Ve třetím tréninku na Velkou cenu Turecka byl nejrychlejší Sebastian Vettel na Red Bullu před druhým Rosbergem a třetím Hamiltonem.
Sobotní trénink před kvalifikací na Velkou cenu Turecka byl v posledních minutách dějištěm dramatického souboje o nejlepší čas. Vítězem se stal nakonec Sebastian Vettel časem 1:27,086, který zajel už po vypršení časového limitu. Odsunul tak z vedoucí pozice dosud nejrychlejšího Hamiltona. Totéž se povedlo také Rosbergovi. Brit na McLarenu tedy nakonec skončil třetí. Trať v Istanbul Parku je pověstná zatáčkou číslo osm. Někteří o ní říkají, že je to dokonce nejnáročnější zatáčka v celém seriálu formule jedna. I dnes byla dějištěm mnoha výletů mimo trať. V polovině tréninku si široce najel na obrubník Hamilton, neudržel vůz na trati a vletěl do kačírku. Kompletně zničil pneumatiky a musel do boxů na prohlídku podvozku. Problémy měli v osmé zatáčce také Karun Chandhok nebo Sebastien Buemi.
Zničená pneumatika McLarenu Lewise Hamiltona po jeho divokém smyku v osmé zatáčce
Mimo trať se při dramatickém souboji v závěru dostali hned několikrát jezdci Red Bullu, úspěšný v tom byl především starší z nich, Mark Webber. Oba však měli své vozy pod kontrolou a v pořádku je dovezli do garáží.
Mark Webber v jednom ze smyků
Další potíže, se kterými se jezdci museli potýkat, byly technického rázu. Kovalainenovi se hned v instalačním kole pokazila převodovka. Tým ji stihl dát včas do pořádku. Mark Webber měl v první třetině tréninku problémy s odezvou plynu. Kvůli jeho pomalé jízdě do boxů musely na příslušných částech okruhu dokonce zavlát žluté vlajky. I Red Bull však stihl vůz opravit včas, aby mohl Australan svou divokou jízdou v závěru bavit (bohužel především televizní) diváky. Největší smolař byl však jednoznačně Adrian Sutil. Jako jediný si dnes nepřipsal na své konto žádný čas. Jeho Force India v prvních minutách tréninku ztratila tlak v hydraulice a do garáže zajela takřka samotíží.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.