VELKÁ CENA ŠPANĚLSKA - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH; Nejrychleji odbavenými piloty během včerejší Velké ceny Španělska byl Michael Schumacher spolu s oběma piloty Ferrari. Schumiho zastávka trvala pouhých 3,8 vteřiny!
Všem ostatním výměna pneumatik již zabrala více než čtyři vteřiny - v případě Fernanda Alonsa přesně čtyři, u Felipeho Massy a Roberta Kubicy o desetinku více.
Renault za práci mechaniků zaslouží také pochvalu, protože byli velmi rychlí, resp. sedmí nejrychlejší také během zastávky Vitalije Petrova: 4,6 vteřiny.
Mercedes si ovšem nedá za rámeček práci na Rosbergově voze ve 14. kole. Ten totiž na chybný pokyn mechanika s lízátkem bleskově vyrazil, jeden z jeho kolegů ovšem ještě nestihl řádně dotáhnout pravé kolo. Nico pohotově zareagoval na dodatečné znamení a hned zabrzdil. Mechanici ho museli zatlačit pár metrů zpět, kolo dotáhnout a až pak mohl definitivně vyrazit. Celá tato patálie jej stála více než 15 vteřin.
Chyba v boxech připravila o závod de facto i Jensona Buttona, kterému nefungoval řádně displej na volantu a proto nemohl využít kontrolu prokluzu při vyjetí z boxu. Kola pořádně protočil a celkově se mu tak zastávka protáhla přibližně o 4 vteřiny. Díky tomu se před něj dostal Michael Schumacher, v jehož případě předvedli mechanici nejlepší pit-stop dne. Mercedes se mu až do konce závodu předjet nepodařilo, byť byl Jenson znatelně rychlejší.
Drahnou dobu pobyl v boxech Karun Chandhok, jemuž krom pneumatik bylo třeba vyměnit i přední křídlo, které mu zničil při předjížděcím manévru za modrých vlajek Jaime Alguersuari.
V tabulce chybí časy samotných druhých zastávek u Alguersuariho a Buemiho - oba si totiž v těchto případech odpykávali penalizaci v podobě průjezdu boxy.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.