Na německém městském okruhu Norisring se dnes nejlépe prezentoval Ralf Schumacher, který tak získal jeho první pole-position v DTM. Jde o opravdové překvapení.
Bývalý závodník F1 na Norisringu doslova zazářil. Dařilo se mu během celé kvalifikace: Q1 vyhrál, v Q2 byl třetí a do závěrečného rozstřelu (Q4) postoupil ze čtvrtého místa. To v praxi znamenalo, že ve čtvrté části kvalifikace jel jako první, nicméně ani jeden z jeho soupeřů, tedy ani Jamie Green, ani Martin Tomczyk, ani průběžně vedoucí muž DTM Bruno Spengler, nedokázali Němce překonat. Spengler, který na Norisringu již dvakrát vyhrál, byl rychleší v prvním i druhém sektoru této krátké tratě, ale ve třetím na Schumachera ztratil. Jejich odstup (0.069s)! je však zanedbatelný. Na čtvrté pozici bude stát Jamie Green s rok starým Mercedesem. Nejpomalejším z Q4 byl Martin Tomczyk s Audi. Ten se svou A4kou při posledním kole škrtl na výjezdu ze šikany o zeď.
Ralf jezdí v DTM s tímto Mercedesem C-Klasse AMG DTM
TOP 6 doplňují dva jezdci na Audi, jedná se o Mattiase Ekströma a Olivera Jarvise. Za nimi stojí zbývající dva jezdci s aktuálními C-Klasse, tedy Gary Paffett a Paul di Resta. Mírným zklamáním je až desáté místo úřadujícího šampióna DTM, Tima Scheidera. I šestnáctá příčka Mika Rockenfellera není nijak oslnivá. Další bývalý jezdec F1, David Coulthard, je třináctý. Jen pro zajímavost ještě dodejme, že v Q1 dělilo prvního a posledního jen 0,5s!
Výsledky naleznete zde.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.