Generální manažer obchodního oddělení F1 Cosworthu Mark Gallagher hodnotí první dvě třetiny sezóny a vyzdvihuje výbornou spolehlivost jejich motorů.
Dle svých slov "odvedli senzační práci v tom, že jednu třetinu všech startujících zásobují konkurenceschopnými, efektivními a spolehlivými motory." Celková vzdálenost, kterou letos urazily v šampionátu F1 agregáty Cosworth CA2010 již přesáhla hranici 58 000 km - bez jediné závady na motoru.
"Spolehlivost je nosným pilířem jakéhokoliv závodního programu, obzvlášť u motorů, když platí pravidlo osmi kusů na pilota," uvádí Gallagher.
Jak je to však s onou 100% spolehlivostí jejich pohonných jednotek? Cožpak se nezakouřilo z motoru Bruna Senny v úvodním podniku v Bahrajnu či v Monaku z jednoho Lotusu?
"Viděli jsme, jak se dva motory uvařily, což byl ale výsledek závad chladicího systému na straně šasi, kdy poklesla hladina vody: jednou u HRT v Bahrajnu a jednou u Lotusu v Monaku. Nebyly to poruchy motoru!
Během třetího závodního víkendu jsme měli jisté problémy s úbytkem výkonu, okamžitě jsme se tomu ale začali věnovat a s výsledky následné optimalizace výkonu motoru jsme velmi spokojeni," popisuje problémy manažer Cosworthu.
S 30 body zatím nejúspěšnější pilot Cosworthu - Rubens Barrichello (Hungaroring)
Je spokojen i s celkovou výkonností svých pohonných jednotek, které označil za "velmi konkurenceschopné," přičemž poukázal na předjížděcí manévr Rubense Barrichella, během něhož se dostal v Maďarsku před Schumachera: "Zajel přitom třetí nejrychlejší kolo závodu - 1:22,811 min - o 0,16 sec pomaleji než nejlepší kolo vítěze závodu Marka Webbera. Uvědomuji si, že v tom sehrály klíčovou roli pneumatiky, dosáhl však i třetí nejvyšší rychlosti na konci cílové rovinky - 291,6 km/hod - a čtvrté nejvyšší na cílové čáře.
Doufám, že lidé pochopí, že motory Cosworthu sehrávají v této výkonnosti svou úlohu. Potřebujete výkon, abyste co nejvíce využili přilnavosti," dodává Gallagher, který se s optimismem dívá i na následující dva závody v Belgii a v Itálii, kde bude zmíněný výkon motoru hrát velmi důležitou roli.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.