Na německém městském okruhu Norisring se dnes nejlépe prezentoval Ralf Schumacher, který tak získal jeho první pole-position v DTM. Jde o opravdové překvapení.
Bývalý závodník F1 na Norisringu doslova zazářil. Dařilo se mu během celé kvalifikace: Q1 vyhrál, v Q2 byl třetí a do závěrečného rozstřelu (Q4) postoupil ze čtvrtého místa. To v praxi znamenalo, že ve čtvrté části kvalifikace jel jako první, nicméně ani jeden z jeho soupeřů, tedy ani Jamie Green, ani Martin Tomczyk, ani průběžně vedoucí muž DTM Bruno Spengler, nedokázali Němce překonat. Spengler, který na Norisringu již dvakrát vyhrál, byl rychleší v prvním i druhém sektoru této krátké tratě, ale ve třetím na Schumachera ztratil. Jejich odstup (0.069s)! je však zanedbatelný. Na čtvrté pozici bude stát Jamie Green s rok starým Mercedesem. Nejpomalejším z Q4 byl Martin Tomczyk s Audi. Ten se svou A4kou při posledním kole škrtl na výjezdu ze šikany o zeď.
Ralf jezdí v DTM s tímto Mercedesem C-Klasse AMG DTM
TOP 6 doplňují dva jezdci na Audi, jedná se o Mattiase Ekströma a Olivera Jarvise. Za nimi stojí zbývající dva jezdci s aktuálními C-Klasse, tedy Gary Paffett a Paul di Resta. Mírným zklamáním je až desáté místo úřadujícího šampióna DTM, Tima Scheidera. I šestnáctá příčka Mika Rockenfellera není nijak oslnivá. Další bývalý jezdec F1, David Coulthard, je třináctý. Jen pro zajímavost ještě dodejme, že v Q1 dělilo prvního a posledního jen 0,5s!
Výsledky naleznete zde.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.