Neskutečně vyrovnanou kvalifikaci na VC Evropy ve Valencii ovládl jak už je zvykem Red Bull a má první řadu. Vettel tentokrát porazil Webbera o necelou setinu sekundy. V druhé řadě Hamilton a Alonso.
Valencie dnes hostí devátou kvalifikaci letošní sezony a my budeme velice zvědaví na to, zda-li všechna vylepšení, která si týmy do Španělska přivezly budou natolik úspěšná aby potrápily týmy Red Bullu a potažmo i McLarenu, kteří zatím jako jediní dokázali v kvalifikaci uspět a získat tak pole position. Vylepšení v podobě nových výfuků do Valencie přivezlo Ferrari, Renault a Mercedes. Zajímavostí může být i situace u Williamsu, který do svého monopostu zakomponoval F-průduch, ale použije ho jen Barrichello, jelikož jeho týmový kolega Hulkenberg měl s jeho aktivací pomocí dolní končetiny problémy z důvodu jeho vyšší postavy.První část kvalifikace: Na trať za slunného počasí vyrazil jako první pilot Lotusu Jarno Trulli, aby ho posléze následovali i ostatní. První kola zajíždí týmy, které jsou nováčky letošní sezony a jejich časy jasně naznačují, že na vývoj ostatních renomovaných týmů nestačí. Znovu tedy není pochyby o tom, kdo nepostoupí do dalších fází kvalifikace. Otázkou ovšem zůstává, kdo tuto šestici doplní. Domáci pilot Fernando Alonso se ujímá vedení a potvrzuje tak zlepšení svého týmu. Na trati ale zatím nejsou piloti Red Bullu. Pomyslného černého Petra zatím drží pět minut před koncem první části De La Rosa v Sauberu. Alonsovi bere prozatímní první místo Vettel, aby ho v zápětí výborným časem překonal Kubica na Renaultu a hned ve svém dalším kole svůj čas ještě vylepšil. Týmy, které nasadili nové výfuky, zatím jasně vykazují zlepšení až na Schummachera, který minutu před koncem okupuje nepostupové osmnácté místo. Svým posledním pokusem se ale dostává na dvanáctou příčku a nováčky tak doplní Kobajaši na Sauberu. Nepostupující: 24. B. Senna, 23. K. Chandhok, 22. T. Glock, 21. L. Di Grassi, 20. H. Kovalainen, 19. J. Trulli, 18. K. KobajašiDruhou část kvalifikace: Na první pozici se během peti minut stačila vystřídat už pěkná řádka pilotů. Za zmínku možná stojí výborné časy Barrichella ve Williamsu. Že by mu F-průduch zajistil postup do poslední části kvalifikace? Red Bully Marka Webbera a Sebastiana Vettela opět ukazují svůj potenciál a zaujímají prozatímní první řadu. Stínuje jim Kubica, Alonso a Hamilton. Alonso měl problémy se svým Ferrari a jen tak tak, že jej neopřel o svodila. Pět minut před koncem druhé části na nepostupových pozicích oba piloti Force India, Toro Rosso, Mercedesu a De La Rosa v Sauberu. Týmový kolega Kubici v Renaultu Petrov se drží zuby nehty na desáte pozici zajišťující postup mezi nejrychlejších deset. Kvalifikace je ale opět nesmírně vyrovnaná. První desítka je v půl vteřině!!! Na řadu přichází poslední pokusy, které ale nezměnili nic na tom, že oba piloti Mercedesu nepostupují mezi prvních deset. Na jedenáctém respektive dvanáctém místě Buemi a Rosberg, které dělily od postupu neuvěřitelné setiny sekundy.Nepostupující: 17. J. Alguersuari, 16. P. De La Rosa, 15. M. Schumacher, 14. V. Liuzzi, 13. A. Sutil, 12. N. Rosberg, 11. S. Buemi Třetí část kvalifikace: U semaforu čeká Petrov s Renaultem. Zelená se rozsvítila a může začít poslední rozhodující fáze kvalifikace, která bude určitě velmi vyrovnaná, a tak i jediná sebemenší chybička v podobě špatného větru může rozhodnout o pořadí pro zítřejší závod :-) Prvním kdo dokázal srazit hodnotu času pod minutu a třicet osm vteřin je Hamilton. Toho ale hravě překonává Webber. Vettel svým posledním pokusem stanovuje nejrychlejší čas víkendu a s největší pravděpodobností stane opět na pole position. Jediný kdo ho může ještě sesadit je týmový kolega Webber, který ale o necelou setinku končí na druhém místě. Tak překvapení se nekoná a Red Bull opět kraluje. Doplním druhou řadu. Třetí Hamilton, který ve svém posledním pokusu udělal chybičku a na čtvrtém Alonso.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.