Ředitelství závodu třikrát doporučilo italskému týmu, aby Fernando Alonso pustil Roberta Kubicu před sebe poté, co ho předjel díky vyjetí mimo trať. Ferrari tak odmítlo učinit a vykoledovalo si trest pro svého jezdce.
Španěl předjel Kubicu poté, co si při Velké ceně Velké Británie zkrátil šikanu. Charlie Whiting řekl časopisu Autosprint, že třikrát doporučili týmu, aby Alonso nechal svého rivala předjet. "Řekli jsme Ferrari třikrát, že podle mého názoru by měl přepustit svou pozici Kubicovi a řekli jsme jim to okamžitě, ihned po daném incidentu," řekl Whiting."Rádiem jsem týmu navrhl, že pokud pustí Kubicu před sebe, nebudou do toho stewardi zasahovat. Oni to ale neudělali a po třetím zopakování odpověděli, že Kubica už je příliš daleko na to, aby ho nechali předjet. Vůbec není pravda, že se komisaři rozhodovali moc dlouho. Měli jsme jasno vlastně okamžitě. Alonso získal výhodu vyjetím mimo trať," doplnil ředitel závodu.
Whiting: "Bylo to hned jasné. Alonso měl Kubicu pustit před sebe."Šéf týmu, Stefano Domenicali, hájí postup Ferrari tím, že se nedomnívali, že by Alonso získal vyjetím mimo trať nějakou výhodu. Podle něj ve chvíli, kdy dostali instrukci nechat Poláka předjet, bylo už na podobné rozhodnutí pozdě. "(Alonso) Byl agresivní při snaze o předjetí. Cítili jsme, že je v tu chvíli nezbytné probrat situaci s vedením závodu. Dali jsme si načas s rozebíráním incidentu a rozhodováním. Ve chvíli, kdy nám bylo doporučeno pustit Roberta před sebe, už byl moc vzadu. Měl problém a zpomalil. Taková byla situace," tvrdí Domenicali.
Domenicali: "Na výměnu pozic už bylo pozdě."Devět kol poté, co Alonso Kubicu předjel, mu byla udělena penalizace průjezdu boxovou uličkou. Nešťastně načasované vyjetí zpomalovacího vozu poté pilotovi Ferrari zkazilo závod. Dojel čtrnáctý. Kubica záhy po incidentu kvůli technickým potížím ze závodu odstoupil.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.