Šéf Renaultu Eric Boullier chválí zlomový výkon Vitalije Petrova v Turecku - byť se mu body získat nepodařilo.
Petrov předvedl svůj nejlepší výkon v kvalifikaci, kdy se mu poprvé podařilo postoupit do poslední části. V Istanbulu navíc dokázal bojovat po většinu závodu s dvojicí pilotů Ferrari - s Felipem Massou i Fernandem Alonsem. Kolize s Alonsem na závěr však vedla k defektu, kvůli němuž musel zamířit do boxů pro nové pneumatiky.
Na šéfa svého týmu tím zapůsobil: "Byli jsme s ním po celý víkend velmi spokojeni. Nedělal chyby a v závodě byl velmi rychlý. Je samozřejmě zklamáním, když jste téměř u konce, máte body bez cizí pomoci na dosah a stane se něco takového," uvádí Boullier.
"Určitě ale udělal tento víkend pokrok. Znal velmi dobře trať a má ji v oblibě - a myslím, že to bylo velkým povzbuzením pro jeho sebevědomí a jeho snahu."
Petrov se po většinu tureckého závodu držel před Alonsem na Ferrari
Kanadu už tak dobře nezná, Rus tam nikdy ani nezávodil. Boullier přesto věří, že nyní bude jeho svěřenec o body bojovat již pravidelně: "Možná bude v Kanadě trochu zaostávat, protože tu trať nezná, cenné však bude dokončení dalšího závodního víkendu.
Má dobrou rychlost v trénincích, v kvalifikaci, dotáhl to už do její poslední části a rychlost si udržel i během závodu. Během 54 kol se přibližoval k Massovi a držel za sebou Alonsa. Je to pro něj dobrá zkušenost. Zvládl to a může to zopakovat."
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.