Stát New York se stále může stát hostitelem Velké ceny Spojených států. Své plány na uspořádání závody chystá Automobilový klub v Monticellu, které je od Manhattanu vzdáleno 90 min jízdy.
Před několika týdny se v centru New Yorku proti plánu uspořádat závod Formule 1 v centru velkoměsta vzedmula velká vlna nevole, proti se postavil i starosta New Jersey, kudy měla vést trať.
Nyní vychází najevo, že se plány na závod kují nedaleko New Yorku na úpatí pohoří Catskill Mountains. Prezident tamějšího automobilového klubu Ari Strauss přiznal setkání s Bernie Ecclestonem a dvorním architektem F1 okruhů Hermannem Tilkem.
"Před několika měsíci jsme se s předsedou klubu Billem McMichaelem sešli s Berniem Ecclestonem, výkonným ředitelem společnosti Formula One Management, a diskutovali jsme o podmínkách 10letého exkluzivního hostování Velké ceny Spojených států Automobilovým klubem Monticello.
Monticello - mapka okruhu
Krátce na to u nás strávil nějaký čas Hermann Tilke, hlavní návrhář okruhů pro F1, a potvrdil, že trať a okolní nemovitosti by byly po drobných úpravách okruhu výborným místem pro uskutečnění Velké ceny.
S Billem se snažíme zajistit podporu místních, státních a federálních politiků a organizaci od té doby, co jsme od FOM obdrželi dopis, v němž potvrzují své naděje v uspořádání Velké ceny Spojených států v Monticellu," uvedl Strauss.
Letecký pohled na americký okruh
Přestože mu svůj zájem potvrdil i Ecclestone, přiznává, že ke smlouvě s F1 je ještě daleko: "Zajistit F1 by bylo jako vyhrát Olympiádu, konkurence je tvrdá a tohle není uzavřená věc. Byť jsou vyhlídky Automobilového klubu Monticello vzrušující, zůstáváme zaměřeni na jádro našeho podnikání: na klub a jeho členy."
Okruh v Monticellu vypadá velmi zajímavě, obsahuje velké převýšení, dlouhou rovinku i pestrou směsici 22 zatáček. Jeho délka činí 6 597 m.
Video z průjezdu okruhem
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.