TURECKO - 2. TRÉNINK; Odpolední část se nesla ve znamení vysokých teplot a nejrychlejšího času Jensona Buttona, za kterým se seřadilo duo Red Bullu. Piloti jezdili za vysokých teplot vzduchu i asfaltu, jenž byl rozehřátý na 52 °C!
U HRT naskočil také závodní pilot Bruno Senna, jenž dopoledne musel netrpělivě sledovat počínání svého kolegy, testovacího pilota Sakona Jamamota.
Kobajaši hned na úvod dostal smyk v zatáčce č. 8, ale na rozdíl od Adriana Sutila, jenž zde havaroval dopoledne, nedošlo ke kontaktu s bariérou. Force India neúnavně pracovala na Adrianově voze i během druhého tréninku ve snaze dostat jej alespoň na chvíli na trať. To se mechanikům v 34. min odpoledního tréninku také povedlo.
Krátce na to při pohledu z on-board kamery šlo vidět, jak je náročné toto místo projet správně. I Schumacher, který trefil až ten poslední vrchol této složené zatáčky, předchozí minul.
Hamilton (1:28,692 min) s Buttonem (1:28,931) se brzy dostali opět do vedení, na záda jim dýchal Kubica (1:29,253) s novým předním křídlem a Schumacher (1:29,328). Red Bully však zajížděly nejrychlejší časy v prostředním sektoru a po půlhodině se dostal za McLareny na třetí (Vettel - 1:28,976) a čtvrté (Webber - 1:29,058) místo.
Force India poprvé v Turecku s F-kanálem
Piloti Ferrari se v tu dobu pohybovali mezi 14. - 16. příčkou, přičemž se Alonso s Massou zaměřovali každý na odlišná nastavení.
V polovině tréninku dostal smyk opět v zatáčce č. 8 Petrov, po něm Liuzzi, ale pokračovali v jízdě. Krátce na to zde byl hodně široký také Massa. Náročnost tohoto místa si dnes často vybírala svou daň, pokud někdo chyboval, bylo to právě tady.
U Williamsu měl smůlu Hülkenberg: kvůli úniku hydrauliky si musel dát půlhodinovou pauzu. Zastavil i Lotus Jarna Trulliho kvůli poškozenému třetímu rychlostnímu stupni.
Krytem motoru je kanálem veden vzduch na zadní křídlo, jež je uprostřed v horní části vykrojené
Čtyřicet minut před koncem se pořadí na špici začalo trochu míchat. To když se na chvíli dostal do čela Vettel (1:28,590), aby jej krátce na to opět předstihl Button (1:28,280), jenž si vedl nejlépe v prvním a třetím sektoru. Piloti tou dobou jezdili po rozpálené trati na měkké směsi velmi rychle.
Alonso (1:28,725) se dostal na třetí místo - a to jej navíc v poslední pomalé části zbrzdil Schumacher. Jeho týmový kolega dostal v osmé zatáčce opět smyk, v pořádku však odjel, odnesly to pouze pneumatiky. Patří mu nadále až 18. pozice.
Po hodince šel na druhé místo za Buttona Webber (1:28,378). Z nováčků si zde dobře vedl Lotus, jenž na střed pole (Toro Rosso) ztrácel pouze 0,7 vteřiny, zatímco rychlost Virginu byla na úrovni HRT se ztrátou 2,4 vteřiny na Lotus.
Devět minut před koncem vyrazil na trať Kovalainen s plnou nádrží na měkké směsi - ta nakonec v horku a v plné zátěži podávala dle Lotusu lepší výkony, než očekávali
Těsně ke koncem zůstal stát ve druhé zatáčce Webber a pomalu odcouval z mírného kopce do mezery ve zdi. Zdá se, že horko nevydržel jeho motor.
Na samotný závěr se piloti opět sjížděli na roštu, kde si procvičovali starty, čímž učinili tečku za druhým měřeným tréninkem. Maximální rychlost dosáhl i odpoledne McLaren: 1. Button - 311 km/hod, 2. Hamilton - 311, 3. Alonso - 309, 4. Liuzzi - 309, 5. Massa - 309 a 6. Petrov - 308.
Tribuny žel zely prázdnotou - například u zatáčky č. 12 nebyl vůbec nikdo, na další tribuně před cílovou rovinkou nějakých 60 lidí, prázdná byla i hlavní tribuna naproti boxů. Škoda.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.