Přestože Silverstone od minulého roku prošel významnou stavební úpravou, byl zachován jeho vysokorychlostní charakter a jeho první sektor s unikátními rychlými zatáčkami zůstal nedotčen. Podíváme se na úpravy, které okruh doznal, a na jeho parametry.
Velká cena Británie načne druhou polovinu letošní sezóny Formule 1. Zmodernizovaný okruh přináší pro týmy řadu nových výzev v místě bohatém na historii - vždyť první velká cena F1 se zde jela již v roce 1950!
Pro mnohé týmy se jedná o domácí závod - většina z nich má totiž ve Velké Británii své továrny. I výrobce motorů Cosworth má své výrobní prostory v Northamptonu, který leží 16 km od okruhu. Cosworth v tamějším regionu patří k největším zaměstnavatelům - ve fabrice, kde se vyrábějí i všechny motory CA2010, pracuje kolem 300 lidí.
Nový Silverstone, zdroj: Formula1.com
Dráha v Silverstone nově měří 5 891 m, je tedy zhruba o 745 m delší než původní verze. Závod je vypsán na 52 kol, jeho vítěz tedy v neděli 11. července 2010 bude muset ujet 306,747 km.
Okruh obsahuje 18 zatáček, z toho 10 pravotočivých a 8 levotočivých. Jezdí se ve směru hodinových ručiček. V nové části přibyla i pro Silverstone poměrně netypická věc - převýšení.
Na nové konfiguraci se očekávají časy pod 1:30 min na kolo, což je o trochu pomaleji než na loňské verzi. Průměrná rychlost bude o něco vyšší, ale na titul nejrychlejšího okruhu v kalendáři to stačit zřejmě nebude - ten si podle mě Monza podrží.
Letecký pohled na loňský Silverstone
Okruh obsahuje několik velmi rychlých zatáček i tři dlouhé rovinky - monoposty zde na několika místech přesahují rychlost 300 km/hod, přesto zde týmy volí kvůli konfiguraci zatáček střední přítlak - o něco málo nižší než loni.
Z pohledu brzd se nejedná o náročnou trať, během závodu zde dochází k jejich nízkému opotřebení. Průměrná spotřeba paliva zde loni činila 2,36 kg paliva na kolo, letos bude zřejmě o něco málo vyšší. Časová ztráta při průjezdu boxovou uličkou se zde pohybuje kolem 12,5 sekundy.
Bridgestone s sebou na víkend veze měkkou (tzv. option, se zeleným proužkem) a tvrdou (prime) směs ze své škály pneumatik na suchou vozovku stejně jako vloni. Krom nich má přibalené samozřejmě i přechodné pneumatiky (intermeidate) a pneumatiky do deště (wet).
Jedno kolo v Silverstone na simulátoru s Markem Webberem
Představení nového Silverstonu Williamsem
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.