Na německém městském okruhu Norisring se dnes nejlépe prezentoval Ralf Schumacher, který tak získal jeho první pole-position v DTM. Jde o opravdové překvapení.
Bývalý závodník F1 na Norisringu doslova zazářil. Dařilo se mu během celé kvalifikace: Q1 vyhrál, v Q2 byl třetí a do závěrečného rozstřelu (Q4) postoupil ze čtvrtého místa. To v praxi znamenalo, že ve čtvrté části kvalifikace jel jako první, nicméně ani jeden z jeho soupeřů, tedy ani Jamie Green, ani Martin Tomczyk, ani průběžně vedoucí muž DTM Bruno Spengler, nedokázali Němce překonat. Spengler, který na Norisringu již dvakrát vyhrál, byl rychleší v prvním i druhém sektoru této krátké tratě, ale ve třetím na Schumachera ztratil. Jejich odstup (0.069s)! je však zanedbatelný. Na čtvrté pozici bude stát Jamie Green s rok starým Mercedesem. Nejpomalejším z Q4 byl Martin Tomczyk s Audi. Ten se svou A4kou při posledním kole škrtl na výjezdu ze šikany o zeď.
Ralf jezdí v DTM s tímto Mercedesem C-Klasse AMG DTM
TOP 6 doplňují dva jezdci na Audi, jedná se o Mattiase Ekströma a Olivera Jarvise. Za nimi stojí zbývající dva jezdci s aktuálními C-Klasse, tedy Gary Paffett a Paul di Resta. Mírným zklamáním je až desáté místo úřadujícího šampióna DTM, Tima Scheidera. I šestnáctá příčka Mika Rockenfellera není nijak oslnivá. Další bývalý jezdec F1, David Coulthard, je třináctý. Jen pro zajímavost ještě dodejme, že v Q1 dělilo prvního a posledního jen 0,5s!
Výsledky naleznete zde.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.