Týmy Formule 1 absolvovali v Monaku několik společných schůzek ohledně budoucího dodavatele pneumatik, jasno však stále není. Vozy pro rok 2011 jsou již ve vývoji a čas již začíná tlačit.
Doufají proto, že konečné rozhodnutí padne v několika příštích dnech, nejpozději ovšem v Turecku. Šéf Renaultu Eric Boullier přiznává, že moc času týmům již opravdu nezbývá: "Musíme se rozhodnout do Velké ceny Turecka, protože jinak podle mě budeme mít technický problém - pokud budeme totiž čekat příliš dlouho, pro příští rok nic nestihneme. Musíme to vyřešit do Turecka!"
Týmy se rozhodují již pouze mezi dvěma dodavateli: Pirelli a Michelin. Ze hry jsou tedy Korejci i americký Avon Cooper. Stefano Domenicali to potvrdil slovy: "Ještě jsem se nerozhodli. Myslím, že to zabere ještě týden a snad do příštího týdne již budeme schopni nalézt řešení. Už máme jen dvě možnosti - Michelin a Pirelli. Žádnou jinou nevidím."
O Pirelli se v Monaku hovořilo jako o favoritovi, ale nabídka Michelinu je pro týmy stále atraktivní - nejen z technického, ale i z komerčního hlediska. Proto dál váhají mezi dvěma dodavateli. Další analýzy ze strany týmů a následná vyjádření potenciálních dodavatelů během příštích dní dají konečnou odpověď na to, kdo bude obouvat monopost F1 v sezóně 2011.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.