TURECKO - 2. TRÉNINK; Odpolední část se nesla ve znamení vysokých teplot a nejrychlejšího času Jensona Buttona, za kterým se seřadilo duo Red Bullu. Piloti jezdili za vysokých teplot vzduchu i asfaltu, jenž byl rozehřátý na 52 °C!
U HRT naskočil také závodní pilot Bruno Senna, jenž dopoledne musel netrpělivě sledovat počínání svého kolegy, testovacího pilota Sakona Jamamota.
Kobajaši hned na úvod dostal smyk v zatáčce č. 8, ale na rozdíl od Adriana Sutila, jenž zde havaroval dopoledne, nedošlo ke kontaktu s bariérou. Force India neúnavně pracovala na Adrianově voze i během druhého tréninku ve snaze dostat jej alespoň na chvíli na trať. To se mechanikům v 34. min odpoledního tréninku také povedlo.
Krátce na to při pohledu z on-board kamery šlo vidět, jak je náročné toto místo projet správně. I Schumacher, který trefil až ten poslední vrchol této složené zatáčky, předchozí minul.
Hamilton (1:28,692 min) s Buttonem (1:28,931) se brzy dostali opět do vedení, na záda jim dýchal Kubica (1:29,253) s novým předním křídlem a Schumacher (1:29,328). Red Bully však zajížděly nejrychlejší časy v prostředním sektoru a po půlhodině se dostal za McLareny na třetí (Vettel - 1:28,976) a čtvrté (Webber - 1:29,058) místo.
Force India poprvé v Turecku s F-kanálem
Piloti Ferrari se v tu dobu pohybovali mezi 14. - 16. příčkou, přičemž se Alonso s Massou zaměřovali každý na odlišná nastavení.
V polovině tréninku dostal smyk opět v zatáčce č. 8 Petrov, po něm Liuzzi, ale pokračovali v jízdě. Krátce na to zde byl hodně široký také Massa. Náročnost tohoto místa si dnes často vybírala svou daň, pokud někdo chyboval, bylo to právě tady.
U Williamsu měl smůlu Hülkenberg: kvůli úniku hydrauliky si musel dát půlhodinovou pauzu. Zastavil i Lotus Jarna Trulliho kvůli poškozenému třetímu rychlostnímu stupni.
Krytem motoru je kanálem veden vzduch na zadní křídlo, jež je uprostřed v horní části vykrojené
Čtyřicet minut před koncem se pořadí na špici začalo trochu míchat. To když se na chvíli dostal do čela Vettel (1:28,590), aby jej krátce na to opět předstihl Button (1:28,280), jenž si vedl nejlépe v prvním a třetím sektoru. Piloti tou dobou jezdili po rozpálené trati na měkké směsi velmi rychle.
Alonso (1:28,725) se dostal na třetí místo - a to jej navíc v poslední pomalé části zbrzdil Schumacher. Jeho týmový kolega dostal v osmé zatáčce opět smyk, v pořádku však odjel, odnesly to pouze pneumatiky. Patří mu nadále až 18. pozice.
Po hodince šel na druhé místo za Buttona Webber (1:28,378). Z nováčků si zde dobře vedl Lotus, jenž na střed pole (Toro Rosso) ztrácel pouze 0,7 vteřiny, zatímco rychlost Virginu byla na úrovni HRT se ztrátou 2,4 vteřiny na Lotus.
Devět minut před koncem vyrazil na trať Kovalainen s plnou nádrží na měkké směsi - ta nakonec v horku a v plné zátěži podávala dle Lotusu lepší výkony, než očekávali
Těsně ke koncem zůstal stát ve druhé zatáčce Webber a pomalu odcouval z mírného kopce do mezery ve zdi. Zdá se, že horko nevydržel jeho motor.
Na samotný závěr se piloti opět sjížděli na roštu, kde si procvičovali starty, čímž učinili tečku za druhým měřeným tréninkem. Maximální rychlost dosáhl i odpoledne McLaren: 1. Button - 311 km/hod, 2. Hamilton - 311, 3. Alonso - 309, 4. Liuzzi - 309, 5. Massa - 309 a 6. Petrov - 308.
Tribuny žel zely prázdnotou - například u zatáčky č. 12 nebyl vůbec nikdo, na další tribuně před cílovou rovinkou nějakých 60 lidí, prázdná byla i hlavní tribuna naproti boxů. Škoda.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.