Romain Grosjean vyhrál svůj první závod série Auto GP v belgickém Spa. A zaslouženě. Dominantními výkony na sebe upozorňoval již od sobotních tréninků a v neděli vyhrál způsobem start - cíl.
Přesto v závodu příliš klidný být nemohl. Luca Filippi na něj neustále vyvíjel tlak a až do prvních zastávek v boxech se držel na dostřel jedné vteřiny. Po nich však začal Francouz ujíždět a v cíli závodu vypsaného na 13 kol byl nakonec o 4,2 sekundy dříve.
Třetí dojel Giorgio Pantano, jenž předjel našeho Jana Charouze na rovince Kemmel. Český pilot svedl ještě litý boj o čtvrtou příčku s Jonny Reidem, když se oba řítili kolo na kolo do Eau Rouge. Z ní vyjel Charouz ještě před ním, nakonec však Reidovi v desátém kole podlehl. Klasifikován byl "až" na pátém místě, za vítězným Grosjeanem zaostal celkem o 27,3 vteřiny.
Francouz, jenž vloni nastupoval ve Formuli 1 za Renault, po závodě prohlásil: "V prvních kole jsem se snažil kontrolovat závod, protože nikdy nevíte, co se může přihodit. Po zastávce v boxech jsem na to přitlačil. Ale nebylo to snadné, měl jsem poruchu na volantu, takže jsem neměl žádné informace. Jinak bylo auto dobré. Věděli jsme, jaké změny musíme pro druhý závod udělat na trati, která se od včerejška trochu změnila."
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.