ZE ZÁKULISÍ TORO ROSSO; Italskému týmu závodní víkend v Silverstone nevyšel. Na rozdíl od předchozích dvou závodů nezískali ani bod, ba co víc, v celkovém hodnocení je předstihl už i Sauber a jsou tak nejhorším ze zavedených týmů.
Doposud nasbírali deset bodů, osmibodový zisk Sauberu, o který se v Anglii postaral Kobajaši, vyšvihl švýcarskou stáj na osmé místo. Ve svém tradičním ohlédnutí (srovnávání týmových kolegů: zde) jsem se Toro Rosso moc nevěnoval, protože Alguersuari nebyl klasifikován (a článek byl stejně už dost dlouhý). Nyní je prostor se vrátit k tomu, proč tým nezískal o uplynulém víkendu lepší výsledek.
S prvními vážnějšími problémy, které měly přímý dopad na start do nedělní Velké ceny Británie, se potýkali již v sobotu. Během kvalifikace došlo totiž mezi Jaime Alguersuarim a jeho inženýrem k nedorozumění, díky němuž si španělský pilot neuvědomil, že jeho poslední měřené kolo je zároveň i poslední šancí na zajetí slušnějšího času, který by mu zajistil postup dále. Výsledek? Alguersuari ke zklamání týmu vypadl již v první části spolu s ostatními nováčky. Od postupu jej dělily jen dvě desetiny vteřiny.
V neděli navíc osm kol před koncem vypadl pro poruchu s brzdami. Kdo četl pozorně ve čtvrtek naše představení nového okruhu v Silverstone (zde), ten dobře věděl, že okruh je k brzdám velmi vlídný a zdaleka na něm nedostávají tolik zabrat, jako například v Kanadě. Poruchy brzd jsou v Anglii velmi netypické, Jaime si tedy svou porci smůly vybral i v neděli.
Sebastian Buemi za volantem vozu Toro Rosso STR5
V průběhu závod navíc tým udělal chybu v propočtech při stanovování Buemiho zastávky. Sebastien totiž z boxů vyjel za Liuzzim (Force India), jenž měl teprve stavět. Tým to dobře věděl, protože Vitantonio byl jedním z mála pilotů, kteří startovali na tvrdší směsi. V době jeho zastávky v 28. kole se již Buemimu pneumatiky značně drolily a protože na nich měl dojet až do cíle, byla pohroma na světě. Na boj o bodované příčky mohl zapomenout, v cíli byl klasifikován až na 12. místě.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.