Rozhodnutí o tom, který z jezdců získá výhodu nového předního křídla do kvalifikace, vyvolalo řadu otázek. Christian Horner se dušuje, že jezdci situaci chápou a není mezi nimi zlá krev. Lidé "od fochu" však vidí záležitost jinak.
Red Bullu včera do kvalifikace zbylo jen jedno nové přední křídlo poté, co Sebastian Vettel svoje zničil v dopoledním tréninku. K překvapení mnohých se Christian Horner rozhodl, že s novým komponentem pojede kvalifikaci Vettel, nikoli Mark Webber. Australan souboj s mladším kolegou prohrál a do dnešního závodu odstartuje z druhého místa. "Druhé místo na roštu je k h***u, radši bych startoval ze třetího," prohlásil bezprostředně po kvalifikaci Webber. Podle Heikkiho Kovalainena z Lotusu měl plné právo cítit se ublíženě.
Red Bull se usilovně snaží prezentovat přátelský vztah mezi svými jezdci. Dá se tomu věřit?
"Věřit týmu je hodně důležité. Pokud musíte udělat něco, jako včera Red Bull, musí pro to být dobré vysvětlení a je potřeba to vyřešit uvnitř týmu. Pokud to jezdce překvapí, může to hodně ublížit a je velice těžké pak znovu získat důvěru," řekl Kovalainen. Fin situaci, kdy má jeden pilot z jezdecké dvojice výhodu nových dílů, chápe velmi dobře. Sám to během svého angažmá v McLarenu zažil několikrát. Kovalainen zdůraznil, že on byl s výhodou svého kolegy vždy předem obeznámen. "Pokud to dopředu jezdci vysvětlíte a oba to chápou, je to v pořádku. Klíčové je udržet vzájemnou důvěru mezi jezdci," prohlásil rodák ze Suomussalmi. Podle Kovalainena však velmi záleží na pořadí jezdců v poháru konstruktérů. Soupeří-li spolu o mistrovský titul, je každá výhoda pro jednoho zároveň poškozením toho druhého. "Pokud nemáte dost dílů pro oba jezdce, je nejjednodušší nedat je ani jednomu," myslí si jezdec Lotusu.
Heikki Kovalainen díky dvěma letům v McLarenu chápe, jak se Webber cítí. S Finovými slovy souhlasí i jeho bývalý šéf Martin Whitmarsh. "Velmi se snažíme dodat oběma jezdcům stejné vybavení včas. Je to důležité. Víme, že oba jezdci budou závodit stejně tvrdě jako vždycky a pokud to od nich chceme očekávat, oni by od nás měli čekat maximální férovost a otevřenost," prohlásil šéf McLarenu. Podle Whitmarshe je důležité se vůbec nedostat do situace, v jaké se Christian Horner včera ocitl, když musel rozhodovat, kdo nový díl dostane. McLarenu se to přihodilo loni na Velké ceně Německa. "Snažili jsme se zlepšit výkon vozu a měli jsme jen jeden díl, dali jsme ho Lewisovi. Ohlásili jsme to dopředu, byli jsme naprosto otevření, ale cítil jsem se hodně nepříjemně, ačkoliv Lewis byl o hodně před Heikkim. Heikki to pochopil a neměl s tím problém, ale já z toho dodnes nemám dobrý pocit," přiznal Whitmarsh. Opačného názoru je Pedro de la Rosa. "Starý mazák" ze Sauberu nechápe, proč se kolem jednoho křídla strhla taková mela. "Pokud je málo dílů, je tohle normální a tým je musí dát tomu, kdo je bodově výš. Kamuj je přede mnou, já mám nula bodů, takže kdybychom měli nový díl a museli ho někomu dát, vždycky to musí být ten přede mnou, ať se děje cokoliv. To je můj názor," prohlásil de la Rosa."Stojí-li lidé z vašeho týmu za vámi, nesejde na tom, že do jedné kvalifikace nebo závodu bude mít váš kolega o díl navíc. Je to součást práce," uzavřel Španěl.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.