Christian Klien se vrací do formule jedna. Rakušanovi se povedlo získat místo rezervního jezdce u Hispania Racing Team. Pro španělskou stáj bude letos zajíždět páteční tréninky.
V souvislosti s obsazením pozice záložního pilota u HRT byla spojována dvě jména – Giancarlo Fisichella a Christian Klien. Šéf týmu Colin Kolles se nechal slyšet, že rozhodující pro něj jsou zkušenosti. Tento požadavek splňovali oba kandidáti. Fisichella už však pracuje jako testovací jezdec v italském Ferrari. Naproti tomu Klien o místo ve formuli jedna velice stál.„Tohle místo mi nabízí příležitost znovu se dostat do prostředí formule jedna a jezdit, to je můj dlouhodobý cíl,“ řekl Klien. Sedmadvacetiletý Rakušan závodil mezi lety 2004 a 2006 za Jaguar a Red Bull, zastával také pozici testovacího jezdce v Hondě a naposledy v BMW. Německá automobilka loni z formule jedna odešla a nechala Kliena bez angažmá. Rakušan doufal, že se mu povede sehnat místo v některém z nových týmů, skončil však s nepořízenou. Nyní se po změně manažera do formule jedna vrací alespoň jako rezervní jezdec – právě u jednoho z nováčků.„Byl jsem v Bahrajnu a Číně a už si pořádně prohlédl auto. Také jsem se sešel se členy týmu, docela dost jich znám z předchozích závodních let. Rád bych poděkoval Colinu Kollesovi za zájem, jaký o mě projevil. Být součástí nového týmu v takto soupeřivém sportu je velmi motivující a vzrušující,“ prohlásil Klien.
Klienův nový šéf Colin Kolles
Colin Kolles na oplátku složil poklonu talentovanému mladému závodníkovi. Přiznal se, že ho obdivuje už od jeho začátků. „Je to mladý a rychlý jezdec. Pozorně jsem ho sledoval od prvních závodů v ADAC sériích a věřím, že má opravdový potenciál. Jako mladý tým hledáme piloty, kteří s námi mohou růst,“ řekl Kolles. HRT podepsalo smlouvu také s bývalým jezdcem Super Aguri a Spykeru Sakonem Jamamotem. Japonec bude testovacím pilotem Hispanie.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.