Neskutečně vyrovnanou kvalifikaci na VC Evropy ve Valencii ovládl jak už je zvykem Red Bull a má první řadu. Vettel tentokrát porazil Webbera o necelou setinu sekundy. V druhé řadě Hamilton a Alonso.
Valencie dnes hostí devátou kvalifikaci letošní sezony a my budeme velice zvědaví na to, zda-li všechna vylepšení, která si týmy do Španělska přivezly budou natolik úspěšná aby potrápily týmy Red Bullu a potažmo i McLarenu, kteří zatím jako jediní dokázali v kvalifikaci uspět a získat tak pole position. Vylepšení v podobě nových výfuků do Valencie přivezlo Ferrari, Renault a Mercedes. Zajímavostí může být i situace u Williamsu, který do svého monopostu zakomponoval F-průduch, ale použije ho jen Barrichello, jelikož jeho týmový kolega Hulkenberg měl s jeho aktivací pomocí dolní končetiny problémy z důvodu jeho vyšší postavy.První část kvalifikace: Na trať za slunného počasí vyrazil jako první pilot Lotusu Jarno Trulli, aby ho posléze následovali i ostatní. První kola zajíždí týmy, které jsou nováčky letošní sezony a jejich časy jasně naznačují, že na vývoj ostatních renomovaných týmů nestačí. Znovu tedy není pochyby o tom, kdo nepostoupí do dalších fází kvalifikace. Otázkou ovšem zůstává, kdo tuto šestici doplní. Domáci pilot Fernando Alonso se ujímá vedení a potvrzuje tak zlepšení svého týmu. Na trati ale zatím nejsou piloti Red Bullu. Pomyslného černého Petra zatím drží pět minut před koncem první části De La Rosa v Sauberu. Alonsovi bere prozatímní první místo Vettel, aby ho v zápětí výborným časem překonal Kubica na Renaultu a hned ve svém dalším kole svůj čas ještě vylepšil. Týmy, které nasadili nové výfuky, zatím jasně vykazují zlepšení až na Schummachera, který minutu před koncem okupuje nepostupové osmnácté místo. Svým posledním pokusem se ale dostává na dvanáctou příčku a nováčky tak doplní Kobajaši na Sauberu. Nepostupující: 24. B. Senna, 23. K. Chandhok, 22. T. Glock, 21. L. Di Grassi, 20. H. Kovalainen, 19. J. Trulli, 18. K. KobajašiDruhou část kvalifikace: Na první pozici se během peti minut stačila vystřídat už pěkná řádka pilotů. Za zmínku možná stojí výborné časy Barrichella ve Williamsu. Že by mu F-průduch zajistil postup do poslední části kvalifikace? Red Bully Marka Webbera a Sebastiana Vettela opět ukazují svůj potenciál a zaujímají prozatímní první řadu. Stínuje jim Kubica, Alonso a Hamilton. Alonso měl problémy se svým Ferrari a jen tak tak, že jej neopřel o svodila. Pět minut před koncem druhé části na nepostupových pozicích oba piloti Force India, Toro Rosso, Mercedesu a De La Rosa v Sauberu. Týmový kolega Kubici v Renaultu Petrov se drží zuby nehty na desáte pozici zajišťující postup mezi nejrychlejších deset. Kvalifikace je ale opět nesmírně vyrovnaná. První desítka je v půl vteřině!!! Na řadu přichází poslední pokusy, které ale nezměnili nic na tom, že oba piloti Mercedesu nepostupují mezi prvních deset. Na jedenáctém respektive dvanáctém místě Buemi a Rosberg, které dělily od postupu neuvěřitelné setiny sekundy.Nepostupující: 17. J. Alguersuari, 16. P. De La Rosa, 15. M. Schumacher, 14. V. Liuzzi, 13. A. Sutil, 12. N. Rosberg, 11. S. Buemi Třetí část kvalifikace: U semaforu čeká Petrov s Renaultem. Zelená se rozsvítila a může začít poslední rozhodující fáze kvalifikace, která bude určitě velmi vyrovnaná, a tak i jediná sebemenší chybička v podobě špatného větru může rozhodnout o pořadí pro zítřejší závod :-) Prvním kdo dokázal srazit hodnotu času pod minutu a třicet osm vteřin je Hamilton. Toho ale hravě překonává Webber. Vettel svým posledním pokusem stanovuje nejrychlejší čas víkendu a s největší pravděpodobností stane opět na pole position. Jediný kdo ho může ještě sesadit je týmový kolega Webber, který ale o necelou setinku končí na druhém místě. Tak překvapení se nekoná a Red Bull opět kraluje. Doplním druhou řadu. Třetí Hamilton, který ve svém posledním pokusu udělal chybičku a na čtvrtém Alonso.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.