Stát New York se stále může stát hostitelem Velké ceny Spojených států. Své plány na uspořádání závody chystá Automobilový klub v Monticellu, které je od Manhattanu vzdáleno 90 min jízdy.
Před několika týdny se v centru New Yorku proti plánu uspořádat závod Formule 1 v centru velkoměsta vzedmula velká vlna nevole, proti se postavil i starosta New Jersey, kudy měla vést trať.
Nyní vychází najevo, že se plány na závod kují nedaleko New Yorku na úpatí pohoří Catskill Mountains. Prezident tamějšího automobilového klubu Ari Strauss přiznal setkání s Bernie Ecclestonem a dvorním architektem F1 okruhů Hermannem Tilkem.
"Před několika měsíci jsme se s předsedou klubu Billem McMichaelem sešli s Berniem Ecclestonem, výkonným ředitelem společnosti Formula One Management, a diskutovali jsme o podmínkách 10letého exkluzivního hostování Velké ceny Spojených států Automobilovým klubem Monticello.
Monticello - mapka okruhu
Krátce na to u nás strávil nějaký čas Hermann Tilke, hlavní návrhář okruhů pro F1, a potvrdil, že trať a okolní nemovitosti by byly po drobných úpravách okruhu výborným místem pro uskutečnění Velké ceny.
S Billem se snažíme zajistit podporu místních, státních a federálních politiků a organizaci od té doby, co jsme od FOM obdrželi dopis, v němž potvrzují své naděje v uspořádání Velké ceny Spojených států v Monticellu," uvedl Strauss.
Letecký pohled na americký okruh
Přestože mu svůj zájem potvrdil i Ecclestone, přiznává, že ke smlouvě s F1 je ještě daleko: "Zajistit F1 by bylo jako vyhrát Olympiádu, konkurence je tvrdá a tohle není uzavřená věc. Byť jsou vyhlídky Automobilového klubu Monticello vzrušující, zůstáváme zaměřeni na jádro našeho podnikání: na klub a jeho členy."
Okruh v Monticellu vypadá velmi zajímavě, obsahuje velké převýšení, dlouhou rovinku i pestrou směsici 22 zatáček. Jeho délka činí 6 597 m.
Video z průjezdu okruhem
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.