Sebastien Buemi je v rodině Red Bullu maximálně spokojený a rád by s ní zůstal co nejdéle. Věří si také, že časem postoupí z Toro Rosso do "seniorského" závodního týmu.
Švýcarský mladík, jenž doposud během 29 závodů v F1 dojel sedmkrát na bodovaných místech, byl nedávno potvrzen jako závodní pilot Toro Rosso pro rok 2011 po boku Jaime Alguersuariho.
"Před několika lety jsem podepsal smlouvu s Red Bullem, takže nyní dále pokračuji s Toro Rosso," uvádí v oficiálním videorozhovoru, který tým zveřejnil. "Tým mě potvrdil pro příští rok, takže jsem opravdu rád, že mohu být členem rodiny a pokračovat ve společné práci s Toro Rosso v sezóně 2011."
I když si jej někteří spojovali s místem u Renaultu po boku Roberta Kubicy, Buemi by rád pokračoval tam, kde je, a doufá, že poustoupí časem do seniorského týmu Red Bullu. "Je samozřejmě dobré, když se po vás poohlížejí ostatní týmy, protože to znamená, že jste pro ně dost dobří. Je to příjemné, máte radost, když slyšíte takové věci.
Red Bull mi v minulosti tolik pomohl a stále mi pomáhá, proto bych s ním chtěl zůstat co nejdéle. Chci získávat body, vyhrávat závody a šampionáty. To je podle mě stejné pro všechny piloty. Musíme ale být realisté: s tím, co v současnosti máme v Toro Rosso, to opravdu není jednoduché.
Tvrdě však pracujeme a věřím, že v budoucnu budu schopný postoupit do Red Bullu, který má nyní nejrychlejší vůz," doufá v podobný přestup, jaký se povedl jeho předchůdci Sebastianu Vettelovi.
Sebastian Buemi s vozem Toro Rosso STR5 na Hungaroringu
"Řekl bych, že nás čeká spousta práce, protože samozřejmě nemáme k dispozici takové věci, jako jiné týmy. Nemáme velký rozpočet, spousta lidí, kteří zde pracují, a naše zkušenosti se stavbou auta, jsou poměrně nové, protože jsme s tím začali teprve letos. Myslím, že ze všeho nejdříve potřebujeme čas. Potřebujeme získat více zkušeností, zejména se stavbou vozu.
Potřebujeme opravdu usilovně pracovat na jeho přítlaku, musíme zlepšit aerodynamiku, abychom měli více přítlaku a byli rychlejší," popisuje situaci u Toro Rosso Buemi.
A jeho cíle? "Letos hlavně bodovat - co nejvíc to půjde. Byl bych opravdu rád, kdybychom předváděli dobrou výkonnost. Nikdy nevíte, co se během závodu může přihodit například při výjezdu safety-caru. Pro nás je však důležité dostat se před Sauber," zmiňuje Švýcar nejbližšího soupeře, který jim po Velké ceně Maďarska poodskočil již o 13 bodů.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.