Martin Whitmarsh dnes potvrdil, že příčinou nehody Lewise Hamiltona v nedělní Velké ceně Španělska byl prasklý ráfek levého předního kola. Tým dále vyšetřuje, co způsobilo prasknutí ráfku.
Hamilton byl na nejlepší cestě získat v závodě druhé místo. Nebylo mu ale přáno. Dvě kola před koncem ztratil kontrolu nad vozem a havaroval. Bezprostřední reakce se shodovaly, že na vině byla prasklá pneumatika. Záhy se však ukázalo, že problémem bylo kolo. "Jak už bylo řečeno, nevěřili jsme, že nehodu způsobilo prasknutí pneumatiky nebo její selhání. Všechny důkazy nasvědčují tomu, že to byl ráfek," řekl dnes Martin Whitmarsh. "Prasknutí ráfku vyšetřujeme. Mohly ho způsobit nečistoty nebo možná špatně připevněná matka kola způsobila nežádoucí pohyb. Mohlo jít také o lidskou chybu ve výrobě," vyjmenoval šéf týmu možné příčiny.
Kovalainen zažil na vlastní kůži, co prasklý ráfek dovede.Lewis Hamilton může mluvit o štěstí. Shodou okolností přesně před dvěma lety boural kvůli prasklému ráfku také na Velké ceně Španělska jeho tehdejší kolega Kovalainen. Fin tehdy vyletěl z trati ve více než dvou set kilometrové rychlosti a zabořil se hluboko do bariéry z pneumatik. Z vozu musel být vyproštěn a strávil noc na pozorování v nemocnici. Příčinou jeho nehody byla lidská chyba při výrobě ráfku - taktéž levého předního kola.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.