Ferrari označilo Velkou cenu Evropy za skandál, který by mohl ohrozit reputaci sportu. Tým se domnívá, že závodní prohřešky nebyly posuzovány spravedlivě.
Maranellský tým dal na svém oficiálním webu průchod frustraci. Podle týmu je do očí bijící nespravedlností, že Lewis Hamilton neztratil ani pozici poté, co předjel safety car."Skandál, to je názor mnoha fanoušků a zaměstnanců, kteří všichni souhlasí, že neexistuje lepší výraz pro popis toho, co se při Velké ceně Evropy odehrálo," píše se na webu italského týmu."Způsob, jakým bylo v průběhu závodu a po něm přistupováno k incidentům přináší pochybnosti, které by mohly znovu uškodit pověsti formule jedna, jak už se po celém světě děje," naznačuje Ferrari možnost, že nebylo všem měřeno stejným metrem.
Alonso se shodne se svým týmem : "Velká cena Evropy nebyla spravedlivá!"
Stejné pochybnosti bezprostředně po závodě vyjádřil rozčílený Fernando Alonso, ktrerý byl ještě otevřenější. "Je to ostuda. Ne pro nás, protože tohle je závodění, ale pro fanoušky, kteří sem přišli a viděli zmanipulovaný závod," řekl Alonso španělské televizi. "Jeli jsme dobře, po povedeném startu byli třetí. Pak vyjelo safety car, to se nám moc nehodilo, ale Hamilton ho předjel. Něco takového jsem nikdy neviděl, předjel pod žlutými vlajkami i medical car. Byli jsme od sebe asi metr. On ale dojel druhý a já devátý. Měl jsem dojet jako druhý. Po vyjetí zpomalovacího vozu jsem měl dojet - a dojel - devátý. Hamilton měl být osmý. Ale tady, když uděláte normální věc, jakou je respektování pravidel, dojedete devátý. Ten, kdo se jimi neřídí, dojede druhý," prohlásil Španěl rozhořčeně.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.