TURECKO - 2. TRÉNINK; Odpolední část se nesla ve znamení vysokých teplot a nejrychlejšího času Jensona Buttona, za kterým se seřadilo duo Red Bullu. Piloti jezdili za vysokých teplot vzduchu i asfaltu, jenž byl rozehřátý na 52 °C!
U HRT naskočil také závodní pilot Bruno Senna, jenž dopoledne musel netrpělivě sledovat počínání svého kolegy, testovacího pilota Sakona Jamamota.
Kobajaši hned na úvod dostal smyk v zatáčce č. 8, ale na rozdíl od Adriana Sutila, jenž zde havaroval dopoledne, nedošlo ke kontaktu s bariérou. Force India neúnavně pracovala na Adrianově voze i během druhého tréninku ve snaze dostat jej alespoň na chvíli na trať. To se mechanikům v 34. min odpoledního tréninku také povedlo.
Krátce na to při pohledu z on-board kamery šlo vidět, jak je náročné toto místo projet správně. I Schumacher, který trefil až ten poslední vrchol této složené zatáčky, předchozí minul.
Hamilton (1:28,692 min) s Buttonem (1:28,931) se brzy dostali opět do vedení, na záda jim dýchal Kubica (1:29,253) s novým předním křídlem a Schumacher (1:29,328). Red Bully však zajížděly nejrychlejší časy v prostředním sektoru a po půlhodině se dostal za McLareny na třetí (Vettel - 1:28,976) a čtvrté (Webber - 1:29,058) místo.
Force India poprvé v Turecku s F-kanálem
Piloti Ferrari se v tu dobu pohybovali mezi 14. - 16. příčkou, přičemž se Alonso s Massou zaměřovali každý na odlišná nastavení.
V polovině tréninku dostal smyk opět v zatáčce č. 8 Petrov, po něm Liuzzi, ale pokračovali v jízdě. Krátce na to zde byl hodně široký také Massa. Náročnost tohoto místa si dnes často vybírala svou daň, pokud někdo chyboval, bylo to právě tady.
U Williamsu měl smůlu Hülkenberg: kvůli úniku hydrauliky si musel dát půlhodinovou pauzu. Zastavil i Lotus Jarna Trulliho kvůli poškozenému třetímu rychlostnímu stupni.
Krytem motoru je kanálem veden vzduch na zadní křídlo, jež je uprostřed v horní části vykrojené
Čtyřicet minut před koncem se pořadí na špici začalo trochu míchat. To když se na chvíli dostal do čela Vettel (1:28,590), aby jej krátce na to opět předstihl Button (1:28,280), jenž si vedl nejlépe v prvním a třetím sektoru. Piloti tou dobou jezdili po rozpálené trati na měkké směsi velmi rychle.
Alonso (1:28,725) se dostal na třetí místo - a to jej navíc v poslední pomalé části zbrzdil Schumacher. Jeho týmový kolega dostal v osmé zatáčce opět smyk, v pořádku však odjel, odnesly to pouze pneumatiky. Patří mu nadále až 18. pozice.
Po hodince šel na druhé místo za Buttona Webber (1:28,378). Z nováčků si zde dobře vedl Lotus, jenž na střed pole (Toro Rosso) ztrácel pouze 0,7 vteřiny, zatímco rychlost Virginu byla na úrovni HRT se ztrátou 2,4 vteřiny na Lotus.
Devět minut před koncem vyrazil na trať Kovalainen s plnou nádrží na měkké směsi - ta nakonec v horku a v plné zátěži podávala dle Lotusu lepší výkony, než očekávali
Těsně ke koncem zůstal stát ve druhé zatáčce Webber a pomalu odcouval z mírného kopce do mezery ve zdi. Zdá se, že horko nevydržel jeho motor.
Na samotný závěr se piloti opět sjížděli na roštu, kde si procvičovali starty, čímž učinili tečku za druhým měřeným tréninkem. Maximální rychlost dosáhl i odpoledne McLaren: 1. Button - 311 km/hod, 2. Hamilton - 311, 3. Alonso - 309, 4. Liuzzi - 309, 5. Massa - 309 a 6. Petrov - 308.
Tribuny žel zely prázdnotou - například u zatáčky č. 12 nebyl vůbec nikdo, na další tribuně před cílovou rovinkou nějakých 60 lidí, prázdná byla i hlavní tribuna naproti boxů. Škoda.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.