Rubens Barrichello včera připustil jisté zklamání z výkonu týmu a zároveň připustil, že motor Cosworth má jisté slabiny. Vrátil se také k nehodě v Monaku
Rubens Barrichello je velmi zkušeným pilotem, zároveň také profesionální. Když byl dotázán na to, jaké má z motoru Cosworth pocity, nezatratil jej. Pochválil své motoráře za tvrdou práci, ale v jeho hlase bylo cítit, že skrývá jisté zklamání. Nakonec také prozdradil, co je na motoru nejvíce trápí.
"Vzhledem k první sezóně si vedou [Cosworth] docela dobře. Od celého balíku jsme čekali, že bude lepší, ale když se dostanete do Q3 [poslední část kvalifikace], tak bych řekl, že to není tak špatné - a to jej nemáme tak dobrý jako Force India či Renault," popisuje Barrichello.
Monoposty indické stáje pohání Mercedes, Renault si dělá vlastní motor, které od nich odebírá i nejrychlejší tým šampionátu - Red Bull. Pohonná jednotka tvoří však pouze část celkového balíku. Co tedy Brazilec vnímá jako slabinu u Cosworthu?
"Cosworth se sám o sobě velmi snaží vyřešit problémy. Máme nějaké potíže, které se týkají toho, že motor má sice na počátku dobrý výkon, ale během svého životního cyklu ztrácí sílu, možná o něco více než ostatní motory. Snažíme se s tím pracovat a uvidíme, kam to budeme moci dotáhnout," dodává Brazilský pilot.
Zdá se tedy, že na kolísání formy Williamsu má vliv i agregát Cosworthu. Týmy jich mohou během sezóny v 19 závodech bez penalizace použít pouze osm.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.