KANADA - ZASTÁVKY V BOXECH; Mechanici Ferrari přerušili šňůru nejlepších výkonů Mercedesu v boxech, když se jejich pilot Fernando Alonso zdržel během včerejší Velké ceny Kanady v boxech nejkratší dobu a dokonce zaznamenal i absolutně nejkratší zastávku.
Nedělní závod přinesl díky pneumatikám, které na okruhu Gilla Villeneuva odcházely rychleji, než na co jsou týmy zvyklé, pestrou směsici strategií. Na jedinou zastávku nejel tentokrát nikdo (jen Liuzzi nebýt prvního kola stavěl pak už pouze jednou), na dvě zastávky vsadila hned devítka pilotů: Alonso, Button, Hamilton, Chandhok, Liuzzi, Rosberg, Sutil, Vettel a Webber.
Třikrát své mechaniky navštívilo dalších sedm jezdců: Alguersuari, Barrichello, Buemi, Di Grassi, Kovalainen, Kubica a Schumacher. U trojice Massa, Hülkenberg a Petrov jsme zaznamenali dokonce čtyři zastávky - ve všech třech případech to ale bylo mimo plán. Dvakrát si musel odkroutit trest v podobě průjezdu boxovou uličkou neukázněný Petrov, jednou Hülkenberg.
Fernando Alonso strávil v boxech o více než sekundu méně než druhý Nico Rosberg z Mercedesu - 42,84 vteřiny. Jeho zastávka v sedmém kole trvala pouhých 3,7 vteřiny. Byla absolutně nejrychlejší a díky ní se Španěl v boxech dostal před Hamiltona, se nímž na výjezdu svedl hezký a vítězný souboj.
Brit přestože byl u mechaniků dříve, vyjel o něco později než Alonso, v jeho případě byli mechanici o 1,5 vteřiny pomalejší. V momentě, kdy jej vypouštěli, vyráželo i Ferrari, o penalizaci za nebezpečné vypuštění nemohla být ani řeč, načasování bylo velmi podobné situaci z Číny, kdy se před Brita dostal v boxové uličce Sebastian Vettel (viz starší článek Měl být McLaren potrestán za nebezpečné vypuštění Hamiltona?).
Nejdéle se v boxech zdržel také pilot Ferrari - Felipe Massa - ovšem nikoli vinou mechaniků, ale kolizí, kdy musel dvakrát neplánovaně navštívit mechaniky. Jednou po kontaktu s Liuzzim v prvním kole, poté sedm kol před cílem, když jej při brzdění do poslední šikany sevřel Schumacher.
Tradičně dobře si vedli u Mercedesu, kteří měli nejlepší průměr zastávek. Rosberg se v boxech zdržel po Alonsovi druhou nejkratší dobu, Schumacher byl dvakrát bleskurychle odbaven - za čtyři vteřiny.
Pomyslná třetí příčka by patřila mechanikům Red Bullu, kteří výborně pracovali během všech čtyř zastávek. Žel rychlostí na dráze McLarenům nestačili, vrátili se vždy až za ně. Tým z Wokingu má na druhé straně co pilovat - vedoucí tým obou šampionátu v boxech na nejlepší cenné desetinky stále ztrácí.
Grafické znázornění zastávek v boxech, stintů a použitých směsí pneumatik (doplněno)
Na závěr přikládám tabulku, ve které jsou barevně odlišeny jednotlivé stinty vymezené průjezdy boxovou uličkou. U každého z nich je také znázorněno, na jaké směsi byl odjet.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.