Šéf Renaultu Eric Boullier chválí zlomový výkon Vitalije Petrova v Turecku - byť se mu body získat nepodařilo.
Petrov předvedl svůj nejlepší výkon v kvalifikaci, kdy se mu poprvé podařilo postoupit do poslední části. V Istanbulu navíc dokázal bojovat po většinu závodu s dvojicí pilotů Ferrari - s Felipem Massou i Fernandem Alonsem. Kolize s Alonsem na závěr však vedla k defektu, kvůli němuž musel zamířit do boxů pro nové pneumatiky.
Na šéfa svého týmu tím zapůsobil: "Byli jsme s ním po celý víkend velmi spokojeni. Nedělal chyby a v závodě byl velmi rychlý. Je samozřejmě zklamáním, když jste téměř u konce, máte body bez cizí pomoci na dosah a stane se něco takového," uvádí Boullier.
"Určitě ale udělal tento víkend pokrok. Znal velmi dobře trať a má ji v oblibě - a myslím, že to bylo velkým povzbuzením pro jeho sebevědomí a jeho snahu."
Petrov se po většinu tureckého závodu držel před Alonsem na Ferrari
Kanadu už tak dobře nezná, Rus tam nikdy ani nezávodil. Boullier přesto věří, že nyní bude jeho svěřenec o body bojovat již pravidelně: "Možná bude v Kanadě trochu zaostávat, protože tu trať nezná, cenné však bude dokončení dalšího závodního víkendu.
Má dobrou rychlost v trénincích, v kvalifikaci, dotáhl to už do její poslední části a rychlost si udržel i během závodu. Během 54 kol se přibližoval k Massovi a držel za sebou Alonsa. Je to pro něj dobrá zkušenost. Zvládl to a může to zopakovat."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.