Ředitelství závodu třikrát doporučilo italskému týmu, aby Fernando Alonso pustil Roberta Kubicu před sebe poté, co ho předjel díky vyjetí mimo trať. Ferrari tak odmítlo učinit a vykoledovalo si trest pro svého jezdce.
Španěl předjel Kubicu poté, co si při Velké ceně Velké Británie zkrátil šikanu. Charlie Whiting řekl časopisu Autosprint, že třikrát doporučili týmu, aby Alonso nechal svého rivala předjet. "Řekli jsme Ferrari třikrát, že podle mého názoru by měl přepustit svou pozici Kubicovi a řekli jsme jim to okamžitě, ihned po daném incidentu," řekl Whiting."Rádiem jsem týmu navrhl, že pokud pustí Kubicu před sebe, nebudou do toho stewardi zasahovat. Oni to ale neudělali a po třetím zopakování odpověděli, že Kubica už je příliš daleko na to, aby ho nechali předjet. Vůbec není pravda, že se komisaři rozhodovali moc dlouho. Měli jsme jasno vlastně okamžitě. Alonso získal výhodu vyjetím mimo trať," doplnil ředitel závodu.
Whiting: "Bylo to hned jasné. Alonso měl Kubicu pustit před sebe."Šéf týmu, Stefano Domenicali, hájí postup Ferrari tím, že se nedomnívali, že by Alonso získal vyjetím mimo trať nějakou výhodu. Podle něj ve chvíli, kdy dostali instrukci nechat Poláka předjet, bylo už na podobné rozhodnutí pozdě. "(Alonso) Byl agresivní při snaze o předjetí. Cítili jsme, že je v tu chvíli nezbytné probrat situaci s vedením závodu. Dali jsme si načas s rozebíráním incidentu a rozhodováním. Ve chvíli, kdy nám bylo doporučeno pustit Roberta před sebe, už byl moc vzadu. Měl problém a zpomalil. Taková byla situace," tvrdí Domenicali.
Domenicali: "Na výměnu pozic už bylo pozdě."Devět kol poté, co Alonso Kubicu předjel, mu byla udělena penalizace průjezdu boxovou uličkou. Nešťastně načasované vyjetí zpomalovacího vozu poté pilotovi Ferrari zkazilo závod. Dojel čtrnáctý. Kubica záhy po incidentu kvůli technickým potížím ze závodu odstoupil.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.