Rubens Barrichello včera připustil jisté zklamání z výkonu týmu a zároveň připustil, že motor Cosworth má jisté slabiny. Vrátil se také k nehodě v Monaku
Rubens Barrichello je velmi zkušeným pilotem, zároveň také profesionální. Když byl dotázán na to, jaké má z motoru Cosworth pocity, nezatratil jej. Pochválil své motoráře za tvrdou práci, ale v jeho hlase bylo cítit, že skrývá jisté zklamání. Nakonec také prozdradil, co je na motoru nejvíce trápí.
"Vzhledem k první sezóně si vedou [Cosworth] docela dobře. Od celého balíku jsme čekali, že bude lepší, ale když se dostanete do Q3 [poslední část kvalifikace], tak bych řekl, že to není tak špatné - a to jej nemáme tak dobrý jako Force India či Renault," popisuje Barrichello.
Monoposty indické stáje pohání Mercedes, Renault si dělá vlastní motor, které od nich odebírá i nejrychlejší tým šampionátu - Red Bull. Pohonná jednotka tvoří však pouze část celkového balíku. Co tedy Brazilec vnímá jako slabinu u Cosworthu?
"Cosworth se sám o sobě velmi snaží vyřešit problémy. Máme nějaké potíže, které se týkají toho, že motor má sice na počátku dobrý výkon, ale během svého životního cyklu ztrácí sílu, možná o něco více než ostatní motory. Snažíme se s tím pracovat a uvidíme, kam to budeme moci dotáhnout," dodává Brazilský pilot.
Zdá se tedy, že na kolísání formy Williamsu má vliv i agregát Cosworthu. Týmy jich mohou během sezóny v 19 závodech bez penalizace použít pouze osm.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.