Generální manažer obchodního oddělení F1 Cosworthu Mark Gallagher hodnotí první dvě třetiny sezóny a vyzdvihuje výbornou spolehlivost jejich motorů.
Dle svých slov "odvedli senzační práci v tom, že jednu třetinu všech startujících zásobují konkurenceschopnými, efektivními a spolehlivými motory." Celková vzdálenost, kterou letos urazily v šampionátu F1 agregáty Cosworth CA2010 již přesáhla hranici 58 000 km - bez jediné závady na motoru.
"Spolehlivost je nosným pilířem jakéhokoliv závodního programu, obzvlášť u motorů, když platí pravidlo osmi kusů na pilota," uvádí Gallagher.
Jak je to však s onou 100% spolehlivostí jejich pohonných jednotek? Cožpak se nezakouřilo z motoru Bruna Senny v úvodním podniku v Bahrajnu či v Monaku z jednoho Lotusu?
"Viděli jsme, jak se dva motory uvařily, což byl ale výsledek závad chladicího systému na straně šasi, kdy poklesla hladina vody: jednou u HRT v Bahrajnu a jednou u Lotusu v Monaku. Nebyly to poruchy motoru!
Během třetího závodního víkendu jsme měli jisté problémy s úbytkem výkonu, okamžitě jsme se tomu ale začali věnovat a s výsledky následné optimalizace výkonu motoru jsme velmi spokojeni," popisuje problémy manažer Cosworthu.
S 30 body zatím nejúspěšnější pilot Cosworthu - Rubens Barrichello (Hungaroring)
Je spokojen i s celkovou výkonností svých pohonných jednotek, které označil za "velmi konkurenceschopné," přičemž poukázal na předjížděcí manévr Rubense Barrichella, během něhož se dostal v Maďarsku před Schumachera: "Zajel přitom třetí nejrychlejší kolo závodu - 1:22,811 min - o 0,16 sec pomaleji než nejlepší kolo vítěze závodu Marka Webbera. Uvědomuji si, že v tom sehrály klíčovou roli pneumatiky, dosáhl však i třetí nejvyšší rychlosti na konci cílové rovinky - 291,6 km/hod - a čtvrté nejvyšší na cílové čáře.
Doufám, že lidé pochopí, že motory Cosworthu sehrávají v této výkonnosti svou úlohu. Potřebujete výkon, abyste co nejvíce využili přilnavosti," dodává Gallagher, který se s optimismem dívá i na následující dva závody v Belgii a v Itálii, kde bude zmíněný výkon motoru hrát velmi důležitou roli.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.