Na německém městském okruhu Norisring se dnes nejlépe prezentoval Ralf Schumacher, který tak získal jeho první pole-position v DTM. Jde o opravdové překvapení.
Bývalý závodník F1 na Norisringu doslova zazářil. Dařilo se mu během celé kvalifikace: Q1 vyhrál, v Q2 byl třetí a do závěrečného rozstřelu (Q4) postoupil ze čtvrtého místa. To v praxi znamenalo, že ve čtvrté části kvalifikace jel jako první, nicméně ani jeden z jeho soupeřů, tedy ani Jamie Green, ani Martin Tomczyk, ani průběžně vedoucí muž DTM Bruno Spengler, nedokázali Němce překonat. Spengler, který na Norisringu již dvakrát vyhrál, byl rychleší v prvním i druhém sektoru této krátké tratě, ale ve třetím na Schumachera ztratil. Jejich odstup (0.069s)! je však zanedbatelný. Na čtvrté pozici bude stát Jamie Green s rok starým Mercedesem. Nejpomalejším z Q4 byl Martin Tomczyk s Audi. Ten se svou A4kou při posledním kole škrtl na výjezdu ze šikany o zeď.
Ralf jezdí v DTM s tímto Mercedesem C-Klasse AMG DTM
TOP 6 doplňují dva jezdci na Audi, jedná se o Mattiase Ekströma a Olivera Jarvise. Za nimi stojí zbývající dva jezdci s aktuálními C-Klasse, tedy Gary Paffett a Paul di Resta. Mírným zklamáním je až desáté místo úřadujícího šampióna DTM, Tima Scheidera. I šestnáctá příčka Mika Rockenfellera není nijak oslnivá. Další bývalý jezdec F1, David Coulthard, je třináctý. Jen pro zajímavost ještě dodejme, že v Q1 dělilo prvního a posledního jen 0,5s!
Výsledky naleznete zde.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.