Nejhorší tým letošní sezóny Hispania Racing (HRT) by měl údajně během několika dní potvrdit spolupráci s Toyotou pro sezónu 2011 týkající se technické podpory.
Ve finančních potížích zmítající se nováček letošní sezóny již počátkem května oznámil, že nebude pokračovat v problémovém vztahu s Dallarou - italským výrobcem monopostů, s nimiž závodí, čímž se v podstatě odřízli od šance vůz během sezóny vyvíjet.
Dle italských médií by trápení HRT měla ukončit spolupráce s Toyotou, která prodala práva na šasi, převodovku a motor svého monopostu TF110, jenž připravovala pro letošní sezónu, srbskému týmu Stefan GP. Ten to však dle původních slibů na startovní rošt letošní sezóny Formule 1 nedotáhl. Zdá se, že japonský výrobce je nyní více nakloněn technické podpoře HRT.
Monopost Dallary, s nímž do šampionátu F1 nastupuje tým HRT
Dle zákulisních informací Toyota, které se nad očekávání zlepšila finanční situace, znovu nabírá inženýry a konstruktéry a měla by Hispanii nabídnout k využití své rozsáhlé a dobře vybavené kolínské prostory i plány vozu TF110. Carabante musí ovšem sehnat peníze - což dle něj na druhou stranu nemá být problém.
Zajímavé je také to, že se během Velké ceny Silverstone objevil najednou za volantem Sakon Jamamoto místo Bruna Senny - a to nejen pouze v prvním tréninku, jak bývá letos zvykem u testovacích jezdců (Paul di Resta u Force Indie či Fairuz Fauzy u Lotusu). O víkendu ho opět uvidíme v akci, tentokrát by měl odpočívat Karun Chandhok. Jeho nasazení mi trochu připomíná zákulisní důvody pro poměrně dlouhé působení v F1 pomalého Kazuki Nakajimy. Že by jedna z podmínek vracejících se japonských sponzorů či přímo Toyoty?
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.