Rubens Barrichello věří, že za Williams bude jezdit i v příštím roce. Podle něj by tým udělal chybu, kdyby ho nechal odejít.
"Doufám, že zůstanu. Myslím, že to je přirozené. Samozřejmě jsme zatím nic nepodepsali. A s nikým jiným nejednám.
Podle mě by Williams udělal chybu, kdyby přemýšleli o někom jiném, protože mě už zapojili do programu pro příští rok, bylo by to zbytečné mrhání, kdybych nejezdil," uvádí Barrichello.
Do kdy bude mít své jisté? "Doufám, že před přestávkou."
Přes obtížný začátek sezóny se brazilský veterán v posledních dvou závodech ukázal, když ve Valencii dojel čtvrtý a v Silverstone pátý, čímž pro tým získal dohromady 22 bodů, tj. celkem 70 % z celkového letošního bodového přídělu Williamsu, a výrazně stáhl náskok Force Indie, která je v šampionátu před ním již jen o 16 bodů.
Rubens usedá do svého vozu před Velkou cenou Británie
Barrichello díky svým výkonů sebevědomě nevidí v prodloužení kontraktu žádný problém: "Právě teď by bylo ztrátou času, kdyby mě neměli v autě a nezávodil bych. Co se týče rychlosti, podávám lepší výsledky, než kdykoliv předtím, spolehlivost dělá obrovské rozdíly.
Lidé říkají: 'Dobrá, ale nevyhráváš závody, jak to může být tak pozitivní?' Je to proto, že jako tým musíte věřit, že se vám povede dostat se zpět na pódium a příští rok možná postavit dobré auto, které bude mít na vítězství.
Prošli jsme si obdobím zvykání. Byla to docela legrace. Jednou za mnou přišel konstruktér a zeptal se mě: 'Jak to můžeš vědět?' - 'Protože jsem k... dobrý!' Byla to upřímná odpověď, ale myslel jsem to v legraci. Nikdy jsem nebyl arogantní v tom, co jsem říkal.
Nikdy jsem nechtěl být lepší než kdokoliv jiný, ale věřím, že mám dobrý cit pro auto. Jak to tým zkoušel, tak se v tunelu ukázalo že změna je dobrá. Mezi tím, co říkám konstruktérům je nyní soulad, proto máme opravdu dobré pracovní prostředí, abychom se ještě zlepšili.
Barrichello za volantem Williamsu FW32
Jezdec Williamsu doufá, že příští rok budou mít vítězné auto, uvědomuje si však, že je nemožné cokoliv předpovídat: Po 18 letech strávených ve Formuli 1 byste téměř mohli říci, že stát se může cokoliv. Nikdy byste neřekli, že Brawn by bylo loni tím vítězným týmem.
K tomu, abychom vyhrávali, nepotřebujeme spoustu změn. Potřebujeme dostat trochu více z oblasti motoru, stejně tak z aerodynamiky. Potřebujeme změnit vlastnosti auta tak, aby mělo na některých místech o něco více přítlaku, který já potřebuji. Potřebujeme pracovat s pneumatikami - budou odlišné. Chce to zkrátka jen trochu přidat v různých oblastech, abychom postavili vítězný vůz."
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.