TURECKO - 1. TRÉNINK; Vítězem prvního měřeného tréninku před Velkou cenou Turecka se stal Lewis Hamilton před svým kolegou Jensonem button. Dopoledne se na okruhu objevila záplava novinek - téměř všechny týmy představily rozsáhlé úpravy, které podstatně změnily samotný vzhled některých monopostů.
Ferrari F10 bylo vyzdobeno zvláštním logem připomínajícím 800. závod v historii týmy. Ve voze Felipeho Massy se objevila 3D kamera - zdá se, že FOM připravuje trojrozměrné přenosy.
Spíše bych uvítal ještě předtím signál ve vysokém rozlišení, o ten dle Ecclestona prý není zájem. Rozumím tomu tak, že mu vysílací společnosti za to odmítly platit tolik, kolik si astronom představoval.
Williams vyzkoušel nové tlumiče, nasadil nové brzdové kanálky i zadní křídlo, ale bez žraločí ploutve a F-kanálu. S ním naproti tomu poprvé vyjely vozy Red Bullu a Force Indie. Protože bylo nutné jej dobře vyzkoušet a piloti si musí přivyknout na změnu v chování vozu a jeho ovládání, nezapojil se dnes do akce Paul di Resta. Indická stáj pro systém používá zkratku SRW (switchable rear wing - přepínatelné zadní křídlo), McLaren svému systému říká RW80. Název F-kanál byl vytvořen médii a veřejností.
U obou týmů je piloti ovládali rukou, což je v případě Red Bullu poněkud zvláštní proto, že v Barceloně za takové řešení tvrdě kritizovali Ferrari.
U HRT nastoupil do této části Sakon Jamamoto místo Bruna Senny. Japonce jsme v F1 mohli naposledy vidět v roce 2007 se Spykerem v Brazílii, kde se mu ovšem příliš nevedlo - kvalifikoval se jako poslední a pak boural.
Ferrari v neděli pojede 800. závod ve své historii
Loni zajel v úvodním měřeném tréninku nejrychlejší kolo Nico Rosberg: 1:28,952 min. Absolutně nejrychlejší kolo víkendu tehdy předvedl v prostřední části kvalifikace Jenson Button: 1:27,016 min.
Piloti McLarenu si od počátku sice pochvalovali úroveň přilnavosti dráhy (Sutil s ní byl naopak až do konce nespokojený), byť se moc nevyužívá a byla trochu zaprášená, s vozem však žáden z nich příliš spokojený nebyl, i když si oba vyjeli první dvě místa. Důvěryhodné zdroje potvrdily, že se Jenson Button rozešel se svou dlouholetou přítelkyní Jesicou Michibatou, což mu psychicky moc nepomůže a mohlo by se to podepsat i na jeho výkonech, byť si to samozřejmě nepřipouští.
První měřený čas po uplynutí 25 min zajel Jamamoto - 1:38,785 min, což v dalších dvou kolech před zajetím do boxu zlepšil (1:37,620 - 1:37,082 min).
Půl hodiny před koncem byl na čele Hamilton (1:28,653 min) před svým kolegou Buttonem (1:29,615), Schumacherem (1:29,897), Vettelem (1:29,943), Petrovem (1:30,065), Webberem (1:30,097), Kubicou (1:30,118) a Alonsem (1:30,294).
Nové zadní křídlo Lotusu s dvojitým centrálním nosným pilířem
V maximálních rychlostech opět kralovaly McLareny. F-kanál není snadné vyladit, ve Wokingu ho vyvíjeli 2 roky, díky čemuž si podle mě uchovají jistý náskok, přestože ho již bude používat větší polovina týmů. Na nejdelší rovince bylo pořadí následující: 1. Button - 312 km/hod; 2. Liuzzi - 311; 3. Hamilton - 311; 4. Kubica - 307; 5. Vettel - 307 a 6. Alonso - 307.
Závěr zdramatizoval velkým nárazem do zdi v rychlé a složité zatáčce č. 8 Adrian Sutil, z nehody vyvázl v pořádku. Trénink překvapivě nebyl přerušen, pouze v tomto místě vlávly žluté vlajky. Po vypršení 90 minut jezdci ještě najeli na startovní rošt, kde si zkoušeli starty.
Teplota trati během úvodních 35 min stoupla o 6 °C. Bude zajímavé sledovat, jak dlouho vydrží měkká směs nejrychlejším pilotům z kvalifikace v takovém horku a zatížení plnou nádrží paliva v úvodní fázi závodu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.