Neskutečně vyrovnanou kvalifikaci na VC Evropy ve Valencii ovládl jak už je zvykem Red Bull a má první řadu. Vettel tentokrát porazil Webbera o necelou setinu sekundy. V druhé řadě Hamilton a Alonso.
Valencie dnes hostí devátou kvalifikaci letošní sezony a my budeme velice zvědaví na to, zda-li všechna vylepšení, která si týmy do Španělska přivezly budou natolik úspěšná aby potrápily týmy Red Bullu a potažmo i McLarenu, kteří zatím jako jediní dokázali v kvalifikaci uspět a získat tak pole position. Vylepšení v podobě nových výfuků do Valencie přivezlo Ferrari, Renault a Mercedes. Zajímavostí může být i situace u Williamsu, který do svého monopostu zakomponoval F-průduch, ale použije ho jen Barrichello, jelikož jeho týmový kolega Hulkenberg měl s jeho aktivací pomocí dolní končetiny problémy z důvodu jeho vyšší postavy.První část kvalifikace: Na trať za slunného počasí vyrazil jako první pilot Lotusu Jarno Trulli, aby ho posléze následovali i ostatní. První kola zajíždí týmy, které jsou nováčky letošní sezony a jejich časy jasně naznačují, že na vývoj ostatních renomovaných týmů nestačí. Znovu tedy není pochyby o tom, kdo nepostoupí do dalších fází kvalifikace. Otázkou ovšem zůstává, kdo tuto šestici doplní. Domáci pilot Fernando Alonso se ujímá vedení a potvrzuje tak zlepšení svého týmu. Na trati ale zatím nejsou piloti Red Bullu. Pomyslného černého Petra zatím drží pět minut před koncem první části De La Rosa v Sauberu. Alonsovi bere prozatímní první místo Vettel, aby ho v zápětí výborným časem překonal Kubica na Renaultu a hned ve svém dalším kole svůj čas ještě vylepšil. Týmy, které nasadili nové výfuky, zatím jasně vykazují zlepšení až na Schummachera, který minutu před koncem okupuje nepostupové osmnácté místo. Svým posledním pokusem se ale dostává na dvanáctou příčku a nováčky tak doplní Kobajaši na Sauberu. Nepostupující: 24. B. Senna, 23. K. Chandhok, 22. T. Glock, 21. L. Di Grassi, 20. H. Kovalainen, 19. J. Trulli, 18. K. KobajašiDruhou část kvalifikace: Na první pozici se během peti minut stačila vystřídat už pěkná řádka pilotů. Za zmínku možná stojí výborné časy Barrichella ve Williamsu. Že by mu F-průduch zajistil postup do poslední části kvalifikace? Red Bully Marka Webbera a Sebastiana Vettela opět ukazují svůj potenciál a zaujímají prozatímní první řadu. Stínuje jim Kubica, Alonso a Hamilton. Alonso měl problémy se svým Ferrari a jen tak tak, že jej neopřel o svodila. Pět minut před koncem druhé části na nepostupových pozicích oba piloti Force India, Toro Rosso, Mercedesu a De La Rosa v Sauberu. Týmový kolega Kubici v Renaultu Petrov se drží zuby nehty na desáte pozici zajišťující postup mezi nejrychlejších deset. Kvalifikace je ale opět nesmírně vyrovnaná. První desítka je v půl vteřině!!! Na řadu přichází poslední pokusy, které ale nezměnili nic na tom, že oba piloti Mercedesu nepostupují mezi prvních deset. Na jedenáctém respektive dvanáctém místě Buemi a Rosberg, které dělily od postupu neuvěřitelné setiny sekundy.Nepostupující: 17. J. Alguersuari, 16. P. De La Rosa, 15. M. Schumacher, 14. V. Liuzzi, 13. A. Sutil, 12. N. Rosberg, 11. S. Buemi Třetí část kvalifikace: U semaforu čeká Petrov s Renaultem. Zelená se rozsvítila a může začít poslední rozhodující fáze kvalifikace, která bude určitě velmi vyrovnaná, a tak i jediná sebemenší chybička v podobě špatného větru může rozhodnout o pořadí pro zítřejší závod :-) Prvním kdo dokázal srazit hodnotu času pod minutu a třicet osm vteřin je Hamilton. Toho ale hravě překonává Webber. Vettel svým posledním pokusem stanovuje nejrychlejší čas víkendu a s největší pravděpodobností stane opět na pole position. Jediný kdo ho může ještě sesadit je týmový kolega Webber, který ale o necelou setinku končí na druhém místě. Tak překvapení se nekoná a Red Bull opět kraluje. Doplním druhou řadu. Třetí Hamilton, který ve svém posledním pokusu udělal chybičku a na čtvrtém Alonso.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.