Bývalý prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Max Mosley by si uměl představit Rakušana Gerharda Bergera jako příštího šéfa F1, až v této roli skončí Bernie Ecclestone.
Devětasedmdesátiletý Brit Bernie Ecclestone má seriál mistrovství světa F1 pod kontrolou už dlouhé roky, během kterých vybudoval z královské automobilové třídy skutečně prosperující společnost. Otázkou je, kdo bude jednou v jeho práci pokračovat.
Max Mosley vidí jako vhodného kandidáta bývalého rakouského pilota Gerharda Bergera. "Je to chytrý chlap, který ví, jak F1 funguje. Kromě toho si vždycky šel vlastní cestou," řekl britský právník, který však dodal, že si není jistý, zda by se Berger o tuto roli stál. "Je to nezávislý obchodník. Nevím, zda by stál o spolupráci s CVC Capital," připomněl Mosley většinového vlastníka F1.
Zatím však jsou jakékoli úvahy na téma Ecclestonova nástupce bezpředmětné. Brit ani ve svém pokročilém věku nehodlá scénu v dohledné době opustit. Dál neúnavně pracuje na splnění dalších svých cílů: Ve startovním poli mu stále chybí čínský pilot a také nějaká žena.
Padesátiletý Gerhard Berger je bývalým pilotem stájí Arrows, Benetton, Ferrari a McLaren, v F1 závodil v letech 1984 až 1997. Vyhrál deset Velkých cen, vybojoval 48 umístění na stupních vítězů, v roce 1988 skončil v šampionátu třetí.
Po skončení závodní kariéry se stal sportovním ředitelem BMW a začal připravovat automobilku na vstup do F1, v roce 2003 odstoupil. V roce 2005 koupil 50 procent týmu Toro Rosso, jehož byl šéfem až do roku 2008, kdy svůj podíl prodal zpět Dietrichu Mateschitzovi, majiteli stáje Red Bull.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.