Neuvěřitelně těsný souboj v závěrečných vteřinách kvalifikace na německou velkou cenu zvládl lépe Sebastian Vettel na Red Bullu. Na záda mu dýchá Alonso, ze třetího místa zítra odstartuje Massa.
První část kvalifikace: Trať je po přeháňce v ranním tréninku suchá. Jako první se na okruh vydává Lucas di Grassi následován Petrovem a Alonsem. Di Grassi však po instalačním kole zajíždí do boxů. První čas v kvalifikaci si tedy připisuje Vitalij Petrov na tvrdých pneumatikách. Jeho čas 1:18,952 min je okamžitě poražen oběma Ferrari. V polovině páté minuty ošklivě havaruje Vitantonio Liuzzi! V nájezdu na cílovou rovinku je příliš široký, nezvládá svůj vůz a bočně naráží na betonovou boxovou zídku. Utržené levé přední kolo jen tak tak míjí Tima Glocka na Virginu. Rovinka je zanesena úlomky Liuzziho Force Indie, vlají žluté vlajky, vzápětí je trénink červenými vlajkami pozastaven. Po zhruba sedmiminutovém odklízení trosek je trénink restartován. Mark Webber jde po znovuspuštění časomíry do čela tabulky časem 1:16,024 min. Okamžitě ho překonává Hamilton, který je skoro o půl vteřiny rychlejší. Webbera následně odsouvá i Vettel. Na čele se začíná bojovat o pozice mezi Red Bully a McLareny. Pět minut před koncem se hlásí ke slovu Ferrari a Fernando Alonso jde do čela tabulky nejrychlejším časem víkendu : 1:14,808 min. Massa se také prokousává vzhůru. Lucas di Grassi zatím stále nezajel měřené kolo a podle záběrů kamer se k tomu ani nechystá. Jistým vypadávajícím je také Liuzzi, nebezpečně se netváří ani jezdci HRT. Pokusí se některý z Lotusů nebo Timo Glock o postup do druhé části? Na sedmnáctého Alguersuariho chybí osmnáctému Trullimu celá sekunda.Nepostupující: 24.Lucas di Grassi, 23. Sakon Jamamoto, 22. Vitantonio Liuzzi, 21. Bruno Senna, 20. Timo Glock, 19. Heikki Kovalainen, 18. Jarno TrulliDruhá část kvalifikace:Do druhé části nastoupily dravě oba Red Bully společně s Fernandem Alonsem. Mark Webber se prvním časem ve druhé části kvalifikace dostává do čela. Hned svým druhým kolem však Fernando Alonso překonává svůj nejlepší čas z první části a staví se do čela tabulky. Vzápětí ho nepřekonává nikdo jiný než kolega Felipe Massa. Zdá se, že kvalifikační boj se rozhoří mezi Ferrari a Red Bullem. Na sestupových příčkách se v polovině druhé části pohybují obě Toro Rossa, Petrov, Sutil, de la Rosa a oba Mercedesy. Z boxové zídky sleduje kvalifikaci Vitantonio Liuzzi, očividně se zdá být úplně v pořádku. V posledních minutách kvalifikace snahu přehnal Alguersuari a udělal si divoký výlet mimo trať, naštěstí bez dalších problémů. Alonso zajíždí dva absolutně nejlepší sektory a v jednom se osobně polepšuje a o čtyři desetiny vteřiny překonává Massu. Před Brazilce se vzápětí dostává také Vettel. Nevzdávají se však ani oba jezdci McLarenu.Trochu jiné problémy mají piloti Mercedesu, kteří bojují o postup. V posledních vteřinách se dostávají na deváté a desáté místo. Hülkenberg si však sesazení na dvanáctou příčku nenechává líbit a v posledním kole, které dojíždí už po vypršení časomíry, Schumachera poráží! Mezi postupujícím Rosbergem a nepostupujícím Schumacherem je pouhých osm tisícin sekundy... Nepostupující:17. Sebastien Buemi, 16. Jaime Alguersuari, 15. Pedro de la Rosa, 14. Adrian Sutil, 13. Vitalij Petrov, 12. Kamuj Kobajaši, 11. Michael SchumacherTřetí část kvalifikace:První slovo do pranice mezi McLarenem, Ferrari a Red Bullem pronáší Mark Webber. Jde na první místo před Lewise Hamiltona a Felipeho Massu. Ale pozor, pekelně rychlý Alonso zajíždí o půl vteřiny rychlejší čas než Webber a přebírá žezlo v kvalifikaci na Velkou cenu Německa. Vzápětí do boje promlouvá Vettel a díky výbornému třetímu sektoru se řadí na druhé místo za Alonsa. Zdá se, že Španěl má navrch, ale jaké bude další pořadí si asi nikdo netroufne odhadnout, boj je velmi vyrovnaný. V neuvěřitelném závěru Sebastian Vettel o dvě tisíciny (!) překonává Fernanda Alonsa! Na třetím místě je Felipe Massa, za ním Mark Webber. McLareny jsou na pátém a šestém místě. Zítra uvidíme zajímavě promíchaný startovní rošt.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.