HOCKENHEIM - 1. TRÉNINK; První trénink před Velkou cenou Německa vyhrál Adrian Sutil s vozem Force India před Felipe Massou na Ferrari a Jensonem Buttonem, jehož kolega Lewis Hamilton s druhým McLarenem v závěru havaroval.
Dopoledne počasí na Hockenheimu zúčastněným nepřálo – již od rána hustě pršelo, na trati stála voda. Vzhledem k tomu, že má být v neděli slunečno, představoval první trénink pro týmy spíše ztrátu času. Teplota vzduchu se pohybovala pod 20 °C a dle prognóz měl déšť sice ustát, ale dráha měla zůstat mokrá až do konce.Do tréninků nastoupil u Lotusu testovací pilot Fairuz Fauzy místo Heikkiho Kovalainena, u HRT bude po celý víkend jezdit opět Sakon Jamamoto, tentokrát místo Karuna Chandhoka, který se ujal komentování pro rádio BBC.
Jako první na trať vyjeli Lotusy, Liuzzi a Jamamoto, krátce na to je následoval zbytek pilotů. Po osmi minutách absolvovali svá instalační kola všichni krom dua McLarenu – ti se v klidu vybavovali v garáži se svými inženýry. Po 13 min teprve vyjel na prohlídku Jenson Button.
Na trati bylo tolik vody, že piloti sotva udrželi své vozy na trati i při instalačních kolech. Nico Hülkenberg byl hned při svém prvním pokusu hodně široký v zatáčce č. 2.
Po analýze instalačních dat se o první měřené kolo pokoušel Jaime Alguersuari na mokrých pneumatikách. Sotva ale dobrzdil do vlásenky, musel využít únikovou zónu, ale v pořádku se vrátil na trať a po 20 min se zobrazil jeho první čas: 1:41,068 min. Ve druhém kole se zlepšíl na 1:36,605 min - to už měl za zády Sebastiana Vettela, jenž byl jen o 0,3 vteřiny pomalejší. Mezitím jako poslední nainstaloval svůj vůz Lewis Hamilton.
Vettel šel po 25 min do vedení - 1:34,632 min. Vozy se do boxů vraceli s chladnějšími pneumatikami, než když vyjížděli na okruh, mechanici na ně proto ihned nasazovali zahřívací deky.
Fauzy vyráží na trať
Po půlhodině bylo pořadí následující:1. Alguersuari (1:32,932 min)2. Webber (+ 0,661 sec)3. Vettel (+ 0,931)4. Hülkenberg (+ 1,123)5. Massa (+ 1,497)6. Buemi (+ 2,041)
Do čela se zanedlouho dostal Webber s Massou. Mimo trať se ocitl Petrov, bez poškození pokračoval; po něm v zatáčce č. 3 Fauzy, jenž málem trefil značku, ale po nasáklé trávě se mu také podařilo dostat zpět. Smyk dostal i Liuzzi na konci kola v Südkurve, vše se ale obešlo bez problémů.
Úřadující mistr světa Jenson Button vyráží
Button se svým McLarenem nebyl vůbec spokojený, chodil po garáži, kýval hlavou a prohlásil: "Opět nemáme konkurenceschopný vůz." Stěžoval si na nedotáčivost v pomalejších zatáčkách, ale příšernou nestabilitu zadní části s novými výfuky a difuzorem v těch rychlejších.
Většina pilotů jezdila na mokrých pneumatikách, pouze Kobajaši s Alguersuarim zkoušeli intermediálky. Ke konci se ale rozšiřovaly řady pilotů, které zkoušely přechodné pneumatiky.
Pořadí po hodině:1. Sutil (1:27,846)2. Buemi (+ 0,268 sec)3. Hülkenberg (+ 0,347)4. Petrov (+ 0,750)6. Vettel (+ 0,889)7. Massa (+ 1,095)8. Webber (+ 1,202)
Jezdci pokračovali v přehlídce smyků: Kobajaši se roztočil před vozem Toro Rosso, Glock udělal pirueto v poslední dvojité zatáčce. Nejhůře dopadl Hamilton, který v zatáčce č. 3 rozbil svůj McLaren. Přišel o křídlo a hodně poškozená byla levá zadní strana jeho monopostu.
Havárie Lewise Hamiltona - bude muset měnit převodovku a čelit následné penalizaci?
Krátce po něm zůstal ve štěrku stát po smyku v poslední zatáčce Bruno Senna, který byl v tu chvíli o 3,3 vteřiny rychlejší než jeho japonský kolega.
Problémům se nevyhnul ani Felipe Massa
Závodní stopa ke konci rychle osychala, čehož využil Massa na Ferrari a časem 1:26,850 min se usadil na prvním místě, brzy si ale první místo zpět přivlastňuje Sutil.
Počty ujetých kol
Na rovnikách byly nejrychlejší Force Indie. Nejvyšší dosažené rychlosti: 1. Sutil - 305 km/hod, 2. Liuzzi - 303, 3. Jamamoto - 303, 4. Senna - 300, 5. Barrichello - 300 a 6. Glock - 299.
Příčinou špatných časů Michaela Schumachera i v závěru, kdy osychala trať, je dle Rose Brawna to, že jej vyslali nikoliv na přechodných, ale na mokrých pneumatikách. Mají totiž nějaký problém se zadním křídlem, kvůli kterému nechtěli zbytečně načít novou sadu pneumatik.
Pozn.: Dle meteorologů se na Hockenheim žene bouřka, pršet by tedy mělo i během druhého devadesátiminutového tréninku, který začíná ve 14 hod.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.