdě však pracujeme a věřím, že v budoucnu budu schopný postoupit do Red Bullu, který má nyní nejrychlejší vůz," doufá v podobný přestup, jaký se povedl jeho předchůdci Sebastianu Vettelovi.
Sebastian Buemi s vozem Toro Rosso STR5 na Hungaroringu
"Řekl bych, že nás čeká spousta práce, protože samozřejmě nemáme k dispozici takové věci, jako jiné týmy. Nemáme velký rozpočet, spousta lidí, kteří zde pracují, a naše zkušenosti se stavbou auta, jsou poměrně nové, protože jsme s tím začali teprve letos. Myslím, že ze všeho nejdříve potřebujeme čas. Potřebujeme získat více zkušeností, zejména se stavbou vozu.
Potřebujeme opravdu usilovně pracovat na jeho přítlaku, musíme zlepšit aerodynamiku, abychom měli více přítlaku a byli rychlejší," popisuje situaci u Toro Rosso Buemi.
A jeho cíle? "Letos hlavně bodovat - co nejvíc to půjde. Byl bych opravdu rád, kdybychom předváděli dobrou výkonnost. Nikdy nevíte, co se během závodu může přihodit například při výjezdu safety-caru. Pro nás je však důležité dostat se před Sauber," zmiňuje Švýcar nejbližšího soupeře, který jim po Velké ceně Maďarska poodskočil již o 13 bodů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.