Bývalý prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley by si uměl představit Rakušana Gerharda Bergera jako příštího šéfa F1, až v této roli skončí Bernie Ecclestone.
Devětasedmdesátiletý Brit Bernie Ecclestone má seriál mistrovství světa F1 pod kontrolou už dlouhé roky, během kterých vybudoval z královské automobilové třídy skutečně prosperující společnost. Otázkou je, kdo bude jednou v jeho práci pokračovat.
Max Mosley vidí jako vhodného kandidáta bývalého rakouského pilota Gerharda Bergera. "Je to chytrý chlap, který ví, jak F1 funguje. Kromě toho si vždycky šel vlastní cestou," řekl britský právník, který však dodal, že si není jistý, zda by se Berger o tuto roli stál. "Je to nezávislý obchodník. Nevím, zda by stál o spolupráci s CVC Capital," připomněl Mosley většinového vlastníka F1.
Zatím však jsou jakékoli úvahy na téma Ecclestonova nástupce bezpředmětné. Brit ani ve svém pokročilém věku nehodlá scénu v dohledné době opustit. Dál neúnavně pracuje na splnění dalších svých cílů: Ve startovním poli mu stále chybí čínský pilot a také nějaká žena.
Padesátiletý Gerhard Berger je bývalým pilotem stájí Arrows, Benetton, Ferrari a McLaren, v F1 závodil v letech 1984 až 1997. Vyhrál deset Velkých cen, vybojoval 48 umístění na stupních vítězů, v roce 1988 skončil v šampionátu třetí.
Po skončení závodní kariéry se stal sportovním ředitelem BMW a začal připravovat automobilku na vstup do F1, v roce 2003 odstoupil. V roce 2005 koupil 50 procent týmu Toro Rosso, jehož byl šéfem až do roku 2008, kdy svůj podíl prodal zpět Dietrichu Mateschitzovi, majiteli stáje Red Bull.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.