Nejhorší tým letošní sezóny Hispania Racing (HRT) by měl údajně během několika dní potvrdit spolupráci s Toyotou pro sezónu 2011 týkající se technické podpory.
Ve finančních potížích zmítající se nováček letošní sezóny již počátkem května oznámil, že nebude pokračovat v problémovém vztahu s Dallarou - italským výrobcem monopostů, s nimiž závodí, čímž se v podstatě odřízli od šance vůz během sezóny vyvíjet.
Dle italských médií by trápení HRT měla ukončit spolupráce s Toyotou, která prodala práva na šasi, převodovku a motor svého monopostu TF110, jenž připravovala pro letošní sezónu, srbskému týmu Stefan GP. Ten to však dle původních slibů na startovní rošt letošní sezóny Formule 1 nedotáhl. Zdá se, že japonský výrobce je nyní více nakloněn technické podpoře HRT.
Monopost Dallary, s nímž do šampionátu F1 nastupuje tým HRT
Dle zákulisních informací Toyota, které se nad očekávání zlepšila finanční situace, znovu nabírá inženýry a konstruktéry a měla by Hispanii nabídnout k využití své rozsáhlé a dobře vybavené kolínské prostory i plány vozu TF110. Carabante musí ovšem sehnat peníze - což dle něj na druhou stranu nemá být problém.
Zajímavé je také to, že se během Velké ceny Silverstone objevil najednou za volantem Sakon Jamamoto místo Bruna Senny - a to nejen pouze v prvním tréninku, jak bývá letos zvykem u testovacích jezdců (Paul di Resta u Force Indie či Fairuz Fauzy u Lotusu). O víkendu ho opět uvidíme v akci, tentokrát by měl odpočívat Karun Chandhok. Jeho nasazení mi trochu připomíná zákulisní důvody pro poměrně dlouhé působení v F1 pomalého Kazuki Nakajimy. Že by jedna z podmínek vracejících se japonských sponzorů či přímo Toyoty?
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.