Neuvěřitelně těsný souboj v závěrečných vteřinách kvalifikace na německou velkou cenu zvládl lépe Sebastian Vettel na Red Bullu. Na záda mu dýchá Alonso, ze třetího místa zítra odstartuje Massa.
První část kvalifikace: Trať je po přeháňce v ranním tréninku suchá. Jako první se na okruh vydává Lucas di Grassi následován Petrovem a Alonsem. Di Grassi však po instalačním kole zajíždí do boxů. První čas v kvalifikaci si tedy připisuje Vitalij Petrov na tvrdých pneumatikách. Jeho čas 1:18,952 min je okamžitě poražen oběma Ferrari. V polovině páté minuty ošklivě havaruje Vitantonio Liuzzi! V nájezdu na cílovou rovinku je příliš široký, nezvládá svůj vůz a bočně naráží na betonovou boxovou zídku. Utržené levé přední kolo jen tak tak míjí Tima Glocka na Virginu. Rovinka je zanesena úlomky Liuzziho Force Indie, vlají žluté vlajky, vzápětí je trénink červenými vlajkami pozastaven. Po zhruba sedmiminutovém odklízení trosek je trénink restartován. Mark Webber jde po znovuspuštění časomíry do čela tabulky časem 1:16,024 min. Okamžitě ho překonává Hamilton, který je skoro o půl vteřiny rychlejší. Webbera následně odsouvá i Vettel. Na čele se začíná bojovat o pozice mezi Red Bully a McLareny. Pět minut před koncem se hlásí ke slovu Ferrari a Fernando Alonso jde do čela tabulky nejrychlejším časem víkendu : 1:14,808 min. Massa se také prokousává vzhůru. Lucas di Grassi zatím stále nezajel měřené kolo a podle záběrů kamer se k tomu ani nechystá. Jistým vypadávajícím je také Liuzzi, nebezpečně se netváří ani jezdci HRT. Pokusí se některý z Lotusů nebo Timo Glock o postup do druhé části? Na sedmnáctého Alguersuariho chybí osmnáctému Trullimu celá sekunda.Nepostupující: 24.Lucas di Grassi, 23. Sakon Jamamoto, 22. Vitantonio Liuzzi, 21. Bruno Senna, 20. Timo Glock, 19. Heikki Kovalainen, 18. Jarno TrulliDruhá část kvalifikace:Do druhé části nastoupily dravě oba Red Bully společně s Fernandem Alonsem. Mark Webber se prvním časem ve druhé části kvalifikace dostává do čela. Hned svým druhým kolem však Fernando Alonso překonává svůj nejlepší čas z první části a staví se do čela tabulky. Vzápětí ho nepřekonává nikdo jiný než kolega Felipe Massa. Zdá se, že kvalifikační boj se rozhoří mezi Ferrari a Red Bullem. Na sestupových příčkách se v polovině druhé části pohybují obě Toro Rossa, Petrov, Sutil, de la Rosa a oba Mercedesy. Z boxové zídky sleduje kvalifikaci Vitantonio Liuzzi, očividně se zdá být úplně v pořádku. V posledních minutách kvalifikace snahu přehnal Alguersuari a udělal si divoký výlet mimo trať, naštěstí bez dalších problémů. Alonso zajíždí dva absolutně nejlepší sektory a v jednom se osobně polepšuje a o čtyři desetiny vteřiny překonává Massu. Před Brazilce se vzápětí dostává také Vettel. Nevzdávají se však ani oba jezdci McLarenu.Trochu jiné problémy mají piloti Mercedesu, kteří bojují o postup. V posledních vteřinách se dostávají na deváté a desáté místo. Hülkenberg si však sesazení na dvanáctou příčku nenechává líbit a v posledním kole, které dojíždí už po vypršení časomíry, Schumachera poráží! Mezi postupujícím Rosbergem a nepostupujícím Schumacherem je pouhých osm tisícin sekundy... Nepostupující:17. Sebastien Buemi, 16. Jaime Alguersuari, 15. Pedro de la Rosa, 14. Adrian Sutil, 13. Vitalij Petrov, 12. Kamuj Kobajaši, 11. Michael SchumacherTřetí část kvalifikace:První slovo do pranice mezi McLarenem, Ferrari a Red Bullem pronáší Mark Webber. Jde na první místo před Lewise Hamiltona a Felipeho Massu. Ale pozor, pekelně rychlý Alonso zajíždí o půl vteřiny rychlejší čas než Webber a přebírá žezlo v kvalifikaci na Velkou cenu Německa. Vzápětí do boje promlouvá Vettel a díky výbornému třetímu sektoru se řadí na druhé místo za Alonsa. Zdá se, že Španěl má navrch, ale jaké bude další pořadí si asi nikdo netroufne odhadnout, boj je velmi vyrovnaný. V neuvěřitelném závěru Sebastian Vettel o dvě tisíciny (!) překonává Fernanda Alonsa! Na třetím místě je Felipe Massa, za ním Mark Webber. McLareny jsou na pátém a šestém místě. Zítra uvidíme zajímavě promíchaný startovní rošt.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.