 
            Přestože Silverstone od minulého roku prošel významnou stavební úpravou, byl zachován jeho vysokorychlostní charakter a jeho první sektor s unikátními rychlými zatáčkami zůstal nedotčen. Podíváme se na úpravy, které okruh doznal, a na jeho parametry.
Velká cena Británie načne druhou polovinu letošní sezóny Formule 1. Zmodernizovaný okruh přináší pro týmy řadu nových výzev v místě bohatém na historii - vždyť první velká cena F1 se zde jela již v roce 1950!
Pro mnohé týmy se jedná o domácí závod - většina z nich má totiž ve Velké Británii své továrny. I výrobce motorů Cosworth má své výrobní prostory v Northamptonu, který leží 16 km od okruhu. Cosworth v tamějším regionu patří k největším zaměstnavatelům - ve fabrice, kde se vyrábějí i všechny motory CA2010, pracuje kolem 300 lidí.
Nový Silverstone, zdroj: Formula1.com
Dráha v Silverstone nově měří 5 891 m, je tedy zhruba o 745 m delší než původní verze. Závod je vypsán na 52 kol, jeho vítěz tedy v neděli 11. července 2010 bude muset ujet 306,747 km.
Okruh obsahuje 18 zatáček, z toho 10 pravotočivých a 8 levotočivých. Jezdí se ve směru hodinových ručiček. V nové části přibyla i pro Silverstone poměrně netypická věc - převýšení.
Na nové konfiguraci se očekávají časy pod 1:30 min na kolo, což je o trochu pomaleji než na loňské verzi. Průměrná rychlost bude o něco vyšší, ale na titul nejrychlejšího okruhu v kalendáři to stačit zřejmě nebude - ten si podle mě Monza podrží.
Letecký pohled na loňský Silverstone
Okruh obsahuje několik velmi rychlých zatáček i tři dlouhé rovinky - monoposty zde na několika místech přesahují rychlost 300 km/hod, přesto zde týmy volí kvůli konfiguraci zatáček střední přítlak - o něco málo nižší než loni.
Z pohledu brzd se nejedná o náročnou trať, během závodu zde dochází k jejich nízkému opotřebení. Průměrná spotřeba paliva zde loni činila 2,36 kg paliva na kolo, letos bude zřejmě o něco málo vyšší. Časová ztráta při průjezdu boxovou uličkou se zde pohybuje kolem 12,5 sekundy.
Bridgestone s sebou na víkend veze měkkou (tzv. option, se zeleným proužkem) a tvrdou (prime) směs ze své škály pneumatik na suchou vozovku stejně jako vloni. Krom nich má přibalené samozřejmě i přechodné pneumatiky (intermeidate) a pneumatiky do deště (wet).
Jedno kolo v Silverstone na simulátoru s Markem Webberem
Představení nového Silverstonu Williamsem
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.