Christian Klien se vrací do formule jedna. Rakušanovi se povedlo získat místo rezervního jezdce u Hispania Racing Team. Pro španělskou stáj bude letos zajíždět páteční tréninky.
V souvislosti s obsazením pozice záložního pilota u HRT byla spojována dvě jména – Giancarlo Fisichella a Christian Klien. Šéf týmu Colin Kolles se nechal slyšet, že rozhodující pro něj jsou zkušenosti. Tento požadavek splňovali oba kandidáti. Fisichella už však pracuje jako testovací jezdec v italském Ferrari. Naproti tomu Klien o místo ve formuli jedna velice stál.„Tohle místo mi nabízí příležitost znovu se dostat do prostředí formule jedna a jezdit, to je můj dlouhodobý cíl,“ řekl Klien. Sedmadvacetiletý Rakušan závodil mezi lety 2004 a 2006 za Jaguar a Red Bull, zastával také pozici testovacího jezdce v Hondě a naposledy v BMW. Německá automobilka loni z formule jedna odešla a nechala Kliena bez angažmá. Rakušan doufal, že se mu povede sehnat místo v některém z nových týmů, skončil však s nepořízenou. Nyní se po změně manažera do formule jedna vrací alespoň jako rezervní jezdec – právě u jednoho z nováčků.„Byl jsem v Bahrajnu a Číně a už si pořádně prohlédl auto. Také jsem se sešel se členy týmu, docela dost jich znám z předchozích závodních let. Rád bych poděkoval Colinu Kollesovi za zájem, jaký o mě projevil. Být součástí nového týmu v takto soupeřivém sportu je velmi motivující a vzrušující,“ prohlásil Klien.
Klienův nový šéf Colin Kolles
Colin Kolles na oplátku složil poklonu talentovanému mladému závodníkovi. Přiznal se, že ho obdivuje už od jeho začátků. „Je to mladý a rychlý jezdec. Pozorně jsem ho sledoval od prvních závodů v ADAC sériích a věřím, že má opravdový potenciál. Jako mladý tým hledáme piloty, kteří s námi mohou růst,“ řekl Kolles. HRT podepsalo smlouvu také s bývalým jezdcem Super Aguri a Spykeru Sakonem Jamamotem. Japonec bude testovacím pilotem Hispanie.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.