Nikoliv tři desetiny či půl sekundy, jak se loni hovořilo, ale až dvě vteřiny letos získávají podle Red Bullu týmy díky adaptaci a rozvoji koncepce dvoupatrových difuzorů, kvůli kterých bylo loni tolik povyku.
Obrovský přinos včera v Monaku přiznal Christian Horner: "Když srovnáte loňský závod, kdy jsme poprvé na našem voze nasadili dvojitý difuzor, s tím, jak se vyvinul do dnešní podoby, tak je to monumentální! Dle základních simulací se pohybujeme v oblasti dvou vteřin a možná ještě více! Významně to pomohlo zvýšit výkonnost.
Samozřejmě to mělo také obrovský vliv na práci Pracovní skupiny pro předjíždění, protože měli za cíl podstatně snížit víření vzduchu za vozem.. dvojité difuzory na to mají samozřejmě obrovský vliv.
[Jejich zákaz] bude velkou změnou a zajímavou výzvou. Inženýři jsou kreativní lidé a jsem si jistý, že se jim podaří získat něco zpět, přesto příští rok určitě dojde k významnému snížení přítlaku."
McLaren MP4-25 nastoupil v Barceloně s přepracovaným difuzorem
Martinu Whitmarshovi z McLarenu se nelíbilo jejich loňské povolení: "Mám li být upřímný, Formule 1 byla v zákazu dvojitých difuzorů trochu pomalá. Loni kolem toho vzniklo samozřejmě množství kontroverzních názorů, týmy nebyly ochotny dělat ústupky a být flexibilní.
Pro příští rok jsme je zakázali a osobně si myslím, že to je dobře. Znamená to ale, že všichni musíme s návrhem difuzorů a zadních částí vozů začít znovu."
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.