Nikoliv tři desetiny či půl sekundy, jak se loni hovořilo, ale až dvě vteřiny letos získávají podle Red Bullu týmy díky adaptaci a rozvoji koncepce dvoupatrových difuzorů, kvůli kterých bylo loni tolik povyku.
Obrovský přinos včera v Monaku přiznal Christian Horner: "Když srovnáte loňský závod, kdy jsme poprvé na našem voze nasadili dvojitý difuzor, s tím, jak se vyvinul do dnešní podoby, tak je to monumentální! Dle základních simulací se pohybujeme v oblasti dvou vteřin a možná ještě více! Významně to pomohlo zvýšit výkonnost.
Samozřejmě to mělo také obrovský vliv na práci Pracovní skupiny pro předjíždění, protože měli za cíl podstatně snížit víření vzduchu za vozem.. dvojité difuzory na to mají samozřejmě obrovský vliv.
[Jejich zákaz] bude velkou změnou a zajímavou výzvou. Inženýři jsou kreativní lidé a jsem si jistý, že se jim podaří získat něco zpět, přesto příští rok určitě dojde k významnému snížení přítlaku."
McLaren MP4-25 nastoupil v Barceloně s přepracovaným difuzorem
Martinu Whitmarshovi z McLarenu se nelíbilo jejich loňské povolení: "Mám li být upřímný, Formule 1 byla v zákazu dvojitých difuzorů trochu pomalá. Loni kolem toho vzniklo samozřejmě množství kontroverzních názorů, týmy nebyly ochotny dělat ústupky a být flexibilní.
Pro příští rok jsme je zakázali a osobně si myslím, že to je dobře. Znamená to ale, že všichni musíme s návrhem difuzorů a zadních částí vozů začít znovu."
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.