VELKÁ CENA ŠPANĚLSKA - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH; Nejrychleji odbavenými piloty během včerejší Velké ceny Španělska byl Michael Schumacher spolu s oběma piloty Ferrari. Schumiho zastávka trvala pouhých 3,8 vteřiny!
Všem ostatním výměna pneumatik již zabrala více než čtyři vteřiny - v případě Fernanda Alonsa přesně čtyři, u Felipeho Massy a Roberta Kubicy o desetinku více.
Renault za práci mechaniků zaslouží také pochvalu, protože byli velmi rychlí, resp. sedmí nejrychlejší také během zastávky Vitalije Petrova: 4,6 vteřiny.
Mercedes si ovšem nedá za rámeček práci na Rosbergově voze ve 14. kole. Ten totiž na chybný pokyn mechanika s lízátkem bleskově vyrazil, jeden z jeho kolegů ovšem ještě nestihl řádně dotáhnout pravé kolo. Nico pohotově zareagoval na dodatečné znamení a hned zabrzdil. Mechanici ho museli zatlačit pár metrů zpět, kolo dotáhnout a až pak mohl definitivně vyrazit. Celá tato patálie jej stála více než 15 vteřin.
Chyba v boxech připravila o závod de facto i Jensona Buttona, kterému nefungoval řádně displej na volantu a proto nemohl využít kontrolu prokluzu při vyjetí z boxu. Kola pořádně protočil a celkově se mu tak zastávka protáhla přibližně o 4 vteřiny. Díky tomu se před něj dostal Michael Schumacher, v jehož případě předvedli mechanici nejlepší pit-stop dne. Mercedes se mu až do konce závodu předjet nepodařilo, byť byl Jenson znatelně rychlejší.
Drahnou dobu pobyl v boxech Karun Chandhok, jemuž krom pneumatik bylo třeba vyměnit i přední křídlo, které mu zničil při předjížděcím manévru za modrých vlajek Jaime Alguersuari.
V tabulce chybí časy samotných druhých zastávek u Alguersuariho a Buemiho - oba si totiž v těchto případech odpykávali penalizaci v podobě průjezdu boxy.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.