Bývalý prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley by si uměl představit Rakušana Gerharda Bergera jako příštího šéfa F1, až v této roli skončí Bernie Ecclestone.
Devětasedmdesátiletý Brit Bernie Ecclestone má seriál mistrovství světa F1 pod kontrolou už dlouhé roky, během kterých vybudoval z královské automobilové třídy skutečně prosperující společnost. Otázkou je, kdo bude jednou v jeho práci pokračovat.
Max Mosley vidí jako vhodného kandidáta bývalého rakouského pilota Gerharda Bergera. "Je to chytrý chlap, který ví, jak F1 funguje. Kromě toho si vždycky šel vlastní cestou," řekl britský právník, který však dodal, že si není jistý, zda by se Berger o tuto roli stál. "Je to nezávislý obchodník. Nevím, zda by stál o spolupráci s CVC Capital," připomněl Mosley většinového vlastníka F1.
Zatím však jsou jakékoli úvahy na téma Ecclestonova nástupce bezpředmětné. Brit ani ve svém pokročilém věku nehodlá scénu v dohledné době opustit. Dál neúnavně pracuje na splnění dalších svých cílů: Ve startovním poli mu stále chybí čínský pilot a také nějaká žena.
Padesátiletý Gerhard Berger je bývalým pilotem stájí Arrows, Benetton, Ferrari a McLaren, v F1 závodil v letech 1984 až 1997. Vyhrál deset Velkých cen, vybojoval 48 umístění na stupních vítězů, v roce 1988 skončil v šampionátu třetí.
Po skončení závodní kariéry se stal sportovním ředitelem BMW a začal připravovat automobilku na vstup do F1, v roce 2003 odstoupil. V roce 2005 koupil 50 procent týmu Toro Rosso, jehož byl šéfem až do roku 2008, kdy svůj podíl prodal zpět Dietrichu Mateschitzovi, majiteli stáje Red Bull.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.