Bývalý prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley by si uměl představit Rakušana Gerharda Bergera jako příštího šéfa F1, až v této roli skončí Bernie Ecclestone.
Devětasedmdesátiletý Brit Bernie Ecclestone má seriál mistrovství světa F1 pod kontrolou už dlouhé roky, během kterých vybudoval z královské automobilové třídy skutečně prosperující společnost. Otázkou je, kdo bude jednou v jeho práci pokračovat.
Max Mosley vidí jako vhodného kandidáta bývalého rakouského pilota Gerharda Bergera. "Je to chytrý chlap, který ví, jak F1 funguje. Kromě toho si vždycky šel vlastní cestou," řekl britský právník, který však dodal, že si není jistý, zda by se Berger o tuto roli stál. "Je to nezávislý obchodník. Nevím, zda by stál o spolupráci s CVC Capital," připomněl Mosley většinového vlastníka F1.
Zatím však jsou jakékoli úvahy na téma Ecclestonova nástupce bezpředmětné. Brit ani ve svém pokročilém věku nehodlá scénu v dohledné době opustit. Dál neúnavně pracuje na splnění dalších svých cílů: Ve startovním poli mu stále chybí čínský pilot a také nějaká žena.
Padesátiletý Gerhard Berger je bývalým pilotem stájí Arrows, Benetton, Ferrari a McLaren, v F1 závodil v letech 1984 až 1997. Vyhrál deset Velkých cen, vybojoval 48 umístění na stupních vítězů, v roce 1988 skončil v šampionátu třetí.
Po skončení závodní kariéry se stal sportovním ředitelem BMW a začal připravovat automobilku na vstup do F1, v roce 2003 odstoupil. V roce 2005 koupil 50 procent týmu Toro Rosso, jehož byl šéfem až do roku 2008, kdy svůj podíl prodal zpět Dietrichu Mateschitzovi, majiteli stáje Red Bull.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.